Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Progressief flamingantisch-Belgicistisch front tegen VB? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=3474)

Bruno* 22 mei 2003 02:05

Zijn er Vlaamsgezinden die wat voelen voor een progressief centrum-front tégen het VB? De B.U.B. haalde meer dan 10.000 stemmen.
Uiteraard moet het niet gaan om separatisten. Graag uw mening.

Pat 22 mei 2003 08:09

Het is wel veelbetekenend dat u deze vraag stelt in de rubriek "Vreemdelingenbeleid & Integratie"

alpina 22 mei 2003 08:29

Ik voel er niets voor om in een project te stappen dat tegen iets is en zeker niet als het tegen een partij is. :wink:

Supe®Staaf 22 mei 2003 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik voel er niets voor om in een project te stappen dat tegen iets is en zeker niet als het tegen een partij is. :wink:

Inderdaad.
We hebben al genoeg anti-partijen.
Tegen alles zijn (zoals ikzelf) is niet verboden of in se een slechte zaak. Het belet wel om binnen partijen, bewegingen of groepen te functioneren.

Bruno* 22 mei 2003 11:53

Beter had ik mijn vraag anders ingevuld: een progressief front voor maximale verdraagzaamheid?

Citaat:

Tegen alles zijn (zoals ikzelf) is niet verboden of in se een slechte zaak.
Zelfkennis... :wink:

alpina 22 mei 2003 11:57

Citaat:

Beter had ik mijn vraag anders ingevuld: een progressief front voor maximale verdraagzaamheid?

Wat houdt die maximale verdraagzaamheid dan wel juist in want ik denk dat iedereen in theorie wel te vinden is voor "maximale verdraagzaamheid".

Bruno* 22 mei 2003 13:14

Solidariteit tussen taalgroepen, allochtonen en autochtonen, gastvrijheid en burgerzin :wink:

alpina 22 mei 2003 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Solidariteit tussen taalgroepen, allochtonen en autochtonen, gastvrijheid en burgerzin :wink:

Wil iedereen dat niet? Moet je daar voor een nieuwe partij oprichten?

S. 22 mei 2003 15:13

Citaat:

Zijn er Vlaamsgezinden die wat voelen voor een progressief centrum-front tégen het VB?

...De B.U.B. haalde meer dan 10.000 stemmen.

Wat heeft het een met het ander te maken? U denkt toch niet dat het Blok zijn stemmen behaalt doordat ze separatistisch zijn?

Luddo 22 mei 2003 15:40

Citaat:

Zelfkennis... :wink:[/quote]

Maar Vlaanderen is al maximum verdraagzaam! Transferts kosten ons stukken van mensen en we krijgen stank voor dank!

Bruno* 22 mei 2003 16:00

Citaat:

Wat heeft het een met het ander te maken? U denkt toch niet dat het Blok zijn stemmen behaalt doordat ze separatistisch zijn?
Zeg dat eens aan JVDB

ViveLaBelgique 12 januari 2013 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S. (Bericht 98733)

Neen. Het Vlaams Blok haalde zijn massa's stemmen niet omdat ze separatistisch zijn maar wel om hun racistische inslag.

Gamla 12 januari 2013 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6495304)
Neen. Het Vlaams Blok haalde zijn massa's stemmen niet omdat ze separatistisch zijn maar wel om hun racistische inslag.

Nee. Velen stemmen op het Vlaams Belang omdat ze de Belgische vreemdelingenterreur volkomen terecht meer dan zat zijn.

CLAESSENS Joris 12 januari 2013 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* (Bericht 98356)
Zijn er Vlaamsgezinden die wat voelen voor een progressief centrum-front tégen het VB? De B.U.B. haalde meer dan 10.000 stemmen.
Uiteraard moet het niet gaan om separatisten. Graag uw mening.

Maar dat bestaat toch al?
Het noemt zich BUB en heeft drie dagen na zijn oprichting zijn plafond qua aanhang al bereikt.
Als snelle invulling van zijn maximale groei mag dat tellen...
Alle achting!:lol:

ViveLaBelgique 12 januari 2013 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6495314)
Nee. Velen stemmen op het Vlaams Belang omdat ze de Belgische vreemdelingenterreur volkomen terecht meer dan zat zijn.

Waarom zeg je 'Nee.' terwijl je 'Ja.' bedoelt ?

rebella 12 januari 2013 20:35

ER IS GEEN RACISME IN HET HUIDIGE PROGRAMMA VAN VB!

wie het toch gevonden heeft, plaats maar een link aub! Ik wil het graag zien!
is er iemand die bij de feiten zich houdt en niet alleen aannames doet?

Als het alleen over het aantal stemmen gaat, dan kan ook VB een grotere aantal stemmen verzamelen tegen het aankomen van nieuwe migranten.

ViveLaBelgique 13 januari 2013 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rebella (Bericht 6495555)
ER IS GEEN RACISME IN HET HUIDIGE PROGRAMMA VAN VB!

wie het toch gevonden heeft, plaats maar een link aub! Ik wil het graag zien!
is er iemand die bij de feiten zich houdt en niet alleen aannames doet?

Als het alleen over het aantal stemmen gaat, dan kan ook VB een grotere aantal stemmen verzamelen tegen het aankomen van nieuwe migranten.

De zweem van het racisme van Vlaams Blok blijft hangen over het huidige Vlaamse Belang.

Wat is er trouwens mis met racisme ?

BonBon 13 januari 2013 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6495797)
De zweem van het racisme van Vlaams Blok blijft hangen over het huidige Vlaamse Belang.

Wat is er trouwens mis met racisme ?

Niets, dat is een mensenrecht. Godsdiensten bv mogen ook racistisch zijn, dus eigenlijk iedereen als we gelijk zijn voor de wet.

ViveLaBelgique 13 januari 2013 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6496106)
Niets, dat is een mensenrecht. Godsdiensten bv mogen ook racistisch zijn, dus eigenlijk iedereen als we gelijk zijn voor de wet.

De mensenrechten zoals die nu in verdragen zijn gesloten zijn op zich discriminerend.

Maori 13 januari 2013 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 6495314)

Tegen de bezetter ingaan, is geen racisme.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be