Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Weldra drinkwatertekort? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36024)

Jong N-VA'er 20 juni 2005 15:52

Weldra drinkwatertekort?

Op verschillende plaatsen in Vlaanderen hebben we te maken met een watertekort. In het Hageland heeft zelfs de brandweer hulp moeten verlenen. Onze land -en tuinbouw zijn duidelijk in gevaar. Kunnen wij er iets aan doen? En wat? Kunnen politici hieraan iets doen?

voicelesscharlie 20 juni 2005 15:57

Bidden tot de regengoden.

Jong N-VA'er 20 juni 2005 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Bidden tot de regengoden.

Ik ben niet gelovig;-)

solidarnosc 20 juni 2005 16:04

En vergeet niet dat een groot deel van het Vlaams water uit Wallonië komt. ;)

voicelesscharlie 20 juni 2005 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Ze mogen toch wel een(heel) klein tegenprestatietje doen hé.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by voicelesscharlie on 20-06-2005 at 17:07
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ze mogen toch wel een(heel) klein tegenprestatietje doen hé.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ze mogen toch wel een klein tegenprestatietje doen hé.[/size]
[/edit]

Jong N-VA'er 20 juni 2005 16:17

Citaat:

Klopt niet: uit Frankrijk

/\|cazar 20 juni 2005 16:24

in centraal brabant, kampenhout, is de waterput ( 50 m diep ) op de boerderij van mijn grootouders al jaren niet meer bruikbaar, zo laag staat de waterstand in de aquifers.

eerlijk gezegd vind ik dit alles wel vreemd, watertorens hebben in het hageland practisch geen water meer ... is het niet hun taak die voorraden op peil te houden, desnoods met andere middelen ?

of zijn ze in de locale baronnieën van de watermaatschappijen in slaap gevallen ?

solidarnosc 20 juni 2005 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er

18% komt uit Wallonië. En neen de communisten hebben de [size=1]administratie Planning en Statistiek niet overgenomen. ;-) [/size]

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...drinkwater.htm[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 20-06-2005 at 17:33
Reason:

Citaat:

18% komt uit Wallonië. En neen de communisten hebben de [size=1]administratie Planning en Statistiek niet overgenomen. ;-) [/size]

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...drinkwater.htm[/size]

[size=1]After edit by solidarnosc on 20-06-2005 at 17:32
Reason:

Citaat:

18% komt uit Wallonië.

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...drinkwater.htm[/size]

Citaat:

20% komt uit Wallonië.[/size]
[/edit]

Dekoster 20 juni 2005 16:32

Citaat:

Ik ben niet gelovig;-)

Geloof ook niet in bidden, heb mij trouwens vorige week laten ontdopen. Tja, de watertorens hen reserve raakt uitgeput. Conclusie er is nood aan meer watertorens met een grotere capaciteit. De bevolking blijft maar aangroeiën maar het aantal watertorens dat erbij komt is niet in verhouding met de bevolkingsgroei.

Conclusie: Meer watertorens plaatsen met grotere capaciteit. Water is er genoeg maar je moet voldoende kunnen opslaan. Als de vraag groter wordt dan de opgeslagen waterreserves in de watertorens, dan krijg je de verschijnselen die zich nu voordoen.[edit]
[size=1]After edit by Dekoster on 20-06-2005 at 17:33
Reason:

Citaat:

Ik ben niet gelovig;-)

Geloof ook niet in bidden, heb mij trouwens vorige week laten ontdopen. Tja, de watertorens hen reserve raakt uitgeput. Conclusie er is nood aan meer watertorens met een grotere capaciteit. De bevolking blijft maar aangroeiën maar het aantal watertorens dat erbij komt is niet in verhouding met de bevolkingsgroei.

Conclusie: Meer watertorens plaatsen met grotere capaciteit. Water is er genoeg maar je moet voldoende kunnen opslaan. Als de vraag groter wordt dan de opgeslagen waterreserves in de watertorens, dan krijg je de verschijnselen die zich nu voordoen.[/size]

Citaat:

Ik ben niet gelovig;-)

Conclusie: Meer watertorens plaatsen met grotere capaciteit. Water is er genoeg maar je moet voldoende kunnen opslaan. Als de vraag groter wordt dan de opgeslagen waterreverves in de watertorens, dan krijg je de verschijnselen die zich nu voordoen.[/size]
[/edit]

Bobke 20 juni 2005 16:34

Citaat:

Op verschillende plaatsen in Vlaanderen hebben we te maken met een watertekort. In het Hageland heeft zelfs de brandweer hulp moeten verlenen. Onze land -en tuinbouw zijn duidelijk in gevaar. Kunnen wij er iets aan doen? En wat? Kunnen politici hieraan iets doen?

Wat heeft de land -en tuinbouw met drinkwater te maken?
Een oplossing vraagt ge?
Prijzen van het drinkwater vervijfvoudigen boven een bepaald verbruik.
Het water rantsoeneren.

De Garde 20 juni 2005 16:38

Citaat:

Kan best,maar de wolken komen van over zee, dus is er een transfer van wolken van Vlaanderen naar Wallonië. Eigen wolk eerst!

De Garde 20 juni 2005 16:39

Citaat:

http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...drinkwater.htm

En waar dat water uit Wallonië dan weer van dan komt, zien we een andere keer....

Ambiorix 20 juni 2005 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Geloof ook niet in bidden, heb mij trouwens vorige week laten ontdopen.

stoer hé

u hebt dat nu al een tiental keer laten blijken op dit forum, en iedereen weet het onderhand.

Ambiorix 20 juni 2005 16:41

als er IETS is waar volkeren SOLIDAIR mee moeten zijn is het wel water. Water onthouden als chantage/drukkingsmiddel/etc. is het meest lage wat je als politieke actie kan doen.

Dekoster 20 juni 2005 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
stoer hé

u hebt dat nu al een tiental keer laten blijken op dit forum, en iedereen weet het onderhand.

Ja he stoer he. Maar sommigen weten het naderhand nog niet, want krijg nog steeds reacties en mails daarover binnen.

Raf 20 juni 2005 16:45

Citaat:

Da's toch allemaal onbelangrijk? Als BHV maar onverwijld gesplitst wordt, d�*n pas zal alles beter zijn... :roll:

Dekoster 20 juni 2005 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Da's toch allemaal onbelangrijk? Als BHV maar onverwijld gesplitst wordt, d�*n pas zal alles beter zijn... :roll:

Lees mij oplossing op dit forumgedeelte

voicelesscharlie 20 juni 2005 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster

Conclusie: Meer watertorens plaatsen met grotere capaciteit. Water is er genoeg maar je moet voldoende kunnen opslaan. Als de vraag groter wordt dan de opgeslagen waterreserves in de watertorens, dan krijg je de verschijnselen die zich nu voordoen.

Je kan dan nog altijd een regendans doen.:-P

solidarnosc 20 juni 2005 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
als er IETS is waar volkeren SOLIDAIR mee moeten zijn is het wel water. Water onthouden als chantage/drukkingsmiddel/etc. is het meest lage wat je als politieke actie kan doen.

:lol: Daar komt de bocht. Mocht er olie in de Waalse ondergrond hebben gezeten dan had u "water" door "olie" vervangen zeker? De Walen hebben dit wapen voor zover ik weet overigens nog nooit gebruikt. ;-)

Ambiorix 20 juni 2005 17:11

Citaat:

dan had u "water" door "olie" vervangen zeker?

neen hoor:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be