![]() |
Vlaming verkiest MR boven flaminganten!
Ziehier de top 90 van populaire politici van de Stemmenkampioen.
Zoals u ziet scoort MR-politicus Louis Michel, zelfs na zijn de facto pensionering, zéér hoog. Vlamingen zijn eerder geneigd op deze Franstalige te stemmen dan op eender wie van de N-VA of het VB, met uitzondering van Dewinter. Ook Di Rupo scoort aardig. Mijns insziens zouden ook vele Franstaligen op Vlamingen willen stemmen. Het wordt dan ook hoog tijd dat een Belgische kieskring wordt ingevoerd. Dat is de enige democratische oplossing. Stem dus BUB. |
bub is toch geen voorstander van een belgische kieskring voor de kamerverkiezingen?
|
Inderdaad. Alleen anti-democraten kunnen daartegen zijn.
|
Voorwoord 13.05:
"Aangezien BHV de enige democratische kieskring in België is, waar de inwoners op alle Belgische partijen kunnen stemmen, wenst de B.U.B. dit model te verspreiden over het hele land. Het zou mooi zijn mocht iedere Belg kunnen kiezen voor iedere partij in ons land. Daar kan enkel een nationale kieskring toe bijdragen voor de Senaat en Europa en een provinciale Brabantse kieskring voor de Kamer." www.belgischeunie.be Maar indien de Kamer ook een nationale kieskring zou wensen voor de kamerverkiezingen zullen wij daar niet tegen zijn, op voorwaarde dat dan de provincie Brabant wordt herenigd. |
Citaat:
omdat Louis Michel erg hoog scoort? Trouwens, Louis Michel is geen unitairist, en heeft niets te zien met de BuB. Op de hoeveelste plaats kom jij of Hans? :rofl: |
Patriot!, er klopt iets niet in jouw redenering:
Citaat:
Citaat:
|
bovendien staat jean marie dedecker op 5, en hem kun je bezwaarlijk belgisch gezind noemen.....
|
In die lijst van 90 staan er maar 8 Waalse/Brusselse politici, zegt genoeg vind ik.
|
zo kan je die peiling ook uitleggen
|
Ik begrijp de logica van Patriot niet. :? Maar dat zal dan wel aan mij liggen zeker. :-)
|
En we hebben het hier dan over de populariteit van hun persoon... Ik vind Herman Decroo ook een gezellig folklorefiguur, zo nen echten Bourgondischen bon-vivant kan bij mij altijd op sympathie rekenen (ik herken mezelf zeer sterk in zo'n figuren :-D ) Maar dat neemt niet weg dat ik nooit op hem, zijn partij of programma zou stemmen!
Mijns inziens is het ook zeer onverstandig om iemand een stem te geven omwille van zijn karakter of uiterlijk. Ik stem op iemand voor zijn ideologie, zijn programma, enz... Wat mij betreft heeft uw redenering absoluut geen enkele waarde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De rest is toch zever (behalve dan de opmerking van Hans).
|
Citaat:
Egidius |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nederland is toch uw grote voorbeeld?
En dan nog: Belgen mogen ook eens origineel zijn. We zouden in elk geval het meest logische parlementaire systeem in de wereld hebben. |
Citaat:
bovendien is uw logica niet echt consequent, u gaat ervan uit dat iedere burger een politieker moet kunnen beoordelen die een bepaalde bevoegdheid uitoefent die betrekking heeft op die burger. juist? in dat geval zou u ook moeten streven naar een europese kieskring voor wat betreft europese verkiezingen. en indien het door de bub voorgestelde systeem het meest logisch is, waarom wordt dat systeem dan nergens toegepast en waarom haalt uw partijtje praktisch geen stemmen? |
Zwitserland is een meertalige federale staat zoals België. Hoe rijmt u dat met "Vlaemsche" onafhankelijkheid?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be