![]() |
Niet alledaags voedsel
Citaat:
Wat ik wou vragen hebben jullie ook enige ervaring met niet alledaags eten zowel hier als in het buitenland Het is wel niet de bedoeling dat het hier komt tot uitwisseling van recepten |
Ik heb er niet echt ervaring mee maar m'n huisdieren wel. M'n hond heeft nu al twee katten opgepeuzeld (ze is nochtans niet veel groter dan een grote kat), en m'n kippen hebben ook al enkele keren jonge katjes als hoofdmenu gehad (domme zwerfkatten die jongen in de kippenhokken). Tja, het is hier niet echt een veilige buurt voor die dieren.
|
Kangeroe, hond, sprinkhanen, kikkers, slakken en waarschijnlijk ook al wel vliegen en spinnen in m'n slaap.
|
al wel eens wormen en sprinkhanen gegeten, veel smaak hebben ze niet.
|
Slang en krokodil een ware delicatese...
|
Krokodil, struisvogel, kangoeroe in een restaurant ergens in de Westhoek.
Stierenkloten in Spanje. Heel lekker en lekker pikant. |
Haai is ook al een delicatesse. Zo wit als kalfsvlees en heel mals (als hem jong is warschijnlijk) (gegeten bij het leger - zeemacht).8)
|
In de streek waar ik vandaan kom, wordt wel eens 'waterkonijn' geserveerd (i.e. muskusrat). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt lekker te zijn. Een ongelofelijk lekkere specialiteit uit de streek is de 'Wase vlaai', volgens het recept van mijn grootmoeder en gebakken in de antieke stenen 'tèstjes' die als erfstukken worden doorgegeven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je hoort mij niet zeggen dat sommige soorten niet lekker zijn als ze op een bepaalde wijze zijn klaargemaakt. Ikzelf heb het nog niet gegeten maar heb me laten wijsmaken "door mensen die het volgens mij wel wisten" dat het niet lekker is en helemaal niet gezond. Vraag me niet meer waarom, is al bijna 20jaar geleden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be