Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   wie wordt de volgende eerste minister (https://forum.politics.be/showthread.php?t=35635)

muys 12 juni 2005 11:18

wie wordt de volgende eerste minister

ik wil deze vraag vooral richten aan mensen van cd&v/N-VA, stel dat leterme zijn belofte houdt en vlaams minister president blijft, wie zien jullie dan als volgende eerste minister moest het kartel cd&v/nva aan zet zijn.

en wie zien jullie om de andere ministerposten federaal in te vullen[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by muys on 12-06-2005 at 12:19
Reason:
--------------------------------

ik wil deze vraag vooral richten aan mensen van cd&v/N-VA, stel dat leterme zijn belofte houdt en vlaams minister president blijft, wie zien jullie dan als volgende eerste minister moest het kartel cd&v/nva aan zet zijn.

en wie zien jullie om de andere ministerposten federaal in te vullen[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

ik wil deze vraag vooral richten aan mensen van cd&v/N-VA, stel dat leterme zijn belofte houdt en vlaams minister president blijft, wie zien jullie dan als volgende eerste minister moest het kartel cd&v/nv[/size]
[/edit]

C uit W 12 juni 2005 11:57

Jo Vandeurzen :lol:

muys 12 juni 2005 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Jo Vandeurzen :lol:

eigenlijk zie ik naast leterme niemand die geschikt is voor de job van eerste minister, en dat moet zeker en vast niet bekeken worden als een verwijt maar gewoon als een vaststelling

daiwa 12 juni 2005 12:10

Di Rupo.
Dan zullen de ogen van de Vlamingen die hun ogen tot nu toe nog niet open zijn wel rap open zijn.

VlaamseBelg 12 juni 2005 12:11

Verhofstadt III? Di Rupo? Dehaene nog eens? Louis Michel?

Het zal Leterme wel worden, beloftes van politici zijn altijd maar voor de komende 5 minuten.

muys 12 juni 2005 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Verhofstadt III? Di Rupo? Dehaene nog eens? Louis Michel?

Het zal Leterme wel worden, beloftes van politici zijn altijd maar voor de komende 5 minuten.

verhofstadt 3 zal er nooit komen, de kans is zeer groot dat de vld naast groen! de kleinste vlaamse kamerfractie zal worden.

di rupo zal volgens mij zelfs geen eerste minister willen worden, vergeet niet dat hij nu eigenlijk alles voor het zeggen heeft terwijl hij mooi uit de wind blijft. zijn huidige functie als officieuze eerste minister brengt hem veel meer voordeel op dan een eventuele officiele functie als eerste minister.

louis michel is geen alternatief gezien de liberalen (althans de waalse) naar alle waarschijnlijkheid geen deel zullen uitmaken van de volgende federale regering.

ook dehaene zie ik niet meer als alternatief, hij heeft duidelijk zijn interessesfeer verlegd naar europa en gezien hij niet echt meer onderhevig is aan partijtucht zie ik hem niet ingaan op een eventuele vraag van cd&v om naar de belgische politiek terug te keren.

ik denk dat we bij een volgende rooms rode coalitie wel eens vande lanotte als eerste minister zouden kunnen krijgen indien yves leterme vlaams blijft.

VlaamseBelg 12 juni 2005 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik denk dat we bij een volgende rooms rode coalitie wel eens vande lanotte als eerste minister zouden kunnen krijgen indien yves leterme vlaams blijft.

En wie gaat er dan weer voorzitter worden? Die hebben daar nogal een personeelsverloop zeg! Misschien eens wat schone secretareskes aannemen. :-)

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 12:25

Laten we hopen op Di Rupo, en dan bij de volgende Vlaamse verkiezingen: VB-CD&V-N-VA en de boel zal snel ontploffen. :lol: België zal vlug barsten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaams-nationalist on 12-06-2005 at 13:26
Reason:

Laten we hopen op Di Rupo, en dan bij de volgende Vlaamse verkiezingen: VB-CD&V-N-VA en de boel zal snel ontploffen. :lol: België zal vlug barsten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door muys
verhofstadt 3 zal er nooit komen, de kans is zeer groot dat de vld naast groen! de kleinste vlaamse kamerfractie zal worden.

di rupo zal volgens mij zelfs geen eerste minister willen worden, vergeet niet dat hij nu eigenlijk alles voor het zeggen heeft terwijl hij mooi uit de wind blijft. zijn huidige functie als officieuze eerste minister brengt hem veel meer voordeel op dan een eventuele officiele functie als eerste minister.

louis michel is geen alternatief gezien de liberalen (althans de waalse) naar alle waarschijnlijkheid geen deel zullen uitmaken van de volgende federale regering.

ook dehaene zie ik niet meer als alternatief, hij heeft duidelijk zijn interessesfeer verlegd naar europa en gezien hij niet echt meer onderhevig is aan partijtucht zie ik hem niet ingaan op een eventuele vraag van cd&v om naar de belgische politiek terug te keren.

Laten we hopen op Di Rupo, en dan bij de volgende Vlaamse verkiezingen: VB-CD&V-N-VA en de boel zal snel ontploffen. :lol: België zal vlug barsten.[/size]
[/edit]

jules 12 juni 2005 13:02

waarom eens geen vrouw ?

Freya ? Joëlle ? Laurette ?

muys 12 juni 2005 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules
waarom eens geen vrouw ?

Freya ? Joëlle ? Laurette ?

freya is veel te jong, joelle haar partij is te klein en laurette is een franstalige extremiste

Betweter 12 juni 2005 13:46

Dat zal Leterme worden. De Wever heeft men ook al een portefeuille belooft.

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
De Wever heeft men ook al een portefeuille belooft.

...

Betweter 12 juni 2005 18:02

Je zal het wel zien.

maarte 12 juni 2005 20:12

waarom zou leterme geen eerste minister mogen worden? heb ik ergens iets gemist?

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
waarom zou leterme geen eerste minister mogen worden? heb ik ergens iets gemist?

Mogen, mogen. Hij heeft gezegd dat hij de rit ging uitzitten. Indien hij woord houdt moet hij dus op Vlaams niveau blijven.

jef 12 juni 2005 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Di Rupo.
Dan zullen de ogen van de Vlamingen die hun ogen tot nu toe nog niet open zijn wel rap open zijn.

Die is nu al eerste minister, Guyke is maar de marionet.

maarte 12 juni 2005 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Mogen, mogen. Hij heeft gezegd dat hij de rit ging uitzitten. Indien hij woord houdt moet hij dus op Vlaams niveau blijven.

dus dan mag hij de volgende federale verkiezingen niet opkomen volgens u

maarte 12 juni 2005 20:30

DI rupo zal lachen in zijn vuistje

Vlaams-nationalist 12 juni 2005 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
dus dan mag hij de volgende federale verkiezingen niet opkomen volgens u

Hij mag opkomen als hij gaat zetelen. Maar aangezien hij gezegd heeft dit niet te doen (want hij blijft de Vlaamse rit uitzitten) is het eigenlijk eerlijker om niet op te komen. Maar ja, eerlijkheid en politiek gaan spijtig genoeg niet altijd goed samen. We zullen zien.

maarte 12 juni 2005 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Hij mag opkomen als hij gaat zetelen. Maar aangezien hij gezegd heeft dit niet te doen (want hij blijft de Vlaamse rit uitzitten) is het eigenlijk eerlijker om niet op te komen. Maar ja, eerlijkheid en politiek gaan spijtig genoeg niet altijd goed samen. We zullen zien.

Dat is toch gewoon absurd, het boegbeeld dat niet opkomt,kom nu, dit meen je toch niet. En waarom zou een Dewever geen goede minister-president zijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be