Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wat met Sint Genesius Rode? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34322)

van Maerlant 17 mei 2005 19:50

Wat met Sint Genesius Rode?

Na hun overwinning in het conflict BHV hebben onze franstalige Meesters moed gekregen. Ze zouden graag Brussel uitbreiden ten koste van de Vlaamse gemeente Sint Genesius Rode. Wat jullie mening hierover?

despeRRado 17 mei 2005 20:06

Over my dead body. De corridor tussen Brussel en Wallonië mag er nooit komen.

garfield 18 mei 2005 11:57

over mijn lijk :evil:

Patriot! 18 mei 2005 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Na hun overwinning in het conflict BHV hebben onze franstalige Meesters moed gekregen. Ze zouden graag Brussel uitbreiden ten koste van de Vlaamse gemeente Sint Genesius Rode. Wat jullie mening hierover?

NEEN
NON
NEIN

Hans1 18 mei 2005 13:00

Als het om een uitbreiding van Brussel gaat om sociaal-economische motieven zie ik geen probleem. Alleen kunnen de traditionele politici deze normale gedachtegang niet aan en gaan ze het voorstellen als een overwinning van de "franstaligen". Wat natuurlijk de idiotie zelf is.

van Maerlant 18 mei 2005 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als het om een uitbreiding van Brussel gaat om sociaal-economische motieven zie ik geen probleem. Alleen kunnen de traditionele politici deze normale gedachtegang niet aan en gaan ze het voorstellen als een overwinning van de "franstaligen". Wat natuurlijk de idiotie zelf is.

Nee, het zijn de feiten.

Tjeerd 18 mei 2005 13:07

Sint Genesius Rode moet bij Vlaanderen blijven (met uitdovende faciliteiten). Anders is corridor Brussel-Wallonie een feit.

Kim 18 mei 2005 15:04

Brussel mag niet uitgebreid worden ten koste van Vlaanderen. Ook de Franstaligen hebben zich aan de regels in dit land te houden, niet alleen de Vlamingen.

Kim 18 mei 2005 15:06

Citaat:

Een uitbreiding ten koste van Vlaanderen brengt geen voordelen met zich mee.

Het Skill Effect 18 mei 2005 15:09

Citaat:

Het kan mij niet schelen, ik woon er toch niet.

Kim 18 mei 2005 15:10

Ik ook niet, maar het mag geen ver-van-mijn-bed show worden... ;)

zorroaster 19 mei 2005 00:05

Grappig. Kim en Bob die in alle toonaarden ontkennen wat hun baasje al maanden geleden verkondigde: Aan de grenzen wordt niet geraakt, tenzij voor een UITBREIDING VAN BRUSSEL...

Patriot! 19 mei 2005 00:21

Citaat:

De redenering van de flaminganten is uiteraard idioot. Een uitbreiding van Brussel brengt echter ook geen enkel voordeel met zich mee voor Vlaanderen, Brussel of België. De gewesten kunnen best 'verdampen'. Dan moet niemand nog zagen over het al dan niet uitbreiden van het Brussels gewest, daar dat niet meer zal bestaan. ;)

stab 19 mei 2005 05:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield

Over het lijk van hen die de uitbreiding wensen.

Ambiorix 19 mei 2005 06:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield

IDEM

een Vervlaamsings-politiek voeren + het been stijf houden. We hébben de troeven in handen!

Ambiorix 19 mei 2005 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
NEEN
NON
NEIN

inderdaad, waarschijnlijk met andere motieven ben jij er ook tegen. Net zoals Kim. Maar Hans?

Kan jij uitleggen waarom Hans JA zegt??? Kan Hans dat misschien zelf uitleggen?

Tavek 19 mei 2005 07:25

Care = 0 !

Kim 19 mei 2005 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

Kan jij uitleggen waarom Hans JA zegt??? Kan Hans dat misschien zelf uitleggen?

Ik denk dat u dat het beste aan Hans vraagt.

Tantist 19 mei 2005 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
NEEN
NON
NEIN

Tja, uw fransdolle voorzitter zegt OUI... Straks zeg jij dat dus ook ;-)

Tantist 19 mei 2005 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik denk dat u dat het beste aan Hans vraagt.

'k Goan et zeggeh Walter: FRANSDOL!!! Moest men het Brussels Gewest afschaffen en doen opgaan in het Vlaams Gewest, zou hij tegen zijn. Wedden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be