Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De hoogste tijd! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34749)

van Maerlant 24 mei 2005 17:01

De hoogste tijd!

Goed. Ik ben er zeker van dat iedereen het eens hoog tijd vindt worden dat we eens zeker zijn van een bepaald feit. Ik en de andere flamiganten zijn het meer dan beu dat we constant versleten worden voor dat nazi-uitschot.
Beantwoord de vraag eerlijk aub. Zeg wat u echt denkt, niet wat u denk te moeten denken.

Tavek 24 mei 2005 17:48

Neen. DE flamingant is niet fascistisch.

Enkele uitzonderingen in het diepste van het blok en aanverwante organisaties natuurlijk niet meegerekend. Voorbeelden genoeg op dit forum.

van Maerlant 24 mei 2005 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Neen. DE flamingant is niet fascistisch.

Enkele uitzonderingen in het diepste van het blok en aanverwante organisaties natuurlijk niet meegerekend. Voorbeelden genoeg op dit forum.

Wilt er enkele geven? (niet dat ik u niet geloof, enkel nieuwsgierigheid)

Tavek 24 mei 2005 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Wilt er enkele geven? (niet dat ik u niet geloof, enkel nieuwsgierigheid)

Guderian en radicaal ? ;)

(oie nu ga ik geflame krijgen van hun !)

van Maerlant 24 mei 2005 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Guderian en radicaal ? ;)

(oie nu ga ik geflame krijgen van hun !)

Mogelijk.
Zou iemand mij verdenken?

lomeanor 24 mei 2005 20:08

Citaat:

Mogelijk.
Zou iemand mij verdenken?

Ik denk niet dat de N-VA veel fascisten telt.

Egidius 24 mei 2005 20:13

Citaat:

Goed. Ik ben er zeker van dat iedereen het eens hoog tijd vindt worden dat we eens zeker zijn van een bepaald feit. Ik en de andere flamiganten zijn het meer dan beu dat we constant versleten worden voor dat nazi-uitschot.

Dat is precies wat ze willen: dat je je gepakt voelt en in het defensief gaat. Ondertussen zijn zij bezig met de belangrijke dingen en jij met je vergeefse pogingen om het odium af te schudden. Het is een politiek wapen als een ander, zij weten even goed als jij dat het niet waar is maar ze zien wel dat het werkt. Ze hebben je in de tang.

Mijn antwoord op jouw vraag is dus: het interesseert me geen barst! Je m'en fou comme de l'an quarante! Ik heb geen nazi-complexen.

Egidius

lomeanor 24 mei 2005 20:15

Egidius heeft gelijk. We moeten ons niet in de verdediging laten dringen door die belgicisten. Hun insinuaties steunen op niets, dus moeten we die ons ook niet aantrekken. Integendeel, ons verdedigen is het signaal geven dat er toch een waarheid in hun argumenten schuil gaat. Laat ons er eens goed mee lachen in plaats van ons proberen te verdedigen. Het zijn zij die zich belachelijk maken door die dingen te insinueren, niet wij.

van Maerlant 24 mei 2005 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat is precies wat ze willen: dat je je gepakt voelt en in het defensief gaat. Ondertussen zijn zij bezig met de belangrijke dingen en jij met je vergeefse pogingen om het odium af te schudden. Het is een politiek wapen als een ander, zij weten even goed als jij dat het niet waar is maar ze zien wel dat het werkt. Ze hebben je in de tang.

Mijn antwoord op jouw vraag is dus: het interesseert me geen barst! Je m'en fou comme de l'an quarante! Ik heb geen nazi-complexen.

Egidius

Dat hebt u me reeds een tijdlang geleden gezegd, en ik ben uw raad blijven volgen. Ik wou alleen maar er definitief een punt achter zetten.

lomeanor 24 mei 2005 20:23

Citaat:

Dat hebt u me reeds een tijdlang geleden gezegd, en ik ben uw raad blijven volgen. Ik wou alleen maar er definitief een punt achter zetten.

Probleem is dat met wat voor bewijzen u ook aankomt, de bubbers er NOOIT een punt achter zullen zetten.

van Maerlant 24 mei 2005 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Probleem is dat met wat voor bewijzen u ook aankomt, de bubbers er NOOIT een punt achter zullen zetten.

Ik kijk naar de toekomst. Later kunnen we deze peiling gebruiken als argument.

Egidius 24 mei 2005 20:25

Citaat:

Integendeel, ons verdedigen is het signaal geven dat er toch een waarheid in hun argumenten schuil gaat.

Volgens mij is het vooral een signaal dat we nog steeds horig zijn. Dat ze ons nog altijd onder controle hebben.

Egidius

lomeanor 24 mei 2005 20:26

Citaat:

Volgens mij is het vooral een signaal dat we nog steeds horig zijn. Dat ze ons nog altijd onder controle hebben.

Egidius

Horig is een mooie woordspeling. :-)
Voor de rest kan ik je alleen maar gelijk geven.

Egidius 24 mei 2005 20:28

Citaat:

Sans rancune, VM, maar voor mij (en voor hen) is uw peiling een bewijs dat ze controle over u hebben. Zij bepalen uw agenda. En kijk eens naar de namen die neen gestemd hebben: allemaal brave flaminganten die nu maar eens vinden dat het uit moet zijn. De meesters lachen zich een kriek.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 24-05-2005 at 21:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Sans rancune, VM, maar voor mij (en voor hen) is uw peiling een bewijs dat ze controle over u hebben. Zij bepalen uw agenda. En kijk eens naar de namen die neen gestemd hebben: allemaal brave flaminganten die nu maar eens vinden dat het uit moet zijn. De meesters lachen zich een kriek.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Sans rancune, VM, maar voor mij (en voor hen) is uw peiling een bewijs dat ze controle over u hebben. Zij bepalen uw agenda. En kijk eens naar de namen die gestemd hebben: allemaal brave flaminganten die nu maar eens vinden dat het uit moet zijn. De meesters lachen zich een kriek.

Egidius[/size]
[/edit]

van Maerlant 24 mei 2005 20:30

Citaat:

Sans rancune, VM, maar voor mij (en voor hen) is uw peiling een bewijs dat ze controle over u hebben. Zij bepalen uw agenda. En kijk eens naar de namen die gestemd hebben: allemaal brave flaminganten die nu maar eens vinden dat het uit moet zijn. De meesters lachen zich een kriek.

Egidius

Ach ja, maar anders kan je hier niets doen op dit forum.

Egidius 24 mei 2005 20:31

Citaat:

www.vandale.nl

[size=4]ho·rig[/size] (bn.)
1 aan een heer onderworpen en onder hofrecht levend => onvrij
2 afhankelijk, gebonden[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 24-05-2005 at 21:32
Reason:

Citaat:

www.vandale.nl

2 afhankelijk, gebonden[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

www.vandale.nl
[size=4]ho·rig[/size] (bn.) 1 aan een heer onderworpen en onder hofrecht levend => onvrij 2 afhankelijk, gebonden[/size]
[/edit]

van Maerlant 24 mei 2005 20:33

Citaat:

www.vandale.nl

2 afhankelijk, gebonden

Ik dacht toch dat dat 'onderhorig' was...

lomeanor 24 mei 2005 20:35

Citaat:

www.vandale.nl

2 afhankelijk, gebonden

Wat probeert u hiermee te zeggen? Ik weet wat horig betekent, hoor. Ik dacht enkel dat u bedoelde dat we horig aan hen zijn omdat we nog steeds naar hen luisteren (horen), aangezien daar de discussie over ging. Indien dit niet uw bedoeling was, zou het een mooie woordspeling geweest zijn indien dit wel uw bedoeling was geweest. :-)

Egidius 24 mei 2005 20:41

Citaat:

Wat probeert u hiermee te zeggen? Ik weet wat horig betekent, hoor. Ik dacht enkel dat u bedoelde dat we horig aan hen zijn omdat we nog steeds naar hen luisteren (horen), aangezien daar de discussie over ging. Indien dit niet uw bedoeling was, zou het een mooie woordspeling geweest zijn indien dit wel uw bedoeling was geweest. :-)

Daar gaat de woordspeling...

Nee serieus, ik vind 'horig' een prachtige term an sich. Denk ook aan de horigen in de middeleeuwen, die een soort lijfeigenen van hun heer waren.
Dat gevoel is in Vlaanderen blijven voortbestaan tot vandaag: bibberen als de meester passeert. En doelloos van uwen tak maken zoals veel flaminganten doen tegen de meesters, is WMB precies hetzelfde: het toont dat we ons nog steeds horig voelen en bibberen als de meester passeert.

Egidius

van Maerlant 24 mei 2005 20:43

Citaat:

Daar gaat de woordspeling...

Nee serieus, ik vind 'horig' een prachtige term an sich. Denk ook aan de horigen in de middeleeuwen, die een soort lijfeigenen van hun heer waren.
Dat gevoel is in Vlaanderen blijven voortbestaan tot vandaag: bibberen als de meester passeert. En doelloos van uwen tak maken zoals veel flaminganten doen tegen de meesters, is WMB precies hetzelfde: het toont dat we ons nog steeds horig voelen en bibberen als de meester passeert.

Egidius

Krijgen we dan geen Koning Arthur die de horigen bevrijdt? :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be