![]() |
Economische nulgroei, de volgende kwartalen een recessie.
En ?
Iets ervan in de kranten ? Politiek ? Iedereen lijkt in het luchtledige te willen zweven, maar dat gaat niet door gebrek aan lucht. |
Ssssttt!!!!
Klopt niet met de beweringen van Verhofstadt!! |
Citaat:
|
Citaat:
Dan ga ik meteen putjes kopen en schandalig rijk worden. |
Het einde van het kapitalisme 'as we know it' is in zicht, allen zien we het nog niet en dromen liever zacht verder.
|
Het kapitalisme "as we know it" dreef dan ook vooral op krachtige expansie in het buitenland. Die is niet meer..
Dat is 1. overgenomen door de USA, China en India 2. onmogelijk in een wereld die compleet bevolkt is Nulgroei kan ook eens goed zijn. Pas op de plaats maken. Beseffen dat die dikke BMW die men rijdt inderdaad de bovengrens is. Als ik kijk naar de gemiddelde rijkdom van de gemiddelde Belg, afgemeten aan auto (al dan niet van de zaak) en/of bierbuik, denk ik dat er best wel eens de broekriem kan worden aangetrokken. |
Citaat:
|
Citaat:
Nu kom. Niet zo pessimistisch. Heel het oude Europa is op sterven na dood. Dus Verhofstadt zal altijd nog wel kunnen afkomen, met het één of ander buurland, dat het nog slechter doet. |
Citaat:
|
Ik vind "Nulgroei" een mooie term, vooral omdat bij 0% groei de welvaart daalt.
|
Citaat:
onnozelaar. :evil: |
Citaat:
|
het is toch evident dat paars de koe volledig platmelkt en als uiteindelijk het kalf verdonken is dat ze de pijl aan Maarten geven zodat die andere ploeg de kastanjes uit het vuur mogen halen, m.a.w. naar de smurfen (de belgen) toe dan ook onpopumlaire maatregelen moet nemen om het zinkende schip te redden.
Kijk naar de ons omringende landen.. welke regering waar blauw inziot doet het wel goed? kijk naar ons buurland in't Noord-oosten bvb , benarde situatie daar hoor. En vertel me, welke belg is de goednieuws politiek van blauw nu niet spuugzat? |
Citaat:
Positieve groei is niet: zoveel procent BNP méér. Positieve groei is wat voor de samenleving goed is. De huidige groei is niet sustainable, maar vernietigend. En voor een groot deel overbodig (overaanbod van niet-noodzakelijke producten). Een dergelijk systeem put dan ook zijn eigen voedingsbodem uit en is versneld ineen aan het klappen. Ik stel voor de productie in de dienstensector op te nemen ( die toch al zeventig procent van het geheel bedraagt) en de productie als een dienst te gereren en daardoor de waanzinnige spiraal van steeds meer produceren onder vrije concurrentiewaarden te doorbreken. |
Citaat:
|
Citaat:
dat zijn roddels van de oppositie en de cv&v die mij willen doen vallen :cry: |
Citaat:
|
tijd voor de walen eens iets terug te doen... moesten ze nu eens beginnen met produceren en exporteren, maar ja, wat ?
Di Rupo ! |
Citaat:
Met een nulgroei moet hij wel dalen.:-D |
Citaat:
Voor de rest zijn ze gewoon te dom. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be