Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   doet ook cd&v mee aan stoelendans? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=35633)

muys 12 juni 2005 10:59

doet ook cd&v mee aan stoelendans?

ik heb daarnet wilfried martens bezig gehoord in de zevende dag en op de vraag of cd&v opnieuw federaal moest gaan meeregeren en of dat dan met leterme als eerste minister moest zijn antwoorde hij onverkort JA. gaat cd&v dan ook beginnen doen wat ze de andere partijen verweten hebben? zullen we na de volgende verkiezingen alweer een stoelendans zien waarbij de vlaamse cd&v excellenties federaal zullen gaan en het vlaamse niveau alweer geridiculiseerd zal worden door er een B ploegje van te maken.

wat vindt N-VA van deze uitspraak?

bartje 12 juni 2005 11:07

Yves Leterme heeft tot op heden altijd gezegd dat hij de volledige rit met zijn ploeg voor de volle 5 jaar wil uitdoen...

muys 12 juni 2005 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Yves Leterme heeft tot op heden altijd gezegd dat hij de volledige rit met zijn ploeg voor de volle 5 jaar wil uitdoen...

en wat is het woord van een politieker nog waard dezer dagen? nadat hij die uitspraak gedaan had probeerde martens nog te relativeren door te stellen dat de sterkste man van de sterkste kamerfractie formateur moest worden, stel dat cd&v de sterkste fractie van de nieuwe regeringsonderhandelingen wordt, gaan ze dan pieter de crem als formateur aanstellen?

de vraag is dan, stel dat leterme vlaams blijft, wie wordt er dan de nieuwe eerste minister? hebben ze bij cd&v nog iemand die geknipt is voor die job?

Raf 12 juni 2005 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik heb daarnet wilfried martens bezig gehoord in de zevende dag en op de vraag of cd&v opnieuw federaal moest gaan meeregeren en of dat dan met leterme als eerste minister moest zijn antwoorde hij onverkort JA. gaat cd&v dan ook beginnen doen wat ze de andere partijen verweten hebben? zullen we na de volgende verkiezingen alweer een stoelendans zien waarbij de vlaamse cd&v excellenties federaal zullen gaan en het vlaamse niveau alweer geridiculiseerd zal worden door er een B ploegje van te maken.

wat vindt N-VA van deze uitspraak?

Het vlaamse niveau is ook niet meer waard dan een B-ploegje. Hoog tijd om al die geldverslindende regionale onzin eindelijk eens op te doeken. Het heeft nooit gewerkt, het werkt nu niet en het zal ook in de toekomst nooit werken. Wat dit land nodig heeft, is een sterke unitaire regering.

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Het vlaamse niveau is ook niet meer waard dan een B-ploegje. Hoog tijd om al die geldverslindende regionale onzin eindelijk eens op te doeken. Het heeft nooit gewerkt, het werkt nu niet en het zal ook in de toekomst nooit werken. Wat dit land nodig heeft, is een sterke unitaire regering.

:lol: Laten we het federale maar gewoon afschaffen, dan kan iedereen regeren hoe het volk het wil, en niet een mengelmoes van alles en nog wat waar uiteeindelijk niets uitkomt, voor geen van de 2.

Raf 12 juni 2005 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
:lol: Laten we het federale maar gewoon afschaffen, dan kan iedereen regeren hoe het volk het wil, en niet een mengelmoes van alles en nog wat waar uiteeindelijk niets uitkomt, voor geen van de 2.

Waarom moet daarvoor het federale afgeschaft worden? Ook op federaal niveau kan er geregeerd worden zoals het volk wil...

muys 12 juni 2005 12:25

Citaat:

om alweer eens een discussie te laten verlagen tot een welles nietjes spelletje tussen unitaristen en vlaams nationalisten, indien je niet op een normale manier kunt discussieren gelieve hier dan weg te blijven. zoals de kaarten liggen zullen we de eerste jaren nog niet onmiddellijk een vlaamse republiek krijgen en zullen we zeker en vast geen unitaire staat krijgen, houd het dus bij de realiteit en niet bij toekomstdromen.

muys 12 juni 2005 12:26

Citaat:

Waarom moet daarvoor het federale afgeschaft worden? Ook op federaal niveau kan er geregeerd worden zoals het volk wil...

zelfde opmerking, er lopen genoeg discussies over vlaams nationalisme en unitarisme, gelieve uw onnozelheden daar verder te zetten

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 12:26

Citaat:

Nogal moeilijk dat 1 regering 2 volkeren moet regeren lijkt me, niet?

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 12:28

Nu ontopic: Ik vind dat Leterme op Vlaams en niveau MOET blijven. Dat is wat hij beloofd heeft. Dat ze dan maar iemand anders vinden om op federaal vlak Di Rupo zijn "aersch" te gaan likken.

Raf 12 juni 2005 12:29

Citaat:

om alweer eens een discussie te laten verlagen tot een welles nietjes spelletje tussen unitaristen en vlaams nationalisten, indien je niet op een normale manier kunt discussieren gelieve hier dan weg te blijven. zoals de kaarten liggen zullen we de eerste jaren nog niet onmiddellijk een vlaamse republiek krijgen en zullen we zeker en vast geen unitaire staat krijgen, houd het dus bij de realiteit en niet bij toekomstdromen.

Waar haal jij de pretentie vandaan om mij te dicteren wat ik wel en niet mag zeggen?

muys 12 juni 2005 12:29

Citaat:

Nu ontopic: Ik vind dat Leterme op Vlaams en niveau MOET blijven. Dat is wat hij beloofd heeft. Dat ze dan maar iemand anders vinden om op federaal vlak Di Rupo zijn "aersch" te gaan likken.

dat is nu net de vraag, wie zal dat dan wel zijn? vande lanotte?

Raf 12 juni 2005 12:30

Citaat:

zelfde opmerking, er lopen genoeg discussies over vlaams nationalisme en unitarisme, gelieve uw onnozelheden daar verder te zetten

Gelieve uw aanmatigend taalgebruik achterwege te laten, of ik zal genoodzaakt zijn de moderatie in te lichten omtrent uw persoonlijke aanvalletjes.

Raf 12 juni 2005 12:31

Citaat:

Nogal moeilijk dat 1 regering 2 volkeren moet regeren lijkt me, niet?

Er is maar één Belgisch volk, mijn beste. Daarom is er ook maar één regering nodig.

muys 12 juni 2005 12:31

Citaat:

Waar haal jij de pretentie vandaan om mij te dicteren wat ik wel en niet mag zeggen?

waar haal jij de pretentie vandaan om op andermans topics zever te komen verkopen en aldus de initieel gestelde vraag te ridiculiseren tot een nietszeggende discussie tussen unitaristen en vlaams nationalisten zoals we er hier al dozijnen gehad hebben.

als je niet op een degelijke manier kunt discussieren bol het dan af

muys 12 juni 2005 12:32

Citaat:

Gelieve uw aanmatigend taalgebruik achterwege te laten, of ik zal genoodzaakt zijn de moderatie in te lichten omtrent uw persoonlijke aanvalletjes.

laat u maar gaan, druk gerust eens op het driehoekje, ik zou immers niet weten waar ik u persoonlijk aangevallen heb

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 12:34

Citaat:

dat is nu net de vraag, wie zal dat dan wel zijn? vande lanotte?

Ik kan me indd moeilijk voorstellen wie daar bekwaam voor zou zijn. Maar laten we hopen op Di Rupo, de bom zal snel ontploffen.

Raf 12 juni 2005 12:35

Citaat:

waar haal jij de pretentie vandaan om op andermans topics zever te komen verkopen en aldus de initieel gestelde vraag te ridiculiseren tot een nietszeggende discussie tussen unitaristen en vlaams nationalisten zoals we er hier al dozijnen gehad hebben.

Ik heb zeker de mededeling gemist waarin werd aangekondigd dat jij voortaan als een soort van supermoderator mag bepalen hoe en wat er op dit forum geschreven wordt en door wie...

Raf 12 juni 2005 12:36

Citaat:

Ik kan me indd moeilijk voorstellen wie daar bekwaam voor zou zijn. Maar laten we hopen op Di Rupo, de bom zal snel ontploffen.

Om even terug te komen op wat ik al zei voor ik zo onbeschoft in de rede gevallen werd: als er terug één sterke unitaire regering werd geïnstalleerd, zou heel deze discussie natuurlijk overbodig zijn.

muys 12 juni 2005 12:38

Citaat:

Ik heb zeker de mededeling gemist waarin werd aangekondigd dat jij voortaan als een soort van supermoderator mag bepalen hoe en wat er op dit forum geschreven wordt en door wie...

en rafke, heb ja al op het rode driehoekje geklikt jongen? voel je je weer gediscrimineerd? maar ja, dat is de eerste keer niet he

ik ben zeker geen supermoderator maar het is mijn recht op vrije meningsuiting aan te klagen dat u mijn discussie naar de kl*ten helpt met al duizendmaal herhaalde cliches die niemand meer interesseren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be