![]() |
het kabouter plop-akkoord
welke van de 4 opties past het beste bij uw vermoeden
er zijn meerdere opties mogelijk aangezien men kan hopen en vrezen tegelijk |
ik zie helemaal geen opties (poll)
|
ik was nog bezig
|
Een [size=7]katastroof [/size][size=2]van een akkoord.[/size]
1 miljard oude belgische frank voor sociale woningbouw in de rand, zijn die tjeven ( met ongewervelde tjeven-le(ij)der Leterme op kop ) nu echt helemaal terug op en top tjeef geworden ? Daar kun je hier mee in de streek amper een paar honderd woningen mee bouwen, een druppel op een kookhete plaat. Europese ambtenaren en consoorten verdienen het viervoudige van de gewone man ter plaatse, jonge generaties trekken hier massaal weg owv de belachelijk hoge grondprijzen, etc ... En meneer de Tjeef gaat een paar honderd woningen bouwen. Wat een Vloamsche krach[size=7]dadigheid[/size][size=2] zeg ! :roll: [/size] |
De Walen gaan het alvast aanvechten bij het arbitragehof. Selectie voor sociale voordelen (woningen) met taal als criterium is voor hen onaanvaardbaar.
Volgens mij gaan ze nog gelijk krijgen ook. Trouwens hoeveel sociale woningen worden er niet besteedt aan mensen die niet eens een Europese taal spreken? Leterme gaat hier plat op zijn buik, Dewinter heeft gelijk. En wat gaan ze dan doen? Weer (derde keer dan) een nieuw regeerakkoord sluiten? Paulus. |
wordT . 4x verkeerd in poll.
Misschien eventjes verbeteren? |
Citaat:
Maar er klopt nog iets niet aan die poll. Ik hoop namelijk dat de 'rand' vervlaamst wordt, maar tegelijkertijd vrees ik, dat het niet zal gebeuren. Paulus. |
Het lijkt me een hopeloze strijd. De uittocht uit Brussel door ZEER slecht bestuur vanwege de franstaligen zal effect blijven hebben op de rand rond Brussel.
Zolang de corruptie en het zakkenvullen bij de franstalige politici HET belangrijkste feit is zal men uitwijken. Als je ziet dat zelfs in een rampgemeente als St-Jans-Molenbeek de PS-burgemeester zegt dat er geen enkel probleem is, dan weet je het wel. |
Ik vrees dat de rand vervlaamst wordt. Woningen in Wezembeek-Oppem enkel en alleen voor Vlamingen, ik noem dat discriminatie. Zoals Olivier Maingain het in "La Libre" het zegt, zoekt de Vlaamse regering helemaal niet de pacificatie in de faciliteitengemeenten. Wat is hun volgende stap? De Franstaligen van Vlaanderen buiten Vlaanderen jagen?
|
Neen, ze verplichten Nederlands te spreken buiten eigen kring en in relatie met overheid en Vlaamse bewoners.
|
Ik snap eigenlijk niet waarom de Franstaligen er zo'n probleem van maken om Nederlands te spreken in de rand. :? Wij spreken toch ook Frans in Wallonië en in Brussel doen we ook moeite om een Franstalige aan te spreken in het Frans...
Maar ja, als het uit de mond van het FDF komt weet je al hoe laat het is. |
Citaat:
Vooral uit de mond van de burgemeester van Linkebeek, FDF-er, maar geboren Vlaming! |
Het zijn toch verraders he, die Vlamingen.
|
Citaat:
-burgemeester van Linkebeek -thePiano -Verhofstadt (plots de redder van Belgique) |
Citaat:
Ik denk echter dat dit akkoord maar weinig zal veranderen, lijkt me eerder een middel om de achterban rustig te houden na de BHV-show. |
Citaat:
Als je dat niet snapt, dan begrijp ik wel waarom je voor een unitair België bent. Veel Vlamingen, die niet voor een unitair België zijn, menen dit echter wel te snappen. De Walen voelen zich namelijk superieur aan de Vlamingen, al zouden zij dat zelf nooit zo zeggen uiteraard. Maar dat blijkt nu eenmaal uit hun gedrag, die jij zoals je zelf zegt, niet snapt. Je moet toch toegeven dat een andere verklaring voor dit en ander gedrag van de Walen, niet zomaar voor de hand ligt. Je snapt vast ook niet waarom de Walen menen dat zij meer rechten mogen hebben in Vlaanderen dan Vlamingen in Walonië. (zie BHV-dossier). Je snapt vast ook niet waarom de Walen het niet meer dan normaal vinden dat Vlamingen miljarden op hun rekening storten terwijl zij zelf dat nooit gedaan hebben toen zij het beter hadden, en er niks is wat er op wijst dat zij dat in de toekomst ooit zouden doen. Je snapt vast ook niet waarom er op de militaire kerkhoven, de Walen bij de onderofficieren en nog meer bij de officieren liggen begraven, dan de Vlamingen met tienduizenden als gewone soldaten. De graven als stille getuige in de Westhoek. Ik raad je aan om de beide volkeren, met een totaal andere mentaliteit, eigendunk en visie beter te leren kennen, alvorens je pleit voor een unitair België, zoals uit je avatar blijkt. De Vlamingen werken de dag van vandaag nog steeds voor de Walen net als pakweg 100 jaar geleden. Waarom vinden de Walen dat niet meer dan normaal? Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Paulus |
Ik mis optie "who cares?" :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be