Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   € 61.000.000,00 per jaar voor de SENAAT (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34476)

Paul Schietekat 20 mei 2005 10:14

€ 61.000.000,00 per jaar voor de SENAAT

Zijn er niet nog andere beleidsorganen, die overbodig zijn?

Vandaag op de radio dit bedrag vernomen. Men zou de noodzaak van de senaat in twijfel trekken. Of deze nog langer moet blijven bestaan.

Maar de politici zullen hier geen einde aan maken, aan deze verkwisting van belastingsgeld.
Als het aan hen lag, zouden er nog wat parlementen mogen bijkomen.

Wanneer niemand zijn belastingsbrief zou terugsturen, valt dat niet onder de "Burgerlijke ongehoorzaamheid"? Hint, hint, hint, ...

Raf 20 mei 2005 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paul Schietekat

Ja, al die regionale parlementen, raden, regeringen et tutti quanti. Afschaffen die handel!

Erw 20 mei 2005 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ja, al die regionale parlementen, raden, regeringen et tutti quanti. Afschaffen die handel!

U vergeet de federale, die miljarden € laat passeren met tegenprestatie noch morele grond. Lijkt me alvast de grootste en dus eerst kandidaat zijnde besparing te zijn?

Rudy Van Nespen 20 mei 2005 21:27

Citaat:

AMEN!!!

Die deelparlementen, raden en regeringen en hun respectievelijke ambtenarenkorpsen kosten minstens even veel!!!

Raf 20 mei 2005 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw
U vergeet de federale, die miljarden € laat passeren met tegenprestatie noch morele grond. Lijkt me alvast de grootste en dus eerst kandidaat zijnde besparing te zijn?

U maakt een grapje. De federale beleidsorganen moeten natuurlijk blijven bestaan om het land te besturen. Of bent u voorstander van totale anarchie?

Horus 20 mei 2005 21:40

Citaat:

Of bent u voorstander van totale anarchie?

Enkel zij, die het besef niet hebben van wat echte anarchie inhoudt, zullen die anarchie preken..........

maarte 20 mei 2005 21:43

de senaat haar rol is zeker uitgespeeld en mag gerust afgeschaft worden

AyneRand 20 mei 2005 22:17

Hoe minder staat, hoe beter, het kapitalisme kan er alleen beter bij varen.

Hans1 21 mei 2005 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paul Schietekat

Vandaag op de radio dit bedrag vernomen. Men zou de noodzaak van de senaat in twijfel trekken. Of deze nog langer moet blijven bestaan.

Maar de politici zullen hier geen einde aan maken, aan deze verkwisting van belastingsgeld.
Als het aan hen lag, zouden er nog wat parlementen mogen bijkomen.

Wanneer niemand zijn belastingsbrief zou terugsturen, valt dat niet onder de "Burgerlijke ongehoorzaamheid"? Hint, hint, hint, ...

100.000.000 euro per jaar voor het nutteloos Vlaams parlement. Afschaffen dan maar?

King of beggars and fleas 22 mei 2005 17:13

de huidige situatie is anarchie

Pieke 22 mei 2005 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
100.000.000 euro per jaar voor het nutteloos Vlaams parlement. Afschaffen dan maar?

bronnen?

boer_bavo 22 mei 2005 20:39

De provincies en intercommunales lijken mij nuttelozer dan de senaat. Verder vooral veel ambtenaren. Zoals die van ruimetelijke ordening.

zorroaster 22 mei 2005 20:47

Provincies, senaat, federaal parlement... Tel uit uw winst als je daar een einde aan maakt!

Hans1 23 mei 2005 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Provincies, senaat, federaal parlement... Tel uit uw winst als je daar een einde aan maakt!

Inderdaad, die besparing weegt bijlange niet op tegen die van een unitair België.;-)

Tantist 23 mei 2005 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
AMEN!!!

Die deelparlementen, raden en regeringen en hun respectievelijke ambtenarenkorpsen kosten minstens even veel!!!

Jaja, we kunnen beter maar 1 wereldregering hebben met 1 parlement, of zelfs geen: anarchie!!!!

TomB 23 mei 2005 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Jaja, we kunnen beter maar 1 wereldregering hebben met 1 parlement, of zelfs geen: anarchie!!!!

Komkom, alles hangt een beetje af van de volkstoestand. Er zijn in de rest van de wereld provincies en zelfs steden met meer inwoners en omzet als Belgie. Ik betwijfel of die hetzelfde aanal ambtenaren hebben.

Raven 23 mei 2005 21:17

Waarom investeren in Senaten en kamers, als een theologisch centrum zoveel goedkoper is.

1 wijze imam die het land bestuurt met als hulpmiddel het boek openbaart door god. Daar kan geen enkel parlement aan tippen, of het nu van staatsfascisten als belgicisten, of door volksfascisten als vlamingen.

voicelesscharlie 23 mei 2005 21:26

We hebben één absolustische heerser volgens goddelijk recht nodig.
Ik stel FDW voor.
Goedkoper kan niet.:-D

King of beggars and fleas 24 mei 2005 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Waarom investeren in Senaten en kamers, als een theologisch centrum zoveel goedkoper is.

1 wijze imam die het land bestuurt met als hulpmiddel het boek openbaart door god. Daar kan geen enkel parlement aan tippen, of het nu van staatsfascisten als belgicisten, of door volksfascisten als vlamingen.

hoeveel betaald het vlaams belang je hier eigenlijk voor ?

Raven 24 mei 2005 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
hoeveel betaald het vlaams belang je hier eigenlijk voor ?

Hoor ik daar een aanleg voor kapitalisme onder de assertieve armen?

Ik weet dat voor Westerse atheistisen dit een vreemd concept is, maar religieuze overtuiging motiveert me voor het overgrote deel :wink:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be