Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   heb respect voor de communautaire verschillen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=34976)

leeuwenhart 28 mei 2005 21:47

heb respect voor de communautaire verschillen

In het Vlaams Parlement was vandaag een top CD&V congres.
Als separatisten weten we wel dat de tegenstellingen tussen noord en zuid zorgen voor beleidsproblemen. We weten wel dat een unitair beleid niet kan worden toegepast op de Belgische gewesten.

Voor het eerst is op een door separatisten verweten 'belgicistische partij' de noodzaak van het overhevelen van bevoegdheden van Belgisch naar gewestelijk niveau geëist om een degelijk beleid te kunnen uitvoeren.

Daar heeft de N-VA natuurlijk niks mee te maken.....

Het Skill Effect 28 mei 2005 21:49

your point being? :?

leeuwenhart 28 mei 2005 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

deze die met de zaak te maken hebben, weten wel waar mijn punt ligt.;-)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by leeuwenhart on 28-05-2005 at 22:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:

deze die met de zaak te maken hebben, weten wel waar mijn punt ligt.;-)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

deze die met de zaak te maken hebben, weten el waar mijn punt ligt.;-)[/size]
[/edit]

luc broes 28 mei 2005 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
Als separatisten weten we wel dat de tegenstellingen tussen noord en zuid zorgen voor beleidsproblemen. We weten wel dat een unitair beleid niet kan worden toegepast op de Belgische gewesten.
Voor het eerst is op een door separatisten verweten 'belgicistische partij' de noodzaak van het overhevelen van bevoegdheden van Belgisch naar gewestelijk niveau geëist om een degelijk beleid te kunnen uitvoeren.

Dat wordt sinds jaar en dag door ongeveer iedereen gezegd in Vlaanderen. Als NVA daar heeft toe bijgedragen dan is dat goed. Maar ik denk dus dat iedereen daar heeft toe bijgedragen.
Nu nog overhevelen ook en dan zijn we tevreden. Brussel heeft weer geld nodig. 't Is misschien 't moment.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 29-05-2005 at 00:03
Reason:

Citaat:

Dat wordt sinds jaar en dag door ongeveer iedereen gezegd in Vlaanderen. Als NVA daar heeft toe bijgedragen dan is dat goed. Maar ik denk dus dat iedereen daar heeft toe bijgedragen.
Nu nog overhevelen ook en dan zijn we tevreden. Brussel heeft weer geld nodig. 't Is misschien 't moment.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dat wordt sinds jaar en dag door ongeveer iedereen gezegd in Vlaanderen. Als NVA daar heeft toe bijgedragen dan is dat goed. Maar ik denk dus dat iedereen daar heeft toe bijgedragen.[/size]
[/edit]

Tantist 28 mei 2005 23:23

Citaat:

Stropers zijn de beste boswachters. De Belgische rol voor CD&V is uitgespeeld, zeker met zo'n hoer als de CDH als partner. CD&V probeert dus nu de Vlaamse kaart te trekken om de meubelen te redden. Past gewoon in hun machtspolitiek...

Tantist 28 mei 2005 23:24

Citaat:

Als het u niet interesseert...

luc broes 28 mei 2005 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Stropers zijn de beste boswachters. De Belgische rol voor CD&V is uitgespeeld, zeker met zo'n hoer als de CDH als partner. CD&V probeert dus nu de Vlaamse kaart te trekken om de meubelen te redden..

Laat ons hopen. Maar eerst zien en dan geloven!

Tantist 28 mei 2005 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Laat ons hopen. Maar eerst zien en dan geloven!

Merk de voorzichtigheid waarmee ik mij uitdrukte. Moest CDH nu aan een remonte beginnen in Wallonië en plots weer sterk staan, ja, dan zal de boswachter weer een Belgische stroper worden. CD&V is niet te vertrouwen, maar intussen kiezen ze toch al het juiste pad.

De schoofzak 29 mei 2005 07:31

Het stemt me ook hoopvol te zien dat die oude-krokodillen-partij die zo tegen de Vlamingen was, nu toch wakker aan het worden is.

Edoch mijn Vlaamse stem hebben ze nog niet. Eerst daden, en dan woorden.

Hans1 29 mei 2005 07:34

Citaat:

deze die met de zaak te maken hebben, weten wel waar mijn punt ligt.;-)

Inderdaad, de staatshervormingen zijn een vergissing en u pleit voor het herstel van het unitaire België.;-)

Het Skill Effect 29 mei 2005 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Als het u niet interesseert...

Dan vroeg ik het niet... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be