Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ons pensioen voor later...... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=35783)

Grellig 15 juni 2005 18:23

Ons pensioen voor later......

Wie gisteren Johan Vande Lanotte heeft horen spreken in Ter Zake kon zich weer eens vergewissen van de problemen waar we voor staan.

Hij zei dat Belgie een enorme pensioenreserve heeft,namenlijk een "eigen huis".Het ging erover dat 70% van de Belgen een eigen huis bezit en dat dit een zekerheid is voor een goed pensioen.

Oke,ik kan daar wel mee akkoord gaan.Wie een eigen huis bezit en dit heeft betaald tegen zijn pensioenleeftijd is vrij van afbetaling of huur.

Maar hoe zit het met de jeugd beste Johan??Door de slechte economische toestand in ons land en het uit de pan rijzen van de vastgoedprijzen kunnen wij geen eigen huis meer bemachtigen.

Zitten wij dan tegen de tijd dat we van onze oude dag kunnen genieten op droog zaad?Zit de jeugd die op het moment werk heeft dan voor Piet Snot RSZ te betalen?
Wanneer gaat u eens eerlijk zijn en toegeven dat het zaakje onbetaalbaar wordt![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 15-06-2005 at 19:39
Reason:
--------------------------------

Wie gisteren Johan Vande Lanotte heeft horen spreken in Ter Zake kon zich weer eens vergewissen van de problemen waar we voor staan.

Hij zei dat Belgie een enorme pensioenreserve heeft,namenlijk een "eigen huis".Het ging erover dat 70% van de Belgen een eigen huis bezit en dat dit een zekerheid is voor een goed pensioen.

Oke,ik kan daar wel mee akkoord gaan.Wie een eigen huis bezit en dit heeft betaald tegen zijn pensioenleeftijd is vrij van afbetaling of huur.

Maar hoe zit het met de jeugd beste Johan??Door de slechte economische toestand in ons land en het uit de pan rijzen van de vastgoedprijzen kunnen wij geen eigen huis meer bemachtigen.

Zitten wij dan tegen de tijd dat we van onze oude dag kunnen genieten op droog zaad?Zit de jeugd die op het moment werk heeft dan voor Piet Snot RSZ te betalen?
Wanneer gaat u eens eerlijk zijn en toegeven dat het zaakje onbetaalbaar wordt![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Maar hoe zit het met de jeugd beste Johan??Door de slechte economische toestand in ons land en het uit de pan rijzen van de vastgoedprijzen kunnen wij geen eigen huis meer bemachtigen!!!!!!

Wanneer gaat u eens eerlijk zijn en toegeven dat het zaakje onbetaalbaar wordt![/size]
[/edit]

genehunter 15 juni 2005 18:28

Citaat:

Maar hoe zit het met de jeugd beste Johan??Door de slechte economische toestand in ons land en het uit de pan rijzen van de vastgoedprijzen kunnen wij geen eigen huis meer bemachtigen!!!!!!
Maar allez, ga lenen, de leningen hebben nog nooit zo laag gestaan. Ge moet wel vast werk hebben, of een geloofwaardige uitstraling natuurlijk. (Ik krijg zelfs een lening, en ik heb nog niet eens vast werk)

Grellig 15 juni 2005 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door genehunter
Maar allez, ga lenen, de leningen hebben nog nooit zo laag gestaan. Ge moet wel vast werk hebben, of een geloofwaardige uitstraling natuurlijk. (Ik krijg zelfs een lening, en ik heb nog niet eens vast werk)

De goedkope leningen wegen niet op tegen de hoge vastgoedprijzen.Voor een krot durven ze hier in Noord-Limburg 150.000€ te vragen.En dan moet je nog verbouwen om het enigzins leefbaar te maken.

En op sociaal heb ik dan weer geen recht,verdien te veel.

Tavek 15 juni 2005 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door genehunter

Ge zijt zot als ge als jongere in Belgie blijft wonen. Ge betaalt u blauw aan belastingen, ge verdient geen reet en de zekerheid dat ge een return krijgt later als ge oud zijt is er ook al niet meer.

Neje, voor mij buitenland als ik werk en mijn eigen pensioen bijeen sparen. Zit ik ten minste zeker.....

TomB 15 juni 2005 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
De goedkope leningen wegen niet op tegen de hoge vastgoedprijzen.Voor een krot durven ze hier in Noord-Limburg 150.000€ te vragen.En dan moet je nog verbouwen om het enigzins leefbaar te maken.

Op 150,000 Euro is de afbetaling dan ook geweldig laag.

TomB 15 juni 2005 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ge zijt zot als ge als jongere in Belgie blijft wonen. Ge betaalt u blauw aan belastingen, ge verdient geen reet en de zekerheid dat ge een return krijgt later als ge oud zijt is er ook al niet meer.

Neje, voor mij buitenland als ik werk en mijn eigen pensioen bijeen sparen. Zit ik ten minste zeker.....

In Europa zijn er nauwelijks landen waar het beter is. (UK is de grote uitzondering)
In de rest van de wereld waar ge meer kunt verdienen geraakt ge amper binnen.

Kwestie van u wat voor te bereiden ;)

Grellig 15 juni 2005 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Op 150,000 Euro is de afbetaling dan ook geweldig laag.

Kent iemand een site waar je kan zien hoeveel je afbetaald op 150.000€?

Ik schat 1000€ per maand.

Tjolder 15 juni 2005 18:50

Citaat:

Jaja vrij verkeer in de EU.

Wat als de babyboomers op pensioen gaan en allemaal een appartement kopen aan de Middelandse zee? Een echte ramp voor België dat zich blauw mag betalen aan pensioenen terwijl alles verteerd wordt aan Sangria's en servesa

Tavek 15 juni 2005 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
In Europa zijn er nauwelijks landen waar het beter is. (UK is de grote uitzondering)
In de rest van de wereld waar ge meer kunt verdienen geraakt ge amper binnen.

Kwestie van u wat voor te bereiden ;)

Hoe negatief ;) Maar UK heeft dan ook het grote nadeel dat wonen daar pokke duur is.

Vriendin van mij werkt er nu (freshly graduated....).

Tavek 15 juni 2005 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Jaja vrij verkeer in de EU.

Wat als de babyboomers op pensioen gaan en allemaal een appartement kopen aan de Middelandse zee? Een echte ramp voor België dat zich blauw mag betalen aan pensioenen terwijl alles verteerd wordt aan Sangria's en servesa

Daarom moet ge het systeem van staatspensioenen afschaffen en vervangen door "verplichte" pensioenfondsen.

Dan moet de staat niet meer dokken....

genehunter 15 juni 2005 19:28

Citaat:

Bwaa, neet jong, wij hebben een lening laten schatten: 170.000, wel op dertig jaar, dat wel natuurlijk, maar op zich is dat geen probleem, dat kan verminderd worden die looptijd, en dat komt op +- 680, neemt 700 met verzekeringen inbegrepen, de maand uit. 150.000, pakt op 20 jaar zal iets van goch, euhm 600 de maand zijn?[edit]
[size=1]After edit by genehunter on 15-06-2005 at 20:29
Reason:

Citaat:

Bwaa, neet jong, wij hebben een lening laten schatten: 170.000, wel op dertig jaar, dat wel natuurlijk, maar op zich is dat geen probleem, dat kan verminderd worden die looptijd, en dat komt op +- 680, neemt 700 met verzekeringen inbegrepen, de maand uit. 150.000, pakt op 20 jaar zal iets van goch, euhm 600 de maand zijn?[/size]

Citaat:

Bwaa, neet jong, wij hebben een lening laten schatten: 170.000, wel op dertig jaar, dat wel natuurlijk, maar op zich is dat geen probleem, dat kan verminderd worden die looptijd, en dat komt op +- 680, neemt 700 met verzekeringen in de maand uit. 150.000, pakt op 20 jaar zal iets van goch, euhm 600 de maand zijn?[/size]
[/edit]

genehunter 15 juni 2005 19:31

Citaat:

Ja, zeg hoe zit dat eigenlijk, zo'n sociale lening, wat zijn de voorwaarden en waar moet je daarvoor zijn?

maarte 15 juni 2005 19:59

probeer al jongere maar eens een lening van 150 000 euro vast te krijgen en dit is dan nog onvoldoende voor wie een huis wil bouwen[edit]
[size=1]After edit by maarte on 15-06-2005 at 20:59
Reason:

probeer al jongere maar eens een lening van 150 000 euro vast te krijgen en dit is dan nog onvoldoende voor wie een huis wil bouwen[/size]

probeer al jonger maar eens een lening van 150 000 euro vast te krijgen en dit is dan nog onvoldoende voor wie een huis wil bouwen[/size]
[/edit]

maarte 15 juni 2005 20:03

mensen die bij de banken al een geloofwaardig krediet hebben opgebouwd kunnen aan 3.1% lenen op tien jaar, als jongere kun je dit eenvoudigweg niet afdwingen

Tavek 15 juni 2005 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
probeer al jongere maar eens een lening van 150 000 euro vast te krijgen en dit is dan nog onvoldoende voor wie een huis wil bouwen

reken daar op 250 000 euro.....

Gigantisch bedrag om te lenen.....gewoon niet te doen.

Bobke 15 juni 2005 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
probeer al jongere maar eens een lening van 150 000 euro vast te krijgen en dit is dan nog onvoldoende voor wie een huis wil bouwen

Ge blijft niet jong. :-D

Tavek 15 juni 2005 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ge blijft niet jong. :-D

Op uwen oude dag een lening afbetalen terwijl ge kinderen hebt die studeren.

Wij zitten in dat schuitje, het is NIET aan te raden. Echt niet......begin er zo vroeg mogelijk mee dat ge later er niet mee zit ! Tis dan echt kinkloppen hoor....

Bolter 15 juni 2005 20:24

Ik heb de stellige indruk dat er heden ten dage veel wordt gekinklopt...

Naar buiten toe is het allemaal niet zo zichtbaar, maar toch.

En als de energieprijzen zo hoog blijven naar de winter toe gaan we nog wat meemaken vrees ik....

BitterSweet 15 juni 2005 21:36

Citaat:

Daarom moet ge het systeem van staatspensioenen afschaffen en vervangen door "verplichte" pensioenfondsen.

Dan moet de staat niet meer dokken....

Wel aan diegenen die er voor betaald hebben!

TomB 15 juni 2005 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Kent iemand een site waar je kan zien hoeveel je afbetaald op 150.000€?

http://www.banksite.com/calc/flap?pm...out=Plain+Text

Hier is uw tabelletje. Ge zit er niet ver naast met 1000 per maand.

1000 per maand, met een gezin van twee personen, zo onoverkomelijk is dat niet. Vooral niet omdat die 1000 elk jaar minder zwaar worden (door inflatie).

De eerste paar jaar van uw lening zijn misschien zwaar, daarna is het een lachertje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be