Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is het nog verantwoord. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34861)

vercetti 26 mei 2005 19:41

Is het nog verantwoord.

We moeten morgen middag 3.5 kilometer bij tempraturen van 33° in de blakke zon en zonder enige schaduw lopen voor Lichamelijke Opvoeding.
Is dit nog verantwoord, en moet je eigenlijk bij zo'n hoge tempraturen nog naar school komen?

TomB 26 mei 2005 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
We moeten morgen middag 3.5 kilometer bij tempraturen van 33° in de blakke zon en zonder enige schaduw lopen voor Lichamelijke Opvoeding.
Is dit nog verantwoord, en moet je eigenlijk bij zo'n hoge tempraturen nog naar school komen?

Het is op dit ogenblik 45° in mijn hangar, en daar werken verschillende mensen 10 uur per dag physische arbeid.

Klinkt alsof ge een mietje zijt dat op zijn jonge leeftijd nog geen 3 km kan lopen als 't schoon weer is.

Yann 26 mei 2005 20:18

Citaat:

Is dat nu zoveel?

Ik was vroeger de grootste anti-geheelonthouder van de klas: ik rookte als een Turk, en dronk geregeld een pintje. En toch was ik op lange-afstandslopen (6 km) altijd bij de eerste vier van de dertig.

In Zuid-Frankrijk fiets ik 100 km in bergachtig landschap bij temperaturen van + 35°C.

Ik heb ook eens op minder dan een uur van Nice naar Beaulieu-sur-Mer (Frankrijk) gelopen (9 km) in volle zon en op gesmolten asfalt.

Je moet gewoon niet toegeven aan je vermoeidheid, en dan lukt het je best! :wink:[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 26-05-2005 at 21:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Is dat nu zoveel?

Ik was vroeger de grootste anti-geheelonthouder van de klas: ik rookte als een Turk, en dronk geregeld een pintje. En toch was ik op lange-afstandslopen (6 km) altijd bij de eerste vier van de dertig.

In Zuid-Frankrijk fiets ik 100 km in bergachtig landschap bij temperaturen van + 35°C.

Ik heb ook eens op minder dan een uur van Nice naar Beaulieu-sur-Mer (Frankrijk) gelopen (9 km) in volle zon en op gesmolten asfalt.

Je moet gewoon niet toegeven aan je vermoeidheid, en dan lukt het je best! :wink:[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Is dat nu zoveel?

Ik was vroeger de grootste anti-geheelonthouder van de klas: ik rookte als een Turk, en dronk geregeld een pintje. En toch was ik op lange-afstandslopen (6 km) altijd bij de eerste vier van de dertig! :D

Je moet gewoon niet toegeven aan je vermoeidheid, en dan lukt het je best! :wink:[/size]
[/edit]

Revolutie 26 mei 2005 20:20

Citaat:

ja wij ook.
Is echt puffen en zweten, en zeker met lang haar is da lastig

vercetti 26 mei 2005 20:22

Je zit misschien toevallig op dezelfde school als ik.
Ik zit in Wijnegem.

Revolutie 26 mei 2005 20:26

ik in Ekeren

Kim 26 mei 2005 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
ja wij ook.
Is echt puffen en zweten, en zeker met lang haar is da lastig

Afknippen dus! :-D ;)

Revolutie 26 mei 2005 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Afknippen dus! :-D ;)

Nooit :-P

StevenNr1 26 mei 2005 21:21

Tussen 1 en 4u met dit weer is sporten, dacht ik ongezond. (Ozon ofzo?)

Egidius 26 mei 2005 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
zeker met lang haar is da lastig

Afdoen en gaan werken!

Zoniet => http://www.werkschuw.tk/

Egidius

piazzolla 26 mei 2005 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Afdoen en gaan werken!

Gaan werken tot mijn kloten gelijk hangen, tot daar aan toe, maar mijn haar afdoen, NEVER! :twisted:

Revolutie 26 mei 2005 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Afdoen en gaan werken!

Zoniet => http://www.werkschuw.tk/

Egidius

WTF?

Tavek 26 mei 2005 23:50

Als ge niet graag loopt, loopt ge niet en maakt ge een plezante wandeling. Ge krijgt dan wel rooi cijfers voor LO maar who cares.......

Of ge doet zoals ik en ging een binnenweg zoeken, op een woensdag namiddag daar de netelen afdoen en prikkeldraad tegen de grond spannen. We kamen als eerstes aan. Twas ook nog maar 1,3 km meer ipv 2 :D Ze vonden het wel verdacht en uiteindelijk was ik nog gebuisd maar ja, twas plezant ;)

puud 27 mei 2005 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het is op dit ogenblik 45° in mijn hangar, en daar werken verschillende mensen 10 uur per dag physische arbeid.

Klinkt alsof ge een mietje zijt dat op zijn jonge leeftijd nog geen 3 km kan lopen als 't schoon weer is.

Slavendrijver;-)
45° boven of onder nul?

Raf 27 mei 2005 06:19

Toen ik school liep aan het Atheneum van Mortsel (dat is alweer eventjes geleden), kregen we voor een van de lessen lichamelijke opvoeding ooit de opdracht om van de eerste verdieping van de sporthal naar beneden te springen op een valmat. De leerkracht trachtte dat pedagogisch te verantwoorden door er ons op te wijzen dat we ingeval van brand ook zouden moeten springen. Ik was het niet met hem eens en zei dat ik ingeval van brand bereid zou zijn om een breuk te riskeren, maar in het kader van een gewone turnles niet. Bovendien lijd ik aan hoogtevrees; ik word al draaierig op een barkruk. Ik weigerde dus, samen met nog één andere klasgenoot. Al de anderen sprongen één voor één als een stelletje halve gare lemmingen naar beneden...

maddox 27 mei 2005 07:32

Raf, had 1 van je medeleerlingen brokken?

En wat betreft inspanningen op een hete dag. Voor een gezonde jongeling geen probleem. Ikzelf vervloek het feit dat ik astma heb, en op hete dagen is er meer, of te veel ozon in de lucht, en dat belemmerd me van de stoere kerel uit te hangen;

Zeno! 27 mei 2005 08:37

Citaat:

...om dan nog maar te zwijgen over het studeren in deze temperaturen :evil:

Meestal is het zo, bloedheet in juni, en regenweer in juli.... verdomde (weer)goden

Zeno! 27 mei 2005 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
ik word al draaierig op een barkruk.

Dat heeft niks met hoogtevrees te maken, we worden allem�*�*l wel eens draaierig op een barkruk...;-)

ossaert 27 mei 2005 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Toen ik school liep aan het Atheneum van Mortsel (dat is alweer eventjes geleden), kregen we voor een van de lessen lichamelijke opvoeding ooit de opdracht om van de eerste verdieping van de sporthal naar beneden te springen op een valmat. De leerkracht trachtte dat pedagogisch te verantwoorden door er ons op te wijzen dat we ingeval van brand ook zouden moeten springen. Ik was het niet met hem eens en zei dat ik ingeval van brand bereid zou zijn om een breuk te riskeren, maar in het kader van een gewone turnles niet. Bovendien lijd ik aan hoogtevrees; ik word al draaierig op een barkruk. Ik weigerde dus, samen met nog één andere klasgenoot. Al de anderen sprongen één voor één als een stelletje halve gare lemmingen naar beneden...

Dat doet me eraan denken: op het College kregen wij touwklimmen (in de turnzaal die Lanoye in Kartonnen Dozen beschrijft). Nu had ik de techniek helemaal onder de knie, maar ik heb ook last van hoogtevrees. Ik zie mezelf daar nog halverwege dat touw hangen, met het klamme zweet in de handen (en overal trouwens), terwijl de turnleraar onderaan stond te schreeuwen "Allez komaan, tot boven!"...

ossaert 27 mei 2005 08:48

Citaat:

Wij moesten lopen in de vrieskou, ik weet niet meteen wat meer onverantwoord is...

Op ons College was er een turnleraar die geobsedeerd was door lopen. Hij had nog in Congo gewerkt, dus terwijl wij als hamsters rondjes draaiden rond de speelplaats, stond hij daar in het midden ons aan te sporen in het Lingala (of zoiets). Voor hen die het interesseert, het klonk iets als 'Noki noki' (ik droom er nog van, echt waar. Eén keer, maar dat was bij een andere leraar, hebben we geprobeerd de Léger-test te saboteren, door de speed van de cassettespeler een kwartslag te geven. Aanvankelijk verbaasde de leraar zich over de goede resultaten van de eerste groep, maar we vielen door de mand toen de tweede groep moest beginnen. Terwijl die klaar stond om te starten, klonk het plots met een hele lage stem: 'Driiiiieeee, tweeeeeeeeeee, éééééééééééééééééén, st�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*rt'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be