Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Racistische aanslag in Ronse: Man neergestoken voor ogen van zoontje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=35847)

Volkssturm 16 juni 2005 18:13

Racistische aanslag in Ronse: Man neergestoken voor ogen van zoontje

Man neergestoken voor ogen van zoontje

Ronse

Omdat hij weigerde aan een bende jongelui zijn fiets af te geven is Ronsenaar Alexandre Beauvois dinsdagavond op een parkeerterrein in Ronse door een twintiger neergestoken. "Ik prijs me gelukkig dat ik het heb overleefd, maar maak me vooral zorgen om mijn zoontje: hij heeft het allemaal zien gebeuren en verkeert in schock", vertelt de zwaargewonde vader. De verdachte van de steekpartij is gisteren aangehouden voor poging tot doodslag.

Alexandre Beauvois was dinsdagavond met zijn zoontje per fiets op de terugweg van de videotheek, toen hij even stopte om sigaretten te kopen in het winkeltje van het Q8-pompstation aan het Delhayeplein. "Mijn zoontje Maxemilien bleef buiten wachten bij de fiets. Van in de winkel zag ik dat een groepje jongelui hem omsingelde en met hem begon te discussiëren. Ik haastte me naar buiten om te horen wat er gaande was. Ze wilden blijkbaar onze fiets hebben. 'Om eens een ritje te maken', hadden ze mijn zoontje wijsgemaakt. Ze hadden er hem zelfs een paar euro voor willen toestoppen", vertelt Alexandre. Toen ik die kerels duidelijk maakte dat ik niet van plan was om de fiets te geven, kwam het tot wat duw-en trekwerk. Ineens plofte één van de kerels me twee keer een mes in de borst. Ik besefte eerst niet goed wat me overkwam. Ik strompelde wat verder en probeerde tot het politiekantoor te lopen dat net aan de overkant van het plein gelegen is. Toen mijn belager dat in de gaten kreeg, viel hij me weer aan. Ik kreeg nog eens twee messteken in mijn bil", vertelt Alexandre.

De man werd in allerijl naar het Algemeen Ziekenhuis Zusters van Barmhartigheid in Ronse gebracht. Daar hebben de dokters vastgesteld, dat één messteek een long heeft geperforeerd. "Ik mag me gelukkig prijzen dat ik het heb overleefd", beseft Alexandre. "Ik maak me vooral zorgen in mijn zoontje, die het allemaal heeft zien gebeuren. Maximilien verkeert in schock. Hij is er zo erg aan toe dat hij me nog niet eens heeft kunnen bezoeken", vertelt de verbouwereerde vader.

De politie van Ronse kon de vermoedelijke dader van de steekpartij snel opsporen. De kerel had dezelfde avond ook al andere mensen lastiggevallen en was al benaderd geweest door de stadswachten.
De 23-jarige K.H. is gisteren door de Oudenaardse onderzoeksrechter Freddy De Smet aangehouden op beschuldiging van poging tot doodslag. De Ronsenaar van Marokkaanse afkomst verschijnt vrijdag voor de raadkamer in Oudenaarde, die beslist over zijn verdere aanhouding.

Bron: Het Laatste Nieuws

Duidelijk een racistische aanslag, ik ken dat uitschot dat zich ophoud aan het Delhayeplein. Blanke mensen worden er constant lastiggevallen door vreemdelingen.
Pittig detail: er is een samenscholingsverbod van kracht aan het Delhayeplein, de favoriete hangplaats van Marokkaans crapuul in Ronse. Dat verbod lappen ze dus volkomen aan hun laars, deze avond ben ik er nog voorbijgereden en terug waren alle hoeken en bushokjes van het plein ingepalmd door groepen Marokkanen. De schuld ligt dus ook bij de politie en het stadsbestuur die dit allemaal laat gebeuren en de toestand verder laat escaleren. Maar ja, het zijn maar blanken en dus tweederangsburgers.

Beagle 16 juni 2005 18:23

Ze zijn toch zo lief mijnheer,...

Volkssturm 16 juni 2005 18:48

Toen vorig jaar een jood werd neergestoken in Wilrijk reageerde de ganse politieke elite geschokt en was het voorpaginanieuws in alle kranten, een week lang. Het CGKR, dat joodse volksverraderlijke apparaat dat blanken onderdrukt moet houden, veroordeelde scherp de aanslag en zou maatregelen nemen. Deze racistische aanslag op een blanke Ronsenaar vind je ergens in de regionale pagina's van een krant en verder hoor je daar niks over, stemt tot nadenken.

Grellig 16 juni 2005 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volkssturm
Toen vorig jaar een jood werd neergestoken in Wilrijk reageerde de ganse politieke elite geschokt en was het voorpaginanieuws in alle kranten, een week lang. Het CGKR, dat joodse volksverraderlijke apparaat dat blanken onderdrukt moet houden, veroordeelde scherp de aanslag en zou maatregelen nemen. Deze racistische aanslag op een blanke Ronsenaar vind je ergens in de regionale pagina's van een krant en verder hoor je daar niks over, stemt tot nadenken.

ssssssssttttttt,dat mag je alleen maar denken maar niet zeggen.

Firestone 16 juni 2005 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
ssssssssttttttt,dat mag je alleen maar denken maar niet zeggen.

Wat u vooral niet mag doen is denken.

Of hoe een misdaad door een Marokkaan op een Vlaming in drie posts leidt naar antisemitisch gezwets.

Mag ik er fijntjes op wijzen dat de dader van de misdaad in Ronse gearresteerd werd? Een verschil met de gebeurtenissen in Antwerpen vorig jaar dat u blijkbaar ontgaan is.

Volkssturm 16 juni 2005 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Of hoe een misdaad door een Marokkaan op een Vlaming in drie posts leidt naar antisemitisch gezwets.

Mag ik er fijntjes op wijzen dat de dader van de misdaad in Ronse gearresteerd werd? Een verschil met de gebeurtenissen in Antwerpen vorig jaar dat u blijkbaar ontgaan is.

Nadenken is inderdaad niet aan iedereen gegeven...

Pietje 16 juni 2005 19:06

Citaat:

Probeer het toch maar eens. Je zal zien, zelfs jij zal dat na een tijdje kunnen.

Yossarian 16 juni 2005 19:12

Tiens, uit het artikel blijkt duidelijk dat het dat crapuul om de fiets te doen was. Hoe kom je dan bij de conlusie: 'racistische aanslag'?

BitterSweet 16 juni 2005 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

En mag ik er u fijntjes op wijzen,dat die mens dood had kunnen zijn,en dat zijn zoontje voor de rest van zijn onvolwassen leven met een trauma zal moeten leven.

Firestone 16 juni 2005 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
En mag ik er u fijntjes op wijzen,dat die mens dood had kunnen zijn,en dat zijn zoontje voor de rest van zijn onvolwassen leven met een trauma zal moeten leven.

En wat heeft dat te maken met de anti-semitische tirade waarop ik reageerde?:?

Wreker 16 juni 2005 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Tiens, uit het artikel blijkt duidelijk dat het dat crapuul om de fiets te doen was. Hoe kom je dan bij de conlusie: 'racistische aanslag'?

Dank zij jouw racistische vriendjes zal het Vlaams Blok weeral wat extra stemmen winnen.

:twisted:

Raf 16 juni 2005 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:

Probeer het toch maar eens. Je zal zien, zelfs jij zal dat na een tijdje kunnen.

Pietje toch... Wat ben je toch een onverbeterlijke optimist! :twisted: ;-)

Volkssturm 16 juni 2005 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian

Dus voor een fiets geef je iemand vier messteken? Maak dat een ander wijs. :roll:
Die fiets gebruikten ze slechts als excuus om ambras te maken, en uiteraard weer een blanke die het slachtoffer is. Hier speelden duidelijk anti-blanke gevoelens, alleen een idioot ontkent dat.

Volkssturm 16 juni 2005 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet

Is allemaal niet belangrijk, het jongetje was niet joods en dus is het minder erg.

Firestone 16 juni 2005 21:58

Citaat:

Is allemaal niet belangrijk, het jongetje was niet joods en dus is het minder erg.

Vind mij hier of elders iemand die zei dat het niet erg was wat er in Ronse is gebeurd.:?

ingenious 16 juni 2005 22:08

Citaat:

Duidelijk een racistische aanslag, ik ken dat uitschot dat zich ophoud aan het Delhayeplein. Blanke mensen worden er constant lastiggevallen door vreemdelingen.
Pittig detail: er is een samenscholingsverbod van kracht aan het Delhayeplein, de favoriete hangplaats van Marokkaans crapuul in Ronse. Dat verbod lappen ze dus volkomen aan hun laars, deze avond ben ik er nog voorbijgereden en terug waren alle hoeken en bushokjes van het plein ingepalmd door groepen Marokkanen. De schuld ligt dus ook bij de politie en het stadsbestuur die dit allemaal laat gebeuren en de toestand verder laat escaleren. Maar ja, het zijn maar blanken en dus tweederangsburgers.

hey wolf uit ronse, lang geleden. jammere zaak, maar racisme is dat niet hoor. maar dat hebben ze je al gezegd hé.

Volkssturm 16 juni 2005 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
hey wolf uit ronse, lang geleden. jammere zaak, maar racisme is dat niet hoor. maar dat hebben ze je al gezegd hé.

Je maakt jezelf wat wijs net als de anderen maar goed, dat is jullie recht. Waren die man en dat jongetje Marokkaan geweest dan was er niks gebeurd. Afkomst is de oorzaak en niks anders.
Moet je teleurstellen, ken geen wolf en ben ook niet uit Ronse. Ik kom er wel dagelijks voor mijn werk en ga er soms ook een glas drinken, maar dat is dan ook alles.

Firestone 16 juni 2005 22:36

Citaat:

Je maakt jezelf wat wijs net als de anderen maar goed, dat is jullie recht. Waren die man en dat jongetje Marokkaan geweest dan was er niks gebeurd. Afkomst is de oorzaak en niks anders.
Moet je teleurstellen, ken geen wolf en ben ook niet uit Ronse. Ik kom er wel dagelijks voor mijn werk en ga er soms ook een glas drinken, maar dat is dan ook alles.

Maar dan ken je Asgard vermoedelijk wel. Die heeft me eens verteld dat hij ook vaak in Ronse kwam.

Geef hem eens de groeten. (Ik mis hem :-( , hij heeft eens gezegd dat ik een brave was.:-) )

garfield 18 juni 2005 10:56

Het wordt tijd dat dat krapuul een enkeltje Tanger krijgt. :evil: Dat krapuul is een gevaar voor de Vlaming en de Joden met hun antiwesters en antisemitisch geinspireerd geweld

daiwa 18 juni 2005 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Ze zijn toch zo lief mijnheer,...

Zou Bert Bibber nu ook het slachtoffer gaan bezoeken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be