Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brussel-Halle-Vilvoorde (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Stemming tot hoogdringendheid van een voorstel , ofzoiets...? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34238)

Storm 16 mei 2005 01:18

Stemming tot hoogdringendheid van een voorstel , ofzoiets...?

Bon, als ik de zevende dag hoor gaat De Crem dat wetsvoorstel (ofzo?) van Daems indienen in de Kamer voor een stemming tot hoogdringendheid (ook ofzo ?).

Kan iemand mij even uitleggen wat dat betekent die hoogdringezndheid ? Wat er dan gebeurt ? Dat spul dat ingediend wordt is dat een wetsvoorstel of een ontwerp(wat dat ook mag zijn...)

Pavell 16 mei 2005 01:35

In gewone taal : staat helemaal bovenaan op de agenda.
Indienen heeft nulnulnix betekenis, pas als er over het wetvoorstel gestemt is...en de meerderheid werd behaald;, dan is het aan de PS en konsoorten om ofwel die rode knop in te drukken of anders water bij de wijn te doen.

Isegrim 16 mei 2005 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Storm
Bon, als ik de zevende dag hoor gaat De Crem dat wetsvoorstel (ofzo?) van Daems indienen in de Kamer voor een stemming tot hoogdringendheid (ook ofzo ?).

Kan iemand mij even uitleggen wat dat betekent die hoogdringezndheid ? Wat er dan gebeurt ? Dat spul dat ingediend wordt is dat een wetsvoorstel of een ontwerp(wat dat ook mag zijn...)

Het is hoogst bevreemdend om te zien hoe Vlamingen nog steeds tot vernederende bedeltochten gedwongen worden om rechten te bekomen die hen van nature toekomen. Politici en partijen, die meestappen in de logica van la belgique, verraden de principes van het volkenrecht.

Supe®Staaf 16 mei 2005 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Storm

Toen het VB het identieke voorstel indiende (bij hoogdringendheid) schoten de partijen hun eigen voorstel af.........
Waarom zou eenzelfde scenario met hetzelfde voorstel nu een gunstig gevolg krijgen?

Pavell 16 mei 2005 07:53

Wacht nu toch gewoon eens af.
Of heeft iedereen hier een glazen bol?

Ambiorix 16 mei 2005 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Toen het VB het identieke voorstel indiende (bij hoogdringendheid) schoten de partijen hun eigen voorstel af.........
Waarom zou eenzelfde scenario met hetzelfde voorstel nu een gunstig gevolg krijgen?

omdat nu de CD&V het gaat aanvragen.
- 'T is hoogst ondemocratisch, een voorstel afschieten OMDAT het van een bepaalde partij komt. -

Spirit gaat niet tegen zijn eigen voorstel van destijds stemmen, aldus Lambert. NVA, CD&V, en VB stemmen ook voor. Wie blijft er over: Groen, SP.A, en VLD. Hiervan is SP.A de partij waarbij er mogelijk nog een paar pro-stemmen gaan zijn.

iemand een idee hoe het gaat aflopen?

Hans1 16 mei 2005 08:47

CDenV en de flaminganten blokkeren België, of proberen dat tenminste. Zoveel is nu wel duidelijk. De burger pikt dit niet en zal die anti-Belgen duidelijk afstraffen.

Beagle 16 mei 2005 08:59

Citaat:

CDenV en de flaminganten blokkeren België, of proberen dat tenminste. Zoveel is nu wel duidelijk. De burger pikt dit niet en zal die anti-Belgen duidelijk afstraffen.
De volgende verkiezingen (wanneer ze er ook komen) zullen aantonen dat jouw analyse alleen maar wishfull thinking is en de partijen die een Vlaams standpunt innemen zullen het beter doen dan ooit. Ik zou niet in de schoenen van de VLD willen staan, zeker niet in Vlaams Brabant.

Jan van den Berghe 16 mei 2005 09:01

Citaat:

Inderdaad. Dat was iets wat Annemans in de Zevende Dag trouwens ook opmerkte.

gewoon 16 mei 2005 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

En voor hoeveel 'burgers' denkt de BUB te spreken? Hoeveel leden heeft BUB eigenlijk? Of is dat een staatsgeheim?

TC 16 mei 2005 10:08

Citaat:

Ze zullen dan wel kleur moeten bekennen, en daar is het De Crem om te doen.

Pavell 16 mei 2005 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TC
Ze zullen dan wel kleur moeten bekennen, en daar is het De Crem om te doen.

Inderdaad, dus gewoon afwachten.
En als het op een soap uitloopt, dan zal het 2007 worden.
Ik weet alvast welk bolleke ik niet zal kleuren.

Storm 16 mei 2005 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
In gewone taal : staat helemaal bovenaan op de agenda.

Zodat er evenueel terug snel over gestemd kan worden ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be