Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Minderjarigen veroordeeld na geweld op homo's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34281)

bartje 17 mei 2005 09:58

Minderjarigen veroordeeld na geweld op homo's

Drie jongeren uit het Leuvense die een homopaar hebben geslagen ,,omdat het vuile jeanetten zijn’’, moeten van de jeugdrechter aan de slachtoffers een morele schadevergoeding van 100 euro betalen.

Die beslissing is vandaag bekendgemaakt en dit naar aanleiding van de internationale dag tegen homofobie.

De twee mannen die het slachtoffer waren van het geweld, liepen hand in hand over straat en kusten elkaar. De drie jongeren slingerden hen onder meer beledigingen naar het hoofd, zoals ,vuile jeanetten en ze zouden jullie tegen de muur moeten plaatsen.

Deze veroordeling is een gevolg van de antidiscriminatiewet van 2003 dat geweld en haat strenger worden bestraft.

Raf 17 mei 2005 10:01

Mooi zo, een terechte veroordeling! Jammer dat ze er zo goedkoop vanaf komen... :-(

Geertje 17 mei 2005 10:01

Racismebestrijding met 2 snelheden : voor homohaat 100 euro, voor migrantenhaat 1350 euro. :-o

Andro 17 mei 2005 10:24

As usual, dumb moron's kids.... Ze kunnen beter de ouders aanpakken van deze minderjarigen.

denambetanterik 17 mei 2005 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Racismebestrijding met 2 snelheden : voor homohaat 100 euro, voor migrantenhaat 1350 euro. :-o

Sterker nog, de man die de Marokkanen 'beledigde' door hen 'vuile Turken' te noemen, heeft geen lichamelijk geweld gebruikt. Die jongeren wel, toch is de boete veel en veel kleiner. Ik vraag mij trouwens wat voor 'jongeren' dat waren?
Dat staat er niet bij natuurlijk. 8O

Eternity 17 mei 2005 14:48

Ik hoop er stiekem op dat zo 2/3 homofobe ****** eens in een rustig plekje mij & mijn vriend gaan achterna lopen, kan fijn worden.

Raf 17 mei 2005 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denambetanterik
Sterker nog, de man die de Marokkanen 'beledigde' door hen 'vuile Turken' te noemen, heeft geen lichamelijk geweld gebruikt. Die jongeren wel, toch is de boete veel en veel kleiner. Ik vraag mij trouwens wat voor 'jongeren' dat waren?
Dat staat er niet bij natuurlijk. 8O

Vlaams Blokkertjes, da's toch duidelijk.

Haider 17 mei 2005 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Drie jongeren uit het Leuvense die een homopaar hebben geslagen ,,omdat het vuile jeanetten zijn’’, moeten van de jeugdrechter aan de slachtoffers een morele schadevergoeding van 100 euro betalen.

Die beslissing is vandaag bekendgemaakt en dit naar aanleiding van de internationale dag tegen homofobie.

De twee mannen die het slachtoffer waren van het geweld, liepen hand in hand over straat en kusten elkaar. De drie jongeren slingerden hen onder meer beledigingen naar het hoofd, zoals ,vuile jeanetten en ze zouden jullie tegen de muur moeten plaatsen.

Deze veroordeling is een gevolg van de antidiscriminatiewet van 2003 dat geweld en haat strenger worden bestraft.

Ik vraag me af waarom men niet rekening hield met het feit dat voor véle mensen 2 kussende mannen nog altijd kan gezien worden als een schending van de openbare zeden. Gaat men binnekort ook een 45-jarige pedofiel die op straat openlijk een kind van 12 een tongzoen geeft en betast vrijplijten nadat verontwaardige burgers hem een pak slaag hebben gegeven???

Andro 17 mei 2005 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Ik hoop er stiekem op dat zo 2/3 homofobe ****** eens in een rustig plekje mij & mijn vriend gaan achterna lopen, kan fijn worden.

Perfert!! :twisted:

Raf 17 mei 2005 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haider
Ik vraag me af waarom men niet rekening hield met het feit dat voor véle mensen 2 kussende mannen nog altijd kan gezien worden als een schending van de openbare zeden. Gaat men binnekort ook een 45-jarige pedofiel die op straat openlijk een kind van 12 een tongzoen geeft en betast vrijplijten nadat verontwaardige burgers hem een pak slaag hebben gegeven???

Het is te hopen van wel! Wie er in dat geval zeker wèl moeten gestraft worden en flink ook, zijn die "verontwaardigde burgers" die het recht in eigen hand menen te mogen nemen. Een man van 45 die een kind van 12 een tongzoen geeft is overigens geen pedofiel. Het is duidelijk dat je niet de geringste notie hebt waar je over spreekt.

Truder 17 mei 2005 15:01

Allee dat weten we dan ook weeral voor een luttele 100 euro mag je homo's in elkaar trappen. Weet er soms iemand welke straf de "jongeren" :roll: hebben gehad om die homo die ze in de fik hadden gestoken? 150 euro?

Haider 17 mei 2005 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het is te hopen van wel! Wie er in dat geval zeker wèl moeten gestraft worden en flink ook, zijn die "verontwaardigde burgers" die het recht in eigen hand menen te mogen nemen. Een man van 45 die een kind van 12 een tongzoen geeft is overigens geen pedofiel. Het is duidelijk dat je niet de geringste notie hebt waar je over spreekt.

8O Kunt u mij dan eens vertellen wat die man dan wel is???

Raf 17 mei 2005 15:03

Citaat:

8O Kunt u mij dan eens vertellen wat die man dan wel is???

Een man die een 12-jarige kust.

denambetanterik 17 mei 2005 15:06

Citaat:

Vlaams Blokkertjes, da's toch duidelijk.

Mij lijkt dat eerder op het gedrag van 'ontwortelde'(lees:'gedegenereerde')Marokkaantjes. ..8)

Haider 17 mei 2005 15:06

Citaat:

Een man die een 12-jarige kust.

U bent er dan ook hoogstwaarschijnlijk voorstander van om baby's van 8 maanden te verkrachten in hun aars? En dan klagen homofielen erover dat ze als abnormale mensen worden beschouwd...:roll:

Raf 17 mei 2005 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denambetanterik
Mij lijkt dat eerder op het gedrag van 'ontwortelde'(lees:'gedegenereerde')Marokkaantjes. ..8)

In Leuven? :magniet: I don't think so...

Raf 17 mei 2005 15:10

Citaat:

U bent er dan ook hoogstwaarschijnlijk voorstander van om baby's van 8 maanden te verkrachten in hun aars? En dan klagen homofielen erover dat ze als abnormale mensen worden beschouwd...:roll:

Neen, want DAT is wel pedofilie. Zoals ik eerder al zei: je hebt er niet de flauwste notie van wat pedofilie betekent... Doe jezelf een lol en zwijg er verder over, voor je je nòg belachelijker maakt...

Pavell 17 mei 2005 15:12

Raf,

Over die 45 jarige: volledig onterrecht.
Ten eerste is een tongkus op die leeftijd, gezien het leeftijdverschil wel een probleem
en zeker als het kind zelf daar niet om gevraagd heeft.
Dus alles niet over 1 kam scheren.

Andro 17 mei 2005 15:13

Citaat:

Wat ik nogal abnormaal vind is dat u meteen begint over baby's en aars.... Strange!

Raf 17 mei 2005 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Raf,

Over die 45 jarige: volledig onterrecht.
Ten eerste is een tongkus op die leeftijd, gezien het leeftijdverschil wel een probleem
en zeker als het kind zelf daar niet om gevraagd heeft.
Dus alles niet over 1 kam scheren.

8O Nu nog beter! Wie scheert er hier godverdomme alles over één kam? Kan jij niet lezen of zo?

En nee, een tongkus is geen probleem, ongeacht het leeftijdsverschil, tenzij het kind er inderdaad niet om gevraagd heeft, maar dat is iets wat je NIET kan afleiden door de kus op straat te aanschouwen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be