![]() |
78e Ijzerbedevaart: "Maul halten!!!"
Op 't flamingantsich forum mag ik niet op, dus eventjes een van hun stuitende hun teksten hier voorzien van een beetje commentaar.
http://forum.politics.be/showthread....0&page=1&pp=20# Citaat:
Een mens vraagt zich af hoe ver sommigen de hypocrisie en de tegenstrijdigheden kunnen of durven drijven. In één en dezelfde tekst wouwelen over pluralisme, verdraagzaamheid, democratie en vrijheid (zie groene markeringen) én tegelijkertijd oproepen tot censuur (zie rode markering) In een democratie die naam waardig, behoort er niet alleen recht op fysieke zelfverdediging te bestaan, maar ook en vooral het recht om verbaal geweld te gebruiken tegenover je ideologische tegenstrevers die je zelf fysiek of verbaal schofferen. Ook verbaal geweld is slechts een mening. Verbaal geweld is vaak het enige middel om je overtuiging te uiten (iets waarop je recht behoort te hebben, wat je overtuiging ook moge zijn) Gelukkig (?) blijven de opstellers van deze tekst vaag (om niet te zeggen stom) over welk verbaal geweld het hier gaat. Er ontbreekt enkel in hun pleidooi waarlijk een soort index waarop de vormen van verbaal geweld prijken, die onze bevoogdende machthebbers voor ogen hebben. Ik geef ze een paar suggesties:
Enfin, dit om te zeggen: de maskers van de flamingantische nepdemocraten vallen snel. Hun meninkje eerst, en de rest mag zijn klep houden. De Ijzermannen zullen wel voor u uitmaken wat verbaal te geweldig is. Probeer maar niet een Belgisch ideetje te opperen of 't is van "Maul Halten, gij verbale geweldenaar!" Het zat er echt wel aan te komen. Een paar jaar geleden werd onder de voet van het vredesmonument reeds een begin gemaakt met de strijd tegen datzelfde verbale geweld. Ze maakten er voor die gelegenheid een abrupt einde aan door mekaars smikkel toe te kloppen. 't Verbaal geweld was rap de kiem ingesmoord. Flaminganten aan den Ijzer? Hun tegenstrijdige tekst belooft niks goeds voor hun Vlaams censuur-republiekske. Geef mijn portie maar aan Fikkie. :evil::evil::evil: |
Ja, die censuur hebben we vorig jaar ondervonden!! :x
Verder is dit echt wel de zieligste tekst die ik ooit gelezen heb... zelfs als ik een linkse spirit-flamingant zou zijn, zou ik dit nog te zielig voor woorden vinden! Wat een idioot gemekker! :lol: |
Citaat:
|
JVDB, geen commentaar bij de Vlaemsch-nationale zielige tekst hierboven?
|
Och tis zoals laatst in Brussel een belgicist enkele mensen met een Vlaamse vlag publiekelijk schoffeerde en ze nog een mep verkocht... het was maar een gezin met zelfs 2 kinderen erbij.
|
Citaat:
Ik daag u uit dergelijke fratsen uit te halen bij om het even welke bijeenkomst of meeting, het resultaat zal overal een stevige trap onder uw broek zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het was alleszins een zeer amusant gezicht, herinner me dat nog goed. |
Citaat:
|
Citaat:
De flaminganten (en dan nog het zogezegd gematigde deel) exposeren zich hier als muilkorvende censurerende, onverdraagzame, enggeestige, eigen-gedacht-eerst-dictatortjes. Ze verdragen geen stevige kritiek: ze willen die bij voorbaat in de kiem smoren. Ze steken zich weg achter perfiede censuurwetten. Ze uiten zelf verholen bedreigingen aan al wie hun ideologie van splitsen, haat, en onsolidariteit krachtig veroordeelt. Ze proberen zich in te dekken tegen krachtig weerwoord (zoals van BuB) die hun Waals racisme analoog aan dat van het VB willen aan de kaak stellen. Ze verspeelden met dit manifest alle recht van kritiek op de eventuele fascistoïede trekjes van de Ijzerwake. Ze zijn in het zelfde bedje ziek: censuur en muilkorven is hun motto. Maar wel de mond vol over pluralisme. Zolang ze Bourgeois nabauwen mogen ze het waarschijnlijk allemaal met een verschillend accent doen. Dan is de tolerantiedrempel waarschijnlijk al lang bereikt of overschreden. :evil: Ammehoela!!! |
Citaat:
De maskers vallen. :roll: |
Citaat:
|
Verbaal geweld dulden ze niet maar ze laten wel Willy Sommers optreden. Bende hypocrieten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De flamingantische 1-liners zijn sprekend.
Ze staven mijn stelling. |
Citaat:
Staaf=jaloers in 't kwadraat!! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be