Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Economische nulgroei, de volgende kwartalen een recessie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34324)

/\|cazar 17 mei 2005 20:16

Economische nulgroei, de volgende kwartalen een recessie.

En ?

Iets ervan in de kranten ?

Politiek ?

Iedereen lijkt in het luchtledige te willen zweven, maar dat gaat niet door gebrek aan lucht.

omaplop 17 mei 2005 20:33

Ssssttt!!!!

Klopt niet met de beweringen van Verhofstadt!!

Guderian 17 mei 2005 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
En ?

Politiek ?

Iedereen lijkt in het luchtledige te willen zweven, maar dat gaat niet door gebrek aan lucht.

Laat ons hopen op beurscrashes, massale sluitingen en faillissementen,... zodat iets nieuws uit het puin kan herrijzen. 8)

voicelesscharlie 17 mei 2005 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Laat ons hopen op beurscrashes, massale sluitingen en faillissementen,... zodat iets nieuws uit het puin kan herrijzen. 8)

Prima.
Dan ga ik meteen putjes kopen en schandalig rijk worden.

eno2 20 mei 2005 10:56

Het einde van het kapitalisme 'as we know it' is in zicht, allen zien we het nog niet en dromen liever zacht verder.

Mephisto 20 mei 2005 11:22

Het kapitalisme "as we know it" dreef dan ook vooral op krachtige expansie in het buitenland. Die is niet meer..

Dat is
1. overgenomen door de USA, China en India
2. onmogelijk in een wereld die compleet bevolkt is

Nulgroei kan ook eens goed zijn. Pas op de plaats maken. Beseffen dat die dikke BMW die men rijdt inderdaad de bovengrens is. Als ik kijk naar de gemiddelde rijkdom van de gemiddelde Belg, afgemeten aan auto (al dan niet van de zaak) en/of bierbuik, denk ik dat er best wel eens de broekriem kan worden aangetrokken.

Bob 20 mei 2005 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Prima.
Dan ga ik meteen putjes kopen en schandalig rijk worden.

Tenzij natuurlijk de beurs vergeet te dalen, en ge er schandalig arm van wordt (trouwens niet hij die koopt, maar hij die schrijft, die blijft).

Bob 20 mei 2005 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Het kapitalisme "as we know it" dreef dan ook vooral op krachtige expansie in het buitenland. Die is niet meer..

Dat is

Nulgroei kan ook eens goed zijn. Pas op de plaats maken. Beseffen dat die dikke BMW die men rijdt inderdaad de bovengrens is. Als ik kijk naar de gemiddelde rijkdom van de gemiddelde Belg, afgemeten aan auto (al dan niet van de zaak) en/of bierbuik, denk ik dat er best wel eens de broekriem kan worden aangetrokken.

Het zal wel moeilijk zijn om het merendeel der Belgen mee te krijgen. Na de goednieuwsshow, de ontnuchtering.
Nu kom. Niet zo pessimistisch. Heel het oude Europa is op sterven na dood. Dus Verhofstadt zal altijd nog wel kunnen afkomen, met het één of ander buurland, dat het nog slechter doet.

L’ intérêt flamand 20 mei 2005 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Het zal wel moeilijk zijn om het merendeel der Belgen mee te krijgen. Na de goednieuwsshow, de ontnuchtering.
Nu kom. Niet zo pessimistisch. Heel het oude Europa is op sterven na dood. Dus Verhofstadt zal altijd nog wel kunnen afkomen, met het één of ander buurland, dat het nog slechter doet.

En wij hebben nog altijd de Walen als zondebok. Zo'n goed excuus hebben ze in het buitenland niet. Gegarandeerd dat ze stik jaloers zijn. Maar ze moeten niet komen zagen. 't Zijn onze Walen, en ze blijven er met hun pollekes vanaf.

TomB 20 mei 2005 13:14

Ik vind "Nulgroei" een mooie term, vooral omdat bij 0% groei de welvaart daalt.

Mitgard 20 mei 2005 14:08

Citaat:

En ?

Politiek ?

moet ge mij daarvoor wakker maken?
onnozelaar.

:evil:

Bob 20 mei 2005 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L’ intérêt flamand
En wij hebben nog altijd de Walen als zondebok. Zo'n goed excuus hebben ze in het buitenland niet. Gegarandeerd dat ze stik jaloers zijn. Maar ze moeten niet komen zagen. 't Zijn onze Walen, en ze blijven er met hun pollekes vanaf.

Denk niet dat ze ons ervoor benijden.

Pavell 20 mei 2005 15:59

het is toch evident dat paars de koe volledig platmelkt en als uiteindelijk het kalf verdonken is dat ze de pijl aan Maarten geven zodat die andere ploeg de kastanjes uit het vuur mogen halen, m.a.w. naar de smurfen (de belgen) toe dan ook onpopumlaire maatregelen moet nemen om het zinkende schip te redden.

Kijk naar de ons omringende landen.. welke regering waar blauw inziot doet het wel goed? kijk naar ons buurland in't Noord-oosten bvb , benarde situatie daar hoor.
En vertel me, welke belg is de goednieuws politiek van blauw nu niet spuugzat?

eno2 23 mei 2005 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto

Dat is

________

Positieve groei is niet: zoveel procent BNP méér.
Positieve groei is wat voor de samenleving goed is.
De huidige groei is niet sustainable, maar vernietigend. En voor een groot deel overbodig (overaanbod van niet-noodzakelijke producten).
Een dergelijk systeem put dan ook zijn eigen voedingsbodem uit en is versneld ineen aan het klappen.

Ik stel voor de productie in de dienstensector op te nemen ( die toch al zeventig procent van het geheel bedraagt) en de productie als een dienst te gereren en daardoor de waanzinnige spiraal van steeds meer produceren onder vrije concurrentiewaarden te doorbreken.

ancapa 23 mei 2005 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB

stilstaan is achteruitgaan... :-(

ancapa 23 mei 2005 11:27

Citaat:

En ?

Politiek ?

dat meent ge toch niet 8O Guynokkio zal het niet graag horen !

dat zijn roddels van de oppositie en de cv&v die mij willen doen vallen :cry:

boer_bavo 23 mei 2005 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Niet als uw kapitaalstock hetzelfde blijft zou ik zeggen.

ancapa 23 mei 2005 11:41

tijd voor de walen eens iets terug te doen... moesten ze nu eens beginnen met produceren en exporteren, maar ja, wat ?

Di Rupo !

voicelesscharlie 23 mei 2005 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Tenzij natuurlijk de beurs vergeet te dalen, en ge er schandalig arm van wordt (trouwens niet hij die koopt, maar hij die schrijft, die blijft).

Met een nulgroei moet hij wel dalen.:-D

voicelesscharlie 23 mei 2005 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
tijd voor de walen eens iets terug te doen... moesten ze nu eens beginnen met produceren en exporteren, maar ja, wat ?

Di Rupo !

Zoals iedere sos die zichzelf respecteerd kunnen zij alleen PROFITEREN.
Voor de rest zijn ze gewoon te dom.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be