![]() |
Weldra drinkwatertekort?
Op verschillende plaatsen in Vlaanderen hebben we te maken met een watertekort. In het Hageland heeft zelfs de brandweer hulp moeten verlenen. Onze land -en tuinbouw zijn duidelijk in gevaar. Kunnen wij er iets aan doen? En wat? Kunnen politici hieraan iets doen?
|
Bidden tot de regengoden.
|
Citaat:
|
En vergeet niet dat een groot deel van het Vlaams water uit Wallonië komt. ;)
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
in centraal brabant, kampenhout, is de waterput ( 50 m diep ) op de boerderij van mijn grootouders al jaren niet meer bruikbaar, zo laag staat de waterstand in de aquifers.
eerlijk gezegd vind ik dit alles wel vreemd, watertorens hebben in het hageland practisch geen water meer ... is het niet hun taak die voorraden op peil te houden, desnoods met andere middelen ? of zijn ze in de locale baronnieën van de watermaatschappijen in slaap gevallen ? |
Citaat:
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...drinkwater.htm[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Conclusie: Meer watertorens plaatsen met grotere capaciteit. Water is er genoeg maar je moet voldoende kunnen opslaan. Als de vraag groter wordt dan de opgeslagen waterreserves in de watertorens, dan krijg je de verschijnselen die zich nu voordoen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Een oplossing vraagt ge? Prijzen van het drinkwater vervijfvoudigen boven een bepaald verbruik. Het water rantsoeneren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
u hebt dat nu al een tiental keer laten blijken op dit forum, en iedereen weet het onderhand. |
als er IETS is waar volkeren SOLIDAIR mee moeten zijn is het wel water. Water onthouden als chantage/drukkingsmiddel/etc. is het meest lage wat je als politieke actie kan doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol: Daar komt de bocht. Mocht er olie in de Waalse ondergrond hebben gezeten dan had u "water" door "olie" vervangen zeker? De Walen hebben dit wapen voor zover ik weet overigens nog nooit gebruikt. ;-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be