Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Niet alledaags voedsel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36027)

puud 20 juni 2005 17:12

Niet alledaags voedsel

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snoesje
Achter in de boswal staan "egelhotelletjes", door ons gemaakt om de arme slachtoffertjes die we op de wegen zien liggen te compenseren (wij hebben vrijwel geen slak in de tuin :-) , daar zorgen de "vaste egels" Archibald, Petra, Pompiefje en Lobbes wel voor)

Dit doet mij aan mijn grootmoeder denken. Die kon een fantastisch lekker stoofpotje maken met egeltjes. En daarbij "ne echte boerestuute mè smoet" overheerlijk! Hoe die beestjes werden "gepluimd" en "in slaap" werden gedaan zal ik hier maar niet vertellen, brother Gaia kijkt mischien mee.
Wat ik wou vragen hebben jullie ook enige ervaring met niet alledaags eten zowel hier als in het buitenland
Het is wel niet de bedoeling dat het hier komt tot uitwisseling van recepten

instromaniac 20 juni 2005 17:21

Ik heb er niet echt ervaring mee maar m'n huisdieren wel. M'n hond heeft nu al twee katten opgepeuzeld (ze is nochtans niet veel groter dan een grote kat), en m'n kippen hebben ook al enkele keren jonge katjes als hoofdmenu gehad (domme zwerfkatten die jongen in de kippenhokken). Tja, het is hier niet echt een veilige buurt voor die dieren.

skaldis 20 juni 2005 17:54

Kangeroe, hond, sprinkhanen, kikkers, slakken en waarschijnlijk ook al wel vliegen en spinnen in m'n slaap.

jules 20 juni 2005 20:35

al wel eens wormen en sprinkhanen gegeten, veel smaak hebben ze niet.

Andro 20 juni 2005 20:42

Slang en krokodil een ware delicatese...

Nick_ 20 juni 2005 21:29

Krokodil, struisvogel, kangoeroe in een restaurant ergens in de Westhoek.

Stierenkloten in Spanje. Heel lekker en lekker pikant.

Pietje 20 juni 2005 22:56

Haai is ook al een delicatesse. Zo wit als kalfsvlees en heel mals (als hem jong is warschijnlijk) (gegeten bij het leger - zeemacht).8)

ossaert 21 juni 2005 09:51

In de streek waar ik vandaan kom, wordt wel eens 'waterkonijn' geserveerd (i.e. muskusrat). Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt lekker te zijn. Een ongelofelijk lekkere specialiteit uit de streek is de 'Wase vlaai', volgens het recept van mijn grootmoeder en gebakken in de antieke stenen 'tèstjes' die als erfstukken worden doorgegeven.

Riksken 30 juni 2005 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Haai is ook al een delicatesse. Zo wit als kalfsvlees en heel mals (als hem jong is warschijnlijk) (gegeten bij het leger - zeemacht).8)

Haaienvlees is helemaal niet lekker, het heeft een ranzig-bittere smaak. Als u het werkelijk zou gegeten hebben zou u dat weten.

Pietje 30 juni 2005 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Haaienvlees is helemaal niet lekker, het heeft een ranzig-bittere smaak. Als u het werkelijk zou gegeten hebben zou u dat weten.

Het was "hondshaai" en was zéér lekker !!!!!!!!!!

Riksken 30 juni 2005 13:48

Je hoort mij niet zeggen dat sommige soorten niet lekker zijn als ze op een bepaalde wijze zijn klaargemaakt. Ikzelf heb het nog niet gegeten maar heb me laten wijsmaken "door mensen die het volgens mij wel wisten" dat het niet lekker is en helemaal niet gezond. Vraag me niet meer waarom, is al bijna 20jaar geleden.

Pietje 30 juni 2005 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Je hoort mij niet zeggen dat sommige soorten niet lekker zijn als ze op een bepaalde wijze zijn klaargemaakt. Ikzelf heb het nog niet gegeten maar heb me laten wijsmaken "door mensen die het volgens mij wel wisten" dat het niet lekker is en helemaal niet gezond. Vraag me niet meer waarom, is al bijna 20jaar geleden.

Ik beweer niet dat alle haaiesoorten lekker zijn. Maar de "hondshaai" is dat duidelijk wel. Was gewoon in boter gebakken, en geleek nogal op kalfsvlees (wit van kleur en vrij mals).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be