Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   voor of tegen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=35505)

illwill 8 juni 2005 17:23

voor of tegen

Simpele vraag, eens kijken hoe het op deze plaats staat. Wie is voor wie is tegen.

Het Skill Effect 8 juni 2005 17:53

je had de poll dan beter openbaar gemaakt, als je wil zien wie voor of tegen is. ;)

garfield 8 juni 2005 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
je had de poll dan beter openbaar gemaakt, als je wil zien wie voor of tegen is. ;)

Net zoals een echt referendum verloopt dit geheim ;-)

ontopic en voor de exitpoll ik ben tegen

Freddie 8 juni 2005 18:06

Als er teveel Nee stemmen, stoppen we het gewoon in de ijskast naast BHV en beraadt men er zich over hoe er een draai aan te geven.

PAJOT 8 juni 2005 18:10

tegen natuurlijk. Al dat gezever over demokratie en ekonomie.

thePiano 8 juni 2005 18:23

Voor natuurlijk. Ondanks mijn kritiek op de EU zie ik geen ander alternatief.

De uitslag zal hier wel voorspelbaar zijn met zoveel VeeBee'rs en andere landsknechten op dit forum. Als ze op het Madouplein zeggen: spring in die put, springen alle VeeBee'rs met een diepe grimas van genot recht in de afgrond. :roll:[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 08-06-2005 at 19:24
Reason:
--------------------------------

De uitslag zal hier wel voorspelbaar zijn met zoveel VeeBee'rs en andere landsknechten op dit forum. Als ze op het Madouplein zeggen: spring in die put, springen alle VeeBee'rs met een diepe grimas van genot recht in de afgrond. :roll:[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

De uitslag zal hier wel voorspelbaar zijn met zoveel VeeBee'rs en andere landsknechten op dit forum.[/size]
[/edit]

Riksken 8 juni 2005 18:28

Tegen, uiteraard.

Den Duisteren Duikboot 8 juni 2005 19:54

Tegen. Wegens tijdgebrek beperk ik me tot enkele korte opmerkingen die misschien nog niet aan bod zijn gekomen:

a) Het supranationale karakter van (de eerste pijler van) de Europese Unie zit me dwars. Ik zie meer heil in een zuiver intergouvernementele samenwerking, waarbij de nationale staten dus het laatste woord hebben.
b) Daarmee samenhangend moet de EU meer oog hebben voor het subsidiariteitsbeginsel: besluitvorming op een zo laag mogelijk niveau waar het kan.
c) Noorwegen en Zwitserland hebben nooit deel uitgemaakt van de Europese Unie. Het licht is er niet uitgegaan, die landen zijn niet straatarm geworden.
d) De EU wil wel een schild vormen tegen de nadelige gevolgen van de globalisering (delokalisaties, social dumping en dies meer), maar biedt geen oplossing, alleen een zalfje.

illwill 9 juni 2005 05:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

Wie voor en tegen is interesseerd me niet, er staat dan ook geen vraagteken achter "wie is voor wie is tegen".:-D

illwill 9 juni 2005 05:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

De uitslag zal hier wel voorspelbaar zijn met zoveel VeeBee'rs en andere landsknechten op dit forum. Als ze op het Madouplein zeggen: spring in die put, springen alle VeeBee'rs met een diepe grimas van genot recht in de afgrond. :roll:

Wat een vooroordelen kerel. Je weet niet eens hoe iedereen op dit forum eruit ziet maar je weet wel precies wat ze zouden doen en wat hun stemgedrag is.:-)
Kan je niet tegen je verlies? Dat hoort bij democratie é, er zijn er die winnen en verliezen.[edit]
[size=1]After edit by illwill on 09-06-2005 at 06:31
Reason:

Citaat:

De uitslag zal hier wel voorspelbaar zijn met zoveel VeeBee'rs en andere landsknechten op dit forum. Als ze op het Madouplein zeggen: spring in die put, springen alle VeeBee'rs met een diepe grimas van genot recht in de afgrond. :roll:

Wat een vooroordelen kerel. Je weet niet eens hoe iedereen op dit forum eruit ziet maar je weet wel precies wat ze zouden doen en wat hun stemgedrag is.:-)
Kan je niet tegen je verlies? Dat hoort bij democratie é, er zijn er die winnen en verliezen.[/size]

Citaat:

Wat een vooroordelen kerel. Je weet niet eens hoe iedereen op dit forum eruit ziet maar je weet wel precies wat ze zouden doen en wat hun stemgedrag is.:-)[/size]
[/edit]

Eternity 9 juni 2005 07:33

Altijd fijn om een representatieve poll te zijn, post hem anders gewoon op de VB-site.[edit]
[size=1]After edit by Eternity on 09-06-2005 at 08:33
Reason:

Altijd fijn om een representatieve poll te zijn, post hem anders gewoon op de VB-site.[/size]

Altijd fijn om een representatieve poll te zijn, vooral omdat nu enkele braindead deze poll gaan gebruiken als argument dat België ook tegen gestemd zou hebben.[/size]
[/edit]

garfield 9 juni 2005 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Altijd fijn om een representatieve poll te zijn, post hem anders gewoon op de VB-site.

de ja-stemmertjes zijn aan het verliezen dan doen ze maar hun groot voorbeeld karel de Gucht na .

Eternity 9 juni 2005 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield
de ja-stemmertjes zijn aan het verliezen dan doen ze maar hun groot voorbeeld karel de Gucht na .

Hehe, wil u misschien beweren dat deze poll representatief voor de Vlaamse bevolking is?

Zwarte Spion 9 juni 2005 10:05

Ik ga er toch van uit dat het merendeel van de Vlamingen nee zou stemmen bij een echt referendum.

En ik ga nog verder, indien zelfs 80% van de Vlamingen nee zou stemmen zouden de gezagsdragers toch nog de Europese grondwet goedkeuren.
In zulk een "democratie" leven wij!

Eternity 9 juni 2005 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Ik ga er toch van uit dat het merendeel van de Vlamingen nee zou stemmen bij een echt referendum.

U gaat er vanuit? Op welke grond, al het resultaat van een representatieve poll gezien?

Citaat:

En ik ga nog verder, indien zelfs 80% van de Vlamingen nee zou stemmen zouden de gezagsdragers toch nog de Europese grondwet goedkeuren.
In zulk een "democratie" leven wij!
1. In België bestaat er geen bindend referendum, indien u wilt dat dit er komt, stem dan op partijen die voor deze maatregel zijn (oa de vld ...)
2. Ik ben blij dat u zo'n vooruitziende blik heeft. Fantastisch gewoon dat u de onbestaande toekomst kunt voorspellen.

Zwarte Spion 9 juni 2005 10:24

Het Vlaams Belang is voor het referendum. Ik stem dan ook Vlaams Belang.

Eternity 9 juni 2005 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Het Vlaams Belang is voor het referendum. Ik stem dan ook Vlaams Belang.

Voor EU-referendum, of voor bindende referenda in de grondwet in te schrijven?

Firestone 9 juni 2005 10:37

Voor.

BitterSweet 9 juni 2005 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
U gaat er vanuit? Op welke grond, al het resultaat van een representatieve poll gezien?

1. In België bestaat er geen bindend referendum, indien u wilt dat dit er komt, stem dan op partijen die voor deze maatregel zijn (oa de vld ...)
2. Ik ben blij dat u zo'n vooruitziende blik heeft. Fantastisch gewoon dat u de onbestaande toekomst kunt voorspellen.

U gaat er wel vanuit dat ze Ja zouden stemmen,is dat niet net hetzelfde?

Eternity 9 juni 2005 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
U gaat er wel vanuit dat ze Ja zouden stemmen,is dat niet net hetzelfde?

Hebt u mij zien beweren dat ze ja zouden stemmen?
Ik weet het niet & ik doe dus ook geen uitspraken in die richting.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be