![]() |
Bush betrapt op een releverende quote
Bush laat er geen gras meer over groeien, hij zegt open en bloot wat zijn werk is. Deze quote is toch wel een van de strafste die hij laten ontglippen heeft. Het strafste van al: hij zegt de waarheid. ![]() Bush: "You Have To Keep Repeating Things To Catapult The Propaganda" We were graced with a new Bushism on Tuesday this week but it seems to have conveniently slipped under the radar. President Bush gave a talk at the Athena Performing Arts Center at Greece Athena Middle and High School Tuesday, May 24, 2005 in Rochester, NY. Bush traveled to Rochester, trying to win support for his proposed overhaul of the Social Security system. About half way through the event Bush came out with this pearler. "See in my line of work you got to keep repeating things over and over and over again for the truth to sink in, to kind of catapult the propaganda."CLICK HERE to listen to the Bushism. ![]() Don't believe it? Click here to go to the White House's own website and read the transcript. You can also watch the entire video of the speech. The Bushism is 22 minutes 50 seconds in. It was also picked up in an op-ed by the Washington Post. This reminded us of another famous quote which is similar to Bush's. Who said that? ![]() Joseph Goebbels, Hiter's Nazi Propaganda Minister. Nothing to worry about. Go back to sleep. Watch American Idol. zzzzzzzzzzzzzzz [size=1]Edit:[/size]
|
en niemand in de VS, behalve Alex Jones die daar op reageerd.
Zoals hij zegt, keep on sleeping. De mensen zullen ooit eens wakker worden in de totalitaire staat en dan zeggen dat ze het niet hebben zien aankomen.... |
Walt wilt u daarmee nu aanduiden? Het enige wat u hieruit kan besluiten is dat Bush en z'n administratie doen wat ALLE politici en ALLE partijen in ALLE landen doen: macht veroveren, versterken, beschermen.
Ik stel steeds weer vast dat sommigen met hun naïeviteit geen raad weten, alsof dergelijke trucjes enkel door dubieuze (rechtse) figuren met een slechte inborst zouden gebruikt worden. Het enige verschil is misschien dan nog dat Goebbels destijds en Bush nu het openlijk zeggen. (En ga me nu niet als een fan van dat kalf Bush gaan bestempelen aub!) |
Citaat:
|
een releverende quote of een revelerende quote?
Coekie |
Citaat:
|
Oh no, Bush kent de basis van de werking van de politiek. Dat had ik nu eens echt niet verwacht van de president van de VS.
|
Indoctrinatie is een mijlpaal in elke dictatoriale staatsvorm.
@Guderian: Excuse me maar neem nu de Belgische politiek.... dat is klein bier met wat er ginder in de USA gebeurt, tenminste aan vlaamse kant. Het politieke kookboek van de vlaamse politiekers is nog enigzins te lezen, dat van de waalse politiekers is al problematischen niet omdat het in't Frans is hoor. Vast staat dat Bush de eerste korrekt hahaha gekozen amerikaanse president is die het meeste nieuwe feiten opdringt aan zijn bevolking. Gesjoemel is er wel altijd geweest en dat is normaal met zo'n belangrijke functie als president. Strikt genomen zou in amerika de macht van de president wat moeten beperkt worden. En de link met ex nazi duitsland..hmm kijk naar de gescheidenis van de USA en hoeveel oorlogen ze gevochten hebben buiten de USA en dat allemaal op de kap van de amerikaanse belastingsbetaler (en industrie natuurlijk) en de kunst om die bevolking..toch in het begin op jagen via de media en politieke uitspraken . Daar waar de macht het grootst is , is tevens het risisco tot misbruik het grootst. |
Citaat:
"De Belgische begroting is al jaren in evenwicht. Het gaat hier toch goed. De criminaliteit is gedaald, ge voelt dat toch. Een beetje meer voluntarisme hé !" Typisch voor politiekers dus, en niet echt iets om over naar huis te schrijven. En dat sommige conspiracy-kickers daar een nacht lang van kunnen wakker liggen, verhoogt de pret alleen maar :lol: ;-) |
Probleem is een beetje, dat zelfs Galloway, de Kijk (deze maand) en andere bronnen, die anders zichzelf niet met de politiek zouden bemoeien, het nu ook beu zijn. Daarnaast: Amerika is, al is het wellicht maar tijdelijk, effectief een totalitaire staat op dit moment. Zowel de senaat, het huis van afgevaardigden en het witte huis worden beheerst door 1 partij. En de man aan het hoofd van die partij heeft zelfs een vetorecht!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat een opgeblazen boel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
indien dit niet meer kan, en de machthebbers er publiek op reageren op deze manier, is het slecht gesteld met de democratie ik snap de opmerkingen wel die hier gegeven zijn, maar ik ben me er ook van bewust dat amerika een unieke plaats opneemt in de wereld, natuurlijk wordt er in andere landen ook misbruik gemaakt van het systeem, waarschijnlijk in het merendeel van de landen, maar geen enkel land bepaald het globale systeem zo als amerika, ipv zo corrupt te zijn als de pest en daar zelf met trots voor uitkomen, zouden ze beter het goede voorbeeld geven van hoe het wel moet, en niet zomaar holle slogans verspreiden die geen enkele morele inhoud hebben en enkel bedoeld zijn om de wereld achter hun agenda te scharen de andere dictaturen in de wereld nemen het voorbeeld van amerika elke dag over in hun onderdrukking van minderheden, het voordeel geven aan het grote geld, sociale instellingen beroven, maar dat zal de "new world order" wel zijn die we in werking zien en misschien zal die laatste quote wel opgevat worden als een of andere conpsiracy-gedachte, maar zo bedoel ik hem zeker niet amerika is de baas, en you're either with em or against em, the new world order dus.... |
Citaat:
|
Ô_Ô
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be