Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Is Vlaanderen te klein voor onafhankelijkheid ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34182)

Cosmo 14 mei 2005 21:57

Is Vlaanderen te klein voor onafhankelijkheid ?

In Vlaanderen leven meer mensen dan in bijvoorbeeld de volgende landen :
Albanie, Armenie, Bhutan, Centraal Afrikaanse Republiek, Costa Rica, Kroatië, Denemarken, Oost-Timor, Ertrea, Estland, Finland, Gabon, Gambia, Georgië, Ijsland, Ierland, Jamaica, Jordanie, Kuweit, Kirgiezstan, Litouwen, Libanon, Lesoto, Liberia, Macedonie, Mauritanie, Moldavie, Namibie, Nieuw-Zeeland, Nicaragua, Noorwegen, Panama, Puerto Rico, Slovakije, Turkmenistan, Verenigde Arabische Emiraten, Uruguay,
en nog zeer veel kleinere landjes, het noemen niet waard.

Waarom zou Vlaanderen niet onafhankelijk kunnen/mogen worden ?

rodeo 14 mei 2005 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Albanie, Armenie, Bhutan, Centraal Afrikaanse Republiek, Costa Rica, Kroatië, Denemarken, Oost-Timor, Ertrea, Estland, Finland, Gabon, Gambia, Georgië, Ijsland, Ierland, Jamaica, Jordanie, Kuweit, Kirgiezstan, Litouwen, Libanon, Lesoto, Liberia, Macedonie, Mauritanie, Moldavie, Namibie, Nieuw-Zeeland, Nicaragua, Noorwegen, Panama, Puerto Rico, Slovakije, Turkmenistan, Verenigde Arabische Emiraten, Uruguay,

onder "te klein" versta �*k "te klein", ttz, te klein (in oppervlakte).
ik denk dat je dan al 90% van alle landen mag schrappen...en dat je dan lesotho en co over hebt....tja

De Nachtuil 15 mei 2005 08:34

Het hangt ervan af wat je met te klein bedoelt, Vlaanderen zou je nauwelijks zien liggen op een wereldkaart. Maar is dat echt nodig om een economisch goed land te hebben? Landen als Singapore, Luxemburg, Monaco zie je ook nauwelijks liggen op een wereldkaart. Maar liggen die inwoners daar echt wakker van? Langs de andere kant zie landen als Congo en Rusland direct op de wereldkaart liggen, maar is het daarom zo fantastisch in die landen?

Cosmo 15 mei 2005 10:25

Ik denk dat je vooral rekening moet houden met wat een land in de wereld betekent.
Bovendien heeft Vlaanderen een eigen historische identiteit.
Daar is de Belgische maar een flauw beestje tegen.

Ambiorix 15 mei 2005 10:48

Een volk moet helemaal niets "betekenen" op wereldschaal, vanwaar komt die onzinnige opvatting? ik zou het wel eens willen weten.

Rudy Van Nespen 15 mei 2005 11:50

Vlaanderen is qua mentaliteit te klein, lees te onvolwassen, voor de onafhankelijkheid.

Als we nu wederom een crisis hebben om B-H-V komt dat door de kleingeestigheid van de Vlaamse politici, die momenteel het beleid zouden moeten vormen...

Als dat de leiders van een onafhankelijk Vlaanderen moeten worden: ARM VLAANDEREN!!!!!

PAJOT 15 mei 2005 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Vlaanderen is qua mentaliteit te klein, lees te onvolwassen, voor de onafhankelijkheid.

Als we nu wederom een crisis hebben om B-H-V komt dat door de kleingeestigheid van de Vlaamse politici, die momenteel het beleid zouden moeten vormen...

Als dat de leiders van een onafhankelijk Vlaanderen moeten worden: ARM VLAANDEREN!!!!!

Tja, zolang we met die baasspelende dwergen opgescheept zitten die ons volk alleen maar aanspreken over welvaart ...

Iwein 15 mei 2005 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
onder "te klein" versta �*k "te klein", ttz, te klein (in oppervlakte).

Die oppervlakte is van geen belang in het internationale spel. Een non-argument.

Iwein 15 mei 2005 14:04

Citaat:

Daarom moeten we maar bemoederd worden door die rijpe Waalse politici. Mooie democraat ben jij.

Rudy Van Nespen 15 mei 2005 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Daarom moeten we maar bemoederd worden door die rijpe Waalse politici. Mooie democraat ben jij.

En dat is je reinste onzin en je weet het!
Wat ik bedoel is dat ze in het Vlaams deelparlement nog niet eensgezind kunnen optreden, wat zouden ze het kunnen in een onafhankelijk Vlaanderen!

Heeft dus niks met bemoederen te maken, maar alles met mentaliteit!

Andro 15 mei 2005 14:42

Mocht OOIT Vlaanderen onafhankelijk worden vraag ik mij af hoe lang deze zullen bestaan, want dan zal er weer één of andere debiele partij tevoorschijn komen die oproept voor "onafhankelijk West-Vlaanderen weg met Vlaanderen....." zeg nu zelf, dat zou toch hilarisch zijn niet? Ik zou mij althans haast een breuk lachen. :lol:

Hans1 15 mei 2005 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo

Bent u Zimbabwe niet vergeten?:lol:

Ambiorix 15 mei 2005 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Mocht OOIT Vlaanderen onafhankelijk worden vraag ik mij af hoe lang deze zullen bestaan, want dan zal er weer één of andere debiele partij tevoorschijn komen die oproept voor "onafhankelijk West-Vlaanderen weg met Vlaanderen....." zeg nu zelf, dat zou toch hilarisch zijn niet? Ik zou mij althans haast een breuk lachen. :lol:

die West-Vlaamse partij moet dan maar genoeg stemmen zien te halen, wat ik betwijfel.

Iwein 15 mei 2005 14:53

Citaat:

En dat is je reinste onzin en je weet het!
Wat ik bedoel is dat ze in het Vlaams deelparlement nog niet eensgezind kunnen optreden, wat zouden ze het kunnen in een onafhankelijk Vlaanderen!

Heeft dus niks met bemoederen te maken, maar alles met mentaliteit!

Als gij zegt dat de Vlamingen niet volwassen zijn en dus geen eigen staat verdienen, zijn ze ook te onvolwassen om deel te nemen aan de Belgische politiek. Ge hebt uw eigen franskiljonse onderbuikgevoel laten zien, vriend...

Benieuwd hoe ge u hieruit gaat lullen.

Iwein 15 mei 2005 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
die West-Vlaamse partij moet dan maar genoeg stemmen zien te halen, wat ik betwijfel.

Waar wacht den diene op om die partij te stichten? Zever, gezever!!! Dat is het!

Rudy Van Nespen 15 mei 2005 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Als gij zegt dat de Vlamingen niet volwassen zijn en dus geen eigen staat verdienen, zijn ze ook te onvolwassen om deel te nemen aan de Belgische politiek. Ge hebt uw eigen franskiljonse onderbuikgevoel laten zien, vriend...

Benieuwd hoe ge u hieruit gaat lullen.

Ik hoef me er niet uit te lullen: U bewijst met dit antwoord mijn stelling volledig, waarvoor dank.

Ambiorix 15 mei 2005 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Tja, zolang we met die baasspelende dwergen opgescheept zitten die ons volk alleen maar aanspreken over welvaart ...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Een volk moet helemaal niets "betekenen" op wereldschaal, vanwaar komt die onzinnige opvatting? ik zou het wel eens willen weten.

waarom toch vruchteloos streven naar een rijk dat zich kan meten aan UK, Frankrijk, en Duitsland?

De schoofzak 15 mei 2005 15:10

Citaat:

zonder het te beseffen, haal je hier zelf nog een argument aan dat ten voordele speelt van een onafhankelijk Vlaanderen.

Ieder volk heeft maar recht op de leiders die het verdient. Een klote-volkje moet dan maar klote-leiders hebben.
Waarom zouden wij de Walloten lastig vallen om leider te spelen over Vlaanderen? Laat die ijverige en bekwame Walloten toch plezanter en beter betaald werk doen op aangenamere plaatsen !!

ps: persoonlijk vind ik helemaal niet dat wij een klote-volkje zijn. Ten hoogste laten we veel met ons kloten spelen en worden we vooral bedrogen door onze eigen 'bourgoisie" die dat meesterlijk speelt. Te beginnen met meester Verafstoot en zijn apprenti-sorcier-voormalige woordvoerder, nota bene afkomstig uit volksunie-nest.

De Nachtuil 15 mei 2005 15:16

Als er mensen zijn die vinden dat VL te klein is voor onafhankelijkheid moeten ze maar streven naar een Groot-Nederland. Een land dat groter(en dus machtiger volgens sommigen) zal zijn dan VL of BE. En dan zijn we ook van die communautaire zever verlost zonder dat we Frans moeten leren.

De schoofzak 15 mei 2005 15:20

Twee mannen en een paardenkop in Vlaanderen die dromen van samen te gaan met de Hollanders. Maar echt geen kat meer.
En echt geen kat in Holland die daar ook maar 't minst in in geïnteresseerd is.

Zouden we niet beter wat zeveren over het geslacht van de engelen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be