Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Alle zondaars opgelet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34466)

Turkse Nederlander 20 mei 2005 01:02

Alle zondaars opgelet

Ik heb een keer een droom gezien. Ik zag twee engelen met elkaar praten. Ik werd naar hen toe gebracht. Ik begon hen vragen te stellen. Ik vroeg "zijn jullie engelen?". Ze antwoordden bevestigend. Daarna vroeg ik "zien jullie Allah (god) weleens?. De linker engel antwoordde "ja, we zien god wanneer we willen". Daarna vroeg ik: "hoe is de hemel?". De engel die links zat antwoordde: "de hemel is duizend keer mooier dan je je kunt voorstellen". Ik stelde nog een vraag: "hoe is de hel?". Diezelfde engel antwoordde: "de hel is duizend maal erger dan je je kunt voorstellen". Ik wilde nog meer vragen stellen maar ik werd van hen verwijderd. Ik mocht geen vragen meer stellen. Toen werd ik wakker.

Probeer je het ergste voorstellen en vermenigvuldig dit met duizend. Dit is gewoon onvoorstelbaar. Ik vraag jullie op te houden met zondigen. Red je eigen ziel. Ik ben een moslim, maar ik geloof dat goede christenen, joden etc ook naar de hemel kunnen als ze als goed mens leven. Leef volgens de wetten van je godsdienst. Ga niet vreemd, dood geen mensen, leef niet met haat, houd van je medemens, ga niet stelen, ga niet bedriegen.

Savatage 20 mei 2005 01:45

Ik herken mijzelf wel een beetje in jouw post. Vroeger redeneerde ik ook volgens geloof. Met de jaren is dit er bij mij steeds meer uitgegroeid, je maakt meer dingen mee, je wordt meer bewust van jezelf.

Geloof biedt volgens mij enkel een schijnbare, tijdelijke oplossing voor de zaken zoals ze zijn. Weliswaar een mooie oplossing, maar vaak geen realiseerbare.

Jezus Christus 20 mei 2005 02:57

mensen worden geacht uit vrije wil het goede doen
niet onder de dreiging van een hel

God staat het kwade toe omdat hij geen dwingeland is
hij is niet zoals de meeste mensen.

Xenophanes zei ooit.

indien paarden handen hadden waarmee zij konden schilderen dan zouden ze zich God afbeelden als een paard en leeuwen zouden God afbeelden als een leeuw enz.

mensen die haatdragend zijn stellen zich God voor als een haatdragende God.
God is almachtig en kan alles, behalve haten. Dat is een eigenschap die alleen de mens bekend is.

Zolang we haten zijn we in de hel
geven we het haten op dan zijn we direct in de hemel
dood gaan is daar helemaal niet voor nodig.

In den beginne waren we bovendien in de hemel
het is onze oorsprong
dat we nu hier zijn kan alleen maar zijn omdat we dat zelf zo gekozen hebben
god is geen dwingeland

de hemel is god zelf
het grote kosmische vuur waarvan we allemaal een vlam zijn
eigenlijk is er maar één wezen en dat is god

In de huidige verschijningsvorm lijkt het of we allemaal verschillende personen zijn
eigenlijk is er maar één persoon en dat is god
Hij heeft nu ongeveer 6 miljard menselijke verschijningsvormen op deze planeet rondlopen en nog veel meer in andere levensvormen

van die 6 miljard denken de meeste mensen dat ze een van god afgescheiden - afgesneden wezen zijn. Overal zoeken ze god. er is een plaats die ze over het hoofd zien, het is de laatste plaats waar ze aan denken, en toch is het heel dichtbij
god is zo dichtbij dat je hem over het hoofd ziet
kijk naar binnen , en je zal god zien.

zondaars zijn we vroeg of laat allemaal, we kunnen ons dan schuldig voelen omdat we denken dat god dit zo wil. Maar god is geen dwingeland
nee
god is geen dwingeland die zijn gaven in gramschap aan zijn zonen en dochters oplegd
het staat ons vrij om te zondigen, om te lijden
het staat ons ook vrij om terug te keren
op elk moment
telkens weer kiezen we opnieuw
voor het leven of de dood
het licht of de duisternis
de eenheid of de afgescheidenheid
er zijn evenveel wegen terug naar god als dat er mensen zijn.

Lincoln 20 mei 2005 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb een keer een droom gezien. Ik zag twee engelen met elkaar praten. Ik werd naar hen toe gebracht. Ik begon hen vragen te stellen. Ik vroeg "zijn jullie engelen?". Ze antwoordden bevestigend. Daarna vroeg ik "zien jullie Allah (god) weleens?. De linker engel antwoordde "ja, we zien god wanneer we willen". Daarna vroeg ik: "hoe is de hemel?". De engel die links zat antwoordde: "de hemel is duizend keer mooier dan je je kunt voorstellen". Ik stelde nog een vraag: "hoe is de hel?". Diezelfde engel antwoordde: "de hel is duizend maal erger dan je je kunt voorstellen". Ik wilde nog meer vragen stellen maar ik werd van hen verwijderd. Ik mocht geen vragen meer stellen. Toen werd ik wakker.

Probeer je het ergste voorstellen en vermenigvuldig dit met duizend. Dit is gewoon onvoorstelbaar. Ik vraag jullie op te houden met zondigen. Red je eigen ziel. Ik ben een moslim, maar ik geloof dat goede christenen, joden etc ook naar de hemel kunnen als ze als goed mens leven. Leef volgens de wetten van je godsdienst. Ga niet vreemd, dood geen mensen, leef niet met haat, houd van je medemens, ga niet stelen, ga niet bedriegen.

Heel mooie droom , Je droom is een teken dat allah (god) je wil redden een dat je oprecht moet zijn ! Nogmaals het is een mooie droom een zeker als je het in de nacht van de dag van el-joumou3a hebt gezien !

Turkse Nederlander 20 mei 2005 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Heel mooie droom , Je droom is een teken dat allah (god) je wil redden een dat je oprecht moet zijn ! Nogmaals het is een mooie droom een zeker als je het in de nacht van de dag van el-joumou3a hebt gezien !

Betekent el-joumou3a vrijdag?

Ik heb de droom lang geleden gezien. Ik weet niet meer op wat voor dag dag ik de droom had gezien. Ik herinner me de droom echter nog goed.

Lincoln 20 mei 2005 16:35

Yep.

parcifal 20 mei 2005 17:25

knip

Musketo 20 mei 2005 17:48

En mag je zonder godsdienst doen wat je wil? Of nee, dan ga je naar de hel. Juist.

Turkse Nederlander 20 mei 2005 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
En mag je zonder godsdienst doen wat je wil? Of nee, dan ga je naar de hel. Juist.

Uiteindelijk zal God oordelen wie er naar de hel gaat en wie niet.

Musketo 20 mei 2005 18:02

Ah nee, ik ga naar de hel want ik ontken Zijn bestaan. Als dat geen zonde is, weet ik het ook niet meer.

Turkse Nederlander 20 mei 2005 18:07

Citaat:

Ah nee, ik ga naar de hel want ik ontken Zijn bestaan. Als dat geen zonde is, weet ik het ook niet meer.

Waarom geloof je niet in God? Geloof je niet in het hiernamaals?

Grellig 20 mei 2005 18:27

Ik geloof omdat Godsdienstige teksten toch op de één of andere manier mijn ziel strelen.Het is een kwestie van u ervoor open te stellen.

Zou zeggen,zet eens een rustig muziekje op,neem een boek en laat het tot u komen,de ideale ontspanning,1000x beter als een joint!

Musketo 20 mei 2005 18:48

Citaat:

Waarom geloof je niet in God? Geloof je niet in het hiernamaals?

De vraag is niet waarom ik n�*et geloof, de vraag is waarom jij wél gelooft.

Gelovigen hebben de onhebbelijke gewoonte om ongelovigen steeds als de afwijkingen te beschouwen, terwijl het net de gelovigen zijn die iets aanhangen wat beschouwd kan worden als lulkoek, aangezien niet bewezen. Gelovigen hebben wat te bewijzen, niet de ongelovigen.

Turkse Nederlander 21 mei 2005 03:10

Citaat:

De vraag is niet waarom ik n�*et geloof, de vraag is waarom jij wél gelooft.

Gelovigen hebben de onhebbelijke gewoonte om ongelovigen steeds als de afwijkingen te beschouwen, terwijl het net de gelovigen zijn die iets aanhangen wat beschouwd kan worden als lulkoek, aangezien niet bewezen. Gelovigen hebben wat te bewijzen, niet de ongelovigen.

Uit onderzoek blijkt dat gelovigen gelukkiger zijn en gezonder zijn dan niet-gelovigen. Wat heb je te verliezen? Als je gelooft maak je tenminste nog een kans dat je goed terechtkomt als je doodgaat.

Musketo 21 mei 2005 09:29

Citaat:

Uit onderzoek blijkt dat gelovigen gelukkiger zijn en gezonder zijn dan niet-gelovigen. Wat heb je te verliezen? Als je gelooft maak je tenminste nog een kans dat je goed terechtkomt als je doodgaat.

Dus mensen die niet even gelukkig zijn als de norm-, dat mag gewoon niet?
Ik vind 't maar een non-argument eigenlijk. De dood is niet iets leuk, dus natuurlijk word je 'r niet gelukkig van als je jezelf voorhoudt dat het het absolute eindpunt van je leven zal zijn, maar je bent dan wel eerlijk tegenover jezelf en het bestaan. Dat is duizendmaal eervoller dan jezelf wat voorliegen.

Je hebt trouwens weer de typische ongelovigen-zijn-inferieurtoon en dat wakkert mijn sympathie voor religies alleen maar aan, heus.

DaBlacky 21 mei 2005 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ik geloof omdat Godsdienstige teksten toch op de één of andere manier mijn ziel strelen.Het is een kwestie van u ervoor open te stellen.

Zou zeggen,zet eens een rustig muziekje op,neem een boek en laat het tot u komen,de ideale ontspanning,1000x beter als een joint!

Ik denk anders dat de bijbel lezen onder invloed van een joint nog geweldiger zou zijn :p

DaBlacky 21 mei 2005 10:14

Citaat:

Je hebt trouwens weer de typische ongelovigen-zijn-inferieurtoon en dat wakkert mijn sympathie voor religies alleen maar aan, heus.

Bedoel je niet antipathie?

Musketo 21 mei 2005 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Bedoel je niet antipathie?

Internet is een kutmedium.:cry:

DaBlacky 21 mei 2005 10:31

??

:)

Mitgard 21 mei 2005 11:00

niet vreemdgaan? niet neuken?
pleeg anders ineens zelfmoord.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be