De Nachtuil |
2 juni 2005 09:30 |
Ik heb gestemd voor "Hoe, is er een grondwet van Europa ?"
want in tegenstelling tot wat velen denken is het grondwettelijk verdrag helemaal geen grondwet, maar een verdrag waarop men grondwet heeft geschreven. Dit mag een futiliteit lijken, maar als ik vroeger op school wiskunde huiswerk had, dan kon ik er mij ook niet vanaf maken met een Engels gedicht en er dan wiskunde boven te schrijven.
Het tweede groote probleem is dat men niet duidelijk maakt want men met de EU wil doen. Ik verzet mij volkomen tegen een U.S.E. . Vlaanderen mag geen deelstaat worden in een Europese superstaat. Een onafhankelijk Vlaanderen in een samenwerkend Europa,met een vrije markt, kan wel.
Europa heeft nu al een Vlag, munt, volkslied, hoofdstad, internet-extensie, (grondwet? met 1 minister van buitenlandse zaken en een president). Allemaal zaken die eigen zijn aan nationale staten, en zo de nationale soevereiniteit ondermijnen. De EU heeft GEEN grondwet nodig om te kunnen functioneren. Men moet terugkeren naar een hoofdzakelijk economische unie met BEPERKTE politieke macht voor europa[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Vlaamse Patriot on 02-06-2005 at 10:33
Reason:
--------------------------------
want in tegenstelling tot wat velen denken is het grondwettelijk verdrag helemaal geen grondwet, maar een verdrag waarop men grondwet heeft geschreven. Dit mag een futiliteit lijken, maar als ik vroeger op school wiskunde huiswerk had, dan kon ik er mij ook niet vanaf maken met een Engels gedicht en er dan wiskunde boven te schrijven.
Het tweede groote probleem is dat men niet duidelijk maakt want men met de EU wil doen. Ik verzet mij volkomen tegen een U.S.E. . Vlaanderen mag geen deelstaat worden in een Europese superstaat. Een onafhankelijk Vlaanderen in een samenwerkend Europa,met een vrije markt, kan wel.
Europa heeft nu al een Vlag, munt, volkslied, hoofdstad, internet-extensie, (grondwet? met 1 minister van buitenlandse zaken en een president). Allemaal zaken die eigen zijn aan nationale staten, en zo de nationale soevereiniteit ondermijnen. De EU heeft GEEN grondwet nodig om te kunnen functioneren. Men moet terugkeren naar een hoofdzakelijk economische unie met BEPERKTE politieke macht voor europa[/size] |
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Vlaamse Patriot on 02-06-2005 at 10:32
Reason:
want in tegenstelling tot wat velen denken is het grondwettelijk verdrag helemaal geen grondwet, maar een verdrag waarop men grondwet heeft geschreven. Dit mag een futiliteit lijken, maar als ik vroeger op school wiskunde huiswerk maakte, dan kon ik er mij ook niet vanaf maken met een Engels gedicht en er dan wiskunde boven te schrijven.
Europa heeft nu al een Vlag, munt, volkslied, hoofdstad, internet-extensie, (grondwet? met 1 minister van buitenlandse zaken en een president). Allemaal zaken die eigen zijn aan nationale staten, en zo de nationale soevereiniteit ondermijnen. De EU heeft GEEN grondwet nodig om te kunnen functioneren. Men moet terugkeren naar een hoofdzakelijk economische unie met BEPERKTE politieke macht voor europa[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
want in tegenstelling tot wat velen denken is het grondwettelijk verdrag helemaal geen grondwet, maar een verdrag waarop men grondwet heeft geschreven. Dit mag een futiliteit lijken, maar als ik vroeger op school wiskunde huiswerk maakte, dan kon ik er mij ook niet vanaf maken met een Engels gedicht te schrijven en er dan wiskunde boven te schrijven.
[/edit]
|