Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zwitserland keurt via referendum homohuwelijk goed (https://forum.politics.be/showthread.php?t=35376)

bartje 5 juni 2005 17:15

Zwitserland keurt via referendum homohuwelijk goed

Jawel, met 58 % van de stemmen is een beperkt homohuwelijk of samenlevingscontract (weet niet juist wat het daar zou zijn) goedgekeurd en dit via een referendum. Een gevoelige meerderheid dus, eenzelfde resultaat zou hier in België behaald worden, daar ben ik zeker van!
Wat gaan onze homofoben hier terug op weten?

Vlaanderen Boven 5 juni 2005 17:19

Joepie.

Egidius 5 juni 2005 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Jawel, [size=3]met 58 % van de stemmen [/size]is een beperkt homohuwelijk of samenlevingscontract (weet niet juist wat het daar zou zijn) goedgekeurd en dit via een referendum. Een gevoelige meerderheid dus

Je bent me voor geweest, Bartje, waarvoor dank!

[size=3]Naar deze topic zal ik nog vaak verwijzen als er weer eens een oen komt beweren dat directe democratie de rechten van de minderheden bedreigt.[/size]

Egidius

exodus 5 juni 2005 17:25

Ik versta niet wat men tegen homohuwelijk kan hebben. Het is een privé zaak tussen twee personen en als zij een verbond willen aangaan is dat hun goed recht.

Pietje 5 juni 2005 17:27

Citaat:

Jawel, met 58 % van de stemmen is een beperkt homohuwelijk of samenlevingscontract (weet niet juist wat het daar zou zijn) goedgekeurd en dit via een referendum. Een gevoelige meerderheid dus, eenzelfde resultaat zou hier in België behaald worden, daar ben ik zeker van!

:thumbsup: Het is jullie van harte gegund. "Onze homofoben" zullen hierbij wel één of andere boerenuitleg verzinnen. Laat dat vooral jullie pret niet bederven. 8)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 05-06-2005 at 18:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:

:thumbsup: Het is jullie van harte gegund. "Onze homofoben" zullen hierbij wel één of andere boerenuitleg verzinnen. Laat dat vooral jullie pret niet bederven. 8)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

:thumbsup: Het is jullie van harte gegund. "Onze hmofoben" zullen hierbij wel één of andere boerenuitleg verzinnen. Laat dat vooral jullie pret niet bederven. 8)[/size]
[/edit]

bartje 5 juni 2005 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Je bent me voor geweest, Bartje, waarvoor dank!

[size=3]Naar deze topic zal ik nog vaak verwijzen als er weer eens een oen komt beweren dat directe democratie de rechten van de minderheden bedreigt.[/size]

Egidius

Ik zie niet in wat het daar mee te maken heeft, Zwitserland heeft bewezen zijn gezond verstand te gebruiken en hier in België zou dit net hetzelfde zijn, daar ben ik heilig van overtuigd!

Andro 5 juni 2005 17:28

Marvelous News Bartje

Egidius 5 juni 2005 17:34

Citaat:

Ik zie niet in wat het daar mee te maken heeft, Zwitserland heeft bewezen zijn gezond verstand te gebruiken

1/ Hier is via directe democratie een verzuchting van een minderheid gerealiseerd. Volgens tegenstanders van directe democratie zal de meerderheid in dat systeem de rechten van de minderheid fnuiken. Zij vergeten daarbij dat de meeste representatief-democratische landen het homohuweljk niet gerealiseerd hebben. Dit gaat dus over de essentie.

2/ Gezond verstand: mooi, u maakt mee reclame voor directe democratie!

Egidius

Egidius 5 juni 2005 17:35

Citaat:

Zwitserland heeft bewezen zijn gezond verstand te gebruiken en hier in België zou dit net hetzelfde zijn, daar ben ik heilig van overtuigd!

Waarom dan niet aansturen op een bindend referendum?

Egidius

bartje 5 juni 2005 17:51

Bindend referendum, geen enkel probleem, laat maar komen; ik of beter gezegd wij zijn er volledig klaar voor!!!

Egidius 5 juni 2005 17:54

Citaat:

Bindend referendum, geen enkel probleem, laat maar komen; ik of beter gezegd wij zijn er volledig klaar voor!!!

Voila, weer een zieltje bij gewonnen voor directe democratie! :-)

Als je je niet kan inhouden kan je steeds terecht bij WIT-Beweging voor Directe Democratie (www.directe-democratie.be).

Egidius

Raf 5 juni 2005 17:56

Citaat:

Een "beperkt" homohuwelijk? In welke zin is het "beperkt"?

groen!? 5 juni 2005 18:03

Citaat:

Als je je niet kan inhouden kan je steeds terecht bij WIT-Beweging voor Directe Democratie (www.directe-democratie.be).

Egidius

Waarom dan nog een parlement verkiezen?

Egidius 5 juni 2005 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Waarom dan nog een parlement verkiezen?

Om het gros van het wetgevend werk te verrichten volgens de volkswil. De mogelijkheid dat de burgers altijd kunnen ingrijpen via een BROV, is een garantie voor dat laatste.

In praktijk zie je dat in landen met een gemengd representatief-direct democratisch systeem, 95 pct van het wetgevend werk door de representatieve en uitvoerende organen gebeurt. De overige 5 pct is echter cruciaal, zoals ondermeer het onderwerp van deze draad aantoont.

Egidius

bartje 5 juni 2005 18:11

Citaat:

Egidius

Dat heb ik nergens gezegd hé!!!!!

Raven 5 juni 2005 18:13

Een samenlevingscontract is niet hetzelfde als adoptie van kinderen door homoseksuele mannen.

Egidius 5 juni 2005 18:13

Citaat:

Dat heb ik nergens gezegd hé!!!!!

Ik probeer maar het ijzer te smeden terwijl het heet is, hé Bart.

Anyway, dit is een goed moment voor de democratische beweging.

Egidius

Andro 5 juni 2005 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Een samenlevingscontract is niet hetzelfde als adoptie van kinderen door homoseksuele mannen.

Goh...wat ben jij slim zeg..

Tantist 5 juni 2005 18:16

Citaat:

Ik hoor Dehaene tot hier al brommen...

Raven 5 juni 2005 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Goh...wat ben jij slim zeg..

Thank you.

Vraag is of jij wel slim genoeg bent om hierin een klinklare overwinning te zien voor holebi's.

42% gunt homo's niet eens het recht om samen één domicilie te hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be