Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Allez, de uitslag van de stemmenkampioen... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=35682)

Tantist 13 juni 2005 16:31

Allez, de uitslag van de stemmenkampioen...

Vreemd genoeg vond ik geen onderwerp hierover, tenzij het resultaat van N-VA dat men bespreekt...

Dus even de peiling van HLN geven:
  • VLD-Vivant: 13,3 (12,9 + 0,4)
  • Spa-Sprite: 19,5 (17,8 + 1,7)
  • CD&V/N-VA: 29,6 (22,3 + 7,3)
Vreemd genoeg staan VB en Groen! er niet bij vermeld...

maarte 13 juni 2005 16:36

En wat geeft dit in zetels federaal?
Het blok haalt blijkbaar achteraan in de twintig

Tantist 13 juni 2005 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
En wat geeft dit in zetels federaal?
Het blok haalt blijkbaar achteraan in de twintig

En hoeveel?

maarte 13 juni 2005 16:46

Je moet deze resultaten wel met een korrel zout nemen ze zijn helemaal niet representatief voor heel de bevolking, paarse partijen zullen het bij hln nieuws normaal goed doen en dan zijn er de geruchten dan men bij het bij het belang ook mensen oproept om mee te doen

maarte 13 juni 2005 16:51

groen zou evenveel hebben als nva

maarte 13 juni 2005 16:51

vb zou ergens juist onder de dertig zitten

maarte 13 juni 2005 16:55

Maar de resultaten zijn echt met een korrel zout te nemen, zo staan in de popoll nog altijd vooral paarse politici vooraan

Geertje 13 juni 2005 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Vreemd genoeg vond ik geen onderwerp hierover, tenzij het resultaat van N-VA dat men bespreekt...

http://stemmenkampioen.hln.be/images...ts/kartels.gif

:-)

VLD-Fazant
Spa-Sprite
CD&V-Nivea

LeMmOnN 13 juni 2005 17:11

Als er geen fatsoenlijke peiling kan worden uitgevoerd,
waarom dan toch een peiling,
waarschijnlijk zijn er enkel PC-politici bevraagd.

PAJOT 13 juni 2005 17:30

Vlaams Belang : 30%
CD&V : 22,7%
SP.A : 17,3%
VLD : 13,3%
N-VA : 7,3%
Groen! : 6.5%
Spirit : 1.7%

bartje 13 juni 2005 19:12

SPIRIT betekent eigenlijk niet veel meer en het zou me niet verwonderen dat de SP.A hen de keuze zal laten om volledig opgeslorkt te worden.

De mooie score van de NV-A verwondert me dan weer totaal niets, het is sinds een tijdje dat ik zeg dat ze het op eigen kracht zouden kunnen doen. Ontevreden VLD-kiezers blijken in NV-A een alternatief gevonden te hebben, vooral degene die een stem voor het VB niet zien zitten.

De score van de VLD is niet meer dan normaal, al dat gedoe en gezever, dat pikken de mensen niet meer (en ik ook niet meer!!!). Dat De Gucht niet in de Kamer aanwezig was vandaag om verantwoording af te leggen dat Verhofstadt het als een afgesloten hoofdstuk beschouwt en vooral dat De Gucht gelogen heeft wringt me enorm (het feit dat hij dat gezegd heeft over Balkenende stoort me nog niet zo nauw wel het feit dat hij gelogen heeft).

En ja er staan nogal wat paarse politici vooraan, maar mij valt het toch op dat Dedecker de populairste politicus is en zelfs Verhofstadt voorbijgestoken heeft. Ook Van Quickenborne stijgt lichtjes.

William 13 juni 2005 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Als ik mij niet vergis, haalt het Vlaams Belang tussen 27 en 28 procent van de stemmen.

bartje 13 juni 2005 19:27

In het LN van vandaag stonden alle resultaten weergegeven zu
CD&V-NV-A en VB zijn nagenoeg evengroot.

maarte 13 juni 2005 20:22

ik snap eigenlijk niet hoe het mogelijk is dat zoveel vld kiezers naar het anti-liberale corporatistische vb trekken, wisten deze vld kiezers dan niet voor wat de vld stond of waarvoor za in theorie in staat

bartje 13 juni 2005 20:25

Ikke niet hé Maarte, ikke zeker en vast niet!!!!

ancapa 13 juni 2005 21:33

de stemmenkampioen laat het een beetje afweten... waarom mag de % van het Vlaams Belang niet kenbaar gemaakt worden ?

ancapa 13 juni 2005 21:34

dezelfde principes als de VRT... doodzwijgen ?

bartje 13 juni 2005 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de stemmenkampioen laat het een beetje afweten... waarom mag de % van het Vlaams Belang niet kenbaar gemaakt worden ?

De resultaten staan vandaag in het Laatste Nieuws! Daaruit blijkt duidelijk dat het VB er steeds maar vooruit gaat ook nog na de verkiezingen van precies één jaar geleden! Dus zet dat eens van jullie af, hier zijn de resultaten wel kenbaar duidelijk gemaakt!

bob. 14 juni 2005 06:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
ik snap eigenlijk niet hoe het mogelijk is dat zoveel vld kiezers naar het anti-liberale corporatistische vb trekken, wisten deze vld kiezers dan niet voor wat de vld stond of waarvoor za in theorie in staat

Nochtans niet zo moeilijk hoor Maarte.
Ikzelf was een zééér behoorlijke tijd ook VLD aanhanger, vanaf stemgerechtigde leeftijd by the way, en ben sinds de vorige gemeenteraadsverkiezingen overgestapt naar het Vlaams Blok/Belang.
De reden daarvoor is heel simpel en glashelder hoor, ....van de voormalige burgermanifesten is bij de VLD niets meer te vinden, en het is overduidelijk dat de kopstukken er enkel bijzitten om hun ongebreidelde machtswellust te bevredigen.
Ooit heb ik Verhofstadt nog horen zeggen dat er dringend wat gedaan moest worden aan de instroom van migranten, eventueel met oprotpremie, maar van die standpunten vindt je bij de man niets meer van terug.

Mijn keuze voor het VB staat volledig in functie van het migranten hoofdstuk, en ik stem op een partij die mij de garantie geeft dat ze er iets aan wil doen.
Tot nader order, en de programmas van alle partijen lezende, is dat op dit ogenblik maar één partij, ...het Vlaams Belang.
Noem me een bange blanke man, noem me een racist of onverdraagzaam, het staat jullie vrij.
Maar ik weet zeker dat de toekomst mij gelijk zal geven, en dat bij een gelijkblijvende migranteninstroom (tgv uithuwelijkingen, gezinsherrenigingen, asielbeleid en snelbelgwet) en uiteraard ook de ongelimiteerde reproductie drang van de marokkaanse gemeenschap (probeer maar eens een Marokkaanse vrouw te vinden zonder enkele kinderen aan de ene hand , en een kinderwagen aan de andere) , we als autochtonen ooit in de verdrukking zullen komen, en dat bij een 50 + 1 situatie de kans op de invoering van een sharia zeer reeel zal zijn.

Groetjes

ancapa 14 juni 2005 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartje
De resultaten staan vandaag in het Laatste Nieuws! Daaruit blijkt duidelijk dat het VB er steeds maar vooruit gaat ook nog na de verkiezingen van precies één jaar geleden! Dus zet dat eens van jullie af, hier zijn de resultaten wel kenbaar duidelijk gemaakt!

de stemmenkampioen moet alle resultaten bekend maken, ook al zijn de scores van het Vlaams Belang vrij hoog in vergelijking met die van "De Standaard en VRT"... daar gaat het om.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be