Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Absurde mail (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34522)

Vlaanderen Boven 20 mei 2005 19:28

Absurde mail

[size=2]
Citaat:

ik en velen die ik ken zullen sterven als het moet voor ons land.Belgie dus,en wat jij wil zal niet verkregen worden zonder oorlog.al is de tijd nabij.toch keert het tij.de onafhankelijkheid van vlaanderen is als het vangen van een vogel,en wordt niet verkregen zonder kogel
Ik heb zopas deze belgicistische dreigmail gekregen van ene [/size][email protected].

Ik heb geen idee wie dit is 8O

sinan123 20 mei 2005 19:33

Niet serieus nemen.

Percalion 20 mei 2005 19:42

HAHAHAH, die belgicisten toch...

vercetti 20 mei 2005 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
[size=2]

Ik heb zopas deze belgicistische dreigmail gekregen van ene [/size][email protected].

Yann?

cortelinckx 20 mei 2005 19:56

:lol:

http://www.google.be/search?hl=nl&cl...G=Zoeken&meta=

Kim 20 mei 2005 20:29

Dit komt absoluut niet van een Belgisch gezind iemand, geloof me! Dit is een zeer flauwe grappenmaker die de Belgicisten in een slecht daglicht wil stellen.

IP-adres al gecheckt?

cortelinckx 20 mei 2005 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Dit komt absoluut niet van een Belgisch gezind iemand, geloof me! Dit is een zeer flauwe grappenmaker die de Belgicisten in een slecht daglicht wil stellen.

IP-adres al gecheckt?

Leg eens uit hoe je dat zou aanpakken. Je krijgt de mail, en dan...
(gewoon uit nieuwsgierigheid)

Kim 20 mei 2005 20:35

Wel, dan zou ik allereerst de gegevens van de persoon in kwestie bekijken (de details van de mail).

Dan zou ik Cedric erbij roepen (die heeft meer verstand van die zaken ;) ) om het IP-adres na te kijken. In 99% van de gevallen kan je de identiteit achterhalen. Dat hebben we toen ook gedaan toen er een mail in naam van Bruno Yammine werd verzonden met bedrieglijke informatie. In minder dan 12u wisten we wie de dader was... ;)

Om te weten hoe je een IP-adres kan nakijken moet je ff een PB naar Cedric sturen, die kent daar alles van.

sinan123 20 mei 2005 20:40

http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/...rstraeten.html

?

Kim 20 mei 2005 20:41

Hm, ligt dat er niet vingerdik bovenop? ;)

cortelinckx 20 mei 2005 20:42

Staat in de headers van een e-mail de IP van de verzender? Ik dacht enkel van de mailserver?
Ik zal dat bij gelegenheid eens checken.

Kim 20 mei 2005 20:49

Je moet eens kijken bij details van de e-mail...

Maar als je het echt wil controleren, ask Cedric: hij kent er alles van! :)

ingenious 20 mei 2005 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
[size=2]

:x hoe durft ze! ik durf ervoor te wedden dat ze gewoon wat aandacht van je wil. maar geen nood, ik zal ze vinden... 8)

Seba 21 mei 2005 01:30

als ik het goed heb werd die mail vanop het kabinet van Bourgeois verstuurd???

Patriot! 21 mei 2005 08:37

Ja, de flaminganten gebruiken weer eens de smerigste trucjes om ons in een kwaad daglicht te stellen!

DaBlacky 21 mei 2005 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
als ik het goed heb werd die mail vanop het kabinet van Bourgeois verstuurd???

Neen, want het werd van een privé-adres verstuurd.

Zelfs al blijven we in de veronderstelling dat het afzendadres juist is, dan kunnen we nog niets zeker zeggen, want Diane Verstraeten van het kabinet van Bougeois maakt gebruikt van [email protected]
We weten niet of het dezelfde Diane is, want de kans is reëel dat er meerdere mensen rondlopen in Vlaanderen die Diane Verstraeten heten.

Daarenboven denk ik niet dat iemand die werkt op een kabinet een dreigbrief in de stijl van een 8-jarige gaat sturen naar mensen. Zeker niet als die van dezelfde politieke strekking zijn.

DaBlacky 21 mei 2005 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ja, de flaminganten gebruiken weer eens de smerigste trucjes om ons in een kwaad daglicht te stellen!

Als het de bedoeling was om jullie in een kwaad daglicht te stellen, dan was de afzender niet diane verstraeten geweest, maar bv [email protected] of weet-ik-veel. Uiteraard vervalst.

Percalion 21 mei 2005 21:31

Nee, volgens mij is het een truc van de BUB om de flaminganten in een kwaad daglicht te plaatsen, door te doen alsof de flaminganten de BUB in een kwaad daglicht willen plaatsen.

cortelinckx 21 mei 2005 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Nee, volgens mij is het een truc van de BUB om de flaminganten in een kwaad daglicht te plaatsen, door te doen alsof de flaminganten de BUB in een kwaad daglicht willen plaatsen.

Dat is nog eens een mooie theorie. Ik ondersteun die!

DaBlacky 22 mei 2005 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion

makes sense :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be