Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Verontrustend (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36033)

bk232214 20 juni 2005 19:15

Verontrustend

Langzaam maar zeker Nederland wordt een Islamstaat

Shizie 20 juni 2005 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bk232214

Tssssss, zulke racistische uitspraken worden niet op prijs gesteld.

King of beggars and fleas 20 juni 2005 19:36

wat een openingspost ! ja wadde !

sinan123 20 juni 2005 19:37

Citaat:

Nog niks van gemerkt..

Dekoster 20 juni 2005 19:55

Citaat:

Onze maatschappij wordt al maar onverdraagzamer, maar er zijn tussen elke bevolkingsgroep goede en slechte mensen. Maar een goede reliegie of godsdienst bestaat volgens mij niet. Zoals de katholieke kerk die zijn zakken hier komt vullen met subsidies op te eisen. Subsidies van de Federale overheid, van de vlaamse overheid, van de provincie, van steden en gemeentes. Maar met dat geld iets doen voor de goede zaak, bvb voor kansarmen??? Daar heb ik de laatste jaren niets meer van gezien of gehoord. Tegenover de mens in persoon zelf heb ik niets, gelijk welke overtuiging, gelijk welke huidskleur ook. Maar tegen hypocriete instanties daarentegen wel.

skaldis 20 juni 2005 19:58

Citaat:

En Nieuw-Zeeland wordt nog meer een protestants-Nederlandse staat. Ik hoor de maori's zo weinig klagen ? Zijn er nog wel Maori's ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by skaldis on 20-06-2005 at 20:58
Reason:
--------------------------------

Citaat:

En Nieuw-Zeeland wordt nog meer een protestants-Nederlandse staat. Ik hoor de maori's zo weinig klagen ? Zijn er nog wel Maori's ?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

En Nieuw-Zeeland wordt lnog meer een protestants-Nederlandse staat. Ik hoor de maori's zo weinig klagen ? Zijn er nog wel Maori's ?[/size]
[/edit]

sinan123 20 juni 2005 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
En Nieuw-Zeeland wordt nog meer een protestants-Nederlandse staat. Ik hoor de maori's zo weinig klagen ? Zijn er nog wel Maori's ?

Ik denk niet dat het zover zal komen..

Chipie 20 juni 2005 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Nog niks van gemerkt..

Men moet een kat toch geen luis noemen...
Citaat:

Wangedrag allochtone scholieren

Amsterdamse scholen melden groeiend wangedrag van gefrustreerde allochtone leerlingen. De helft van de Marokkaanse scholieren is somber over hun toekomst in Nederland. Vooral Marokkanen hebben een antiwesterse houding.

Dat blijkt uit een onderzoek van de gemeente onder 25 scholen. Aanleiding daarvoor was de radicalisering onder kinderen uit groep 7 en 8 op basisschool Het Mozaïek. Gekeken werd naar de invloed van de moord op Theo van Gogh op de verhouding tussen leerlingen van verschillende culturen en tussen leerlingen en docenten.

De meerderheid van de scholen ziet een toenemende verruwing tussen leerlingen onderling en tussen leerlingen, ouders en personeel. Conflicten tussen groepen leerlingen nemen toe.

Het aantal gedemotiveerde docenten groeit ook. Zij vinden de school onveilig. Ze constateren een toenemend aantal leerlingen met ernstige gedragsproblemen en leerlingen die met justitie in aanraking zijn gekomen. Een kwart van de docenten zegt gedemotiveerd geraakt te zijn door leerlingen die de wereld verdelen in 'moslims en niet-moslims en Marokkanen en joden'.

Marokkaanse en in mindere mate Turkse leerlingen gaan zich meer richten op hun moslimidentiteit. Dat uit zich in antiwesterse denkbeelden en intolerantie tegen homo's, 'te moderne' vrouwen en niet-moslims. Het Palestijnse conflict leidt bij hen tot antisemitisme.

De verruwing doet zich in het vmbo meer voor dan in het basisonderwijs en bij havo/vwo. Bij die laatste scholen is de radicalisering van leerlingen in antiwesterse sentimenten en fundamentalistische opvattingen weer ernstiger.

Op een havo/vwo-afdeling probeerden streng islamitische meisjes hun regels op te leggen aan minder gelovige klasgenoten en aan autochtone meisjes. Op een school voor praktijkonderwijs pest een dominante groep van Surinaamse en Antilliaanse meisjes autochtone meiden weg.

Wethouder Ahmed Aboutaleb van Onderwijs is niet geschrokken. Hij 'was al op het ergste voorbereid' en ziet de polarisatie in de samenleving weerspiegeld. ''De leerlingen voelen zich achtergesteld. Docenten proberen in discussies hun eigen mening over te brengen in plaats van een dialoog op gang te brengen.'' Aboutaleb gaat praten met de scholen. Hij wil onder meer toegesneden geschiedenisonderwijs, om de jongeren besef van de samenleving bij te brengen.
http://www.parool.nl/nieuws/2005/JUN/18/ams1.html
Het ziet er alleszins niet simpel uit... en dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn...

Grellig 20 juni 2005 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
wat een openingspost ! ja wadde !

Zeg da wel King,ze zijn er een spelletje van aan het maken.......:-(

skaldis 20 juni 2005 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ik denk niet dat het zover zal komen..

Hier niet neen, maar in Nieuw-Zeeland stikt het momenteel wel van de vreemde Nederlanders en worden de maori's als kleine minderheid dus wel degelijk helemaal in een hoekje gedrongen. Wat ik wil zeggen is dat moesten de Nederlanders in Nederland blijven dan zou Nederland helemaal niet Islamitisch of wat dan ook worden. Het ligt niet aan de inwijking hoewel daar stilletjes aan eens eventjes een pauze mag worden ingelast omdat er te veel mensen last van hebben en op tegen komen (menselijk niet ?), maar het ligt dus ook aan de uitwijking. Zo is Brussel ook verfranst geworden op korte tijd. Dat lag niet aan inwijking maar aan uitwijking van de Brusselse Vlamingen of hoe je ze ook wil noemen.

Andro 20 juni 2005 20:22

*geeuw*

Nad60 20 juni 2005 20:36

Citaat:

Ist waar?
Amai, amai.
Ikke nu diep verontrust.
Zal deze nacht zeker nachtmerries krijgen.

:grootned:

Bhairav 20 juni 2005 20:41

Seffes lopen de wijven daar allemaal met een dichtgenaaide foef!!!

Het word een moeilijke oorlog voor rechts: welke motivatie is nu het best? Het recht op immoraliteit en democratie? Of terug naar de oude waarden? Laten we nu en dan de gepaste motivatie en/of een krampachtige middenweg promoten. Met wat retorische lubricatie zal dat wel lukken...

BitterSweet 20 juni 2005 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Seffes lopen de wijven daar allemaal met een dichtgenaaide foef!!!

Het word een moeilijke oorlog voor rechts: welke motivatie is nu het best? Het recht op immoraliteit en democratie? Of terug naar de oude waarden? Laten we nu en dan de gepaste motivatie en/of een krampachtige middenweg promoten. Met wat retorische lubricatie zal dat wel lukken...

Het zal wel aan mij liggen ,maar Het woord lubricatie ken ik niet?
Een woordje uitleg mss.

Bhairav 20 juni 2005 21:12

"Help!!! Het staat niet in den Dikke van Dale!!!"

BitterSweet 20 juni 2005 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
"Help!!! Het staat niet in den Dikke van Dale!!!"

Nu weet ik het nog niet he!

/\|cazar 20 juni 2005 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Onze maatschappij wordt al maar onverdraagzamer, maar er zijn tussen elke bevolkingsgroep goede en slechte mensen. Maar een goede reliegie of godsdienst bestaat volgens mij niet. Zoals de katholieke kerk die zijn zakken hier komt vullen met subsidies op te eisen. Subsidies van de Federale overheid, van de vlaamse overheid, van de provincie, van steden en gemeentes. Maar met dat geld iets doen voor de goede zaak, bvb voor kansarmen??? Daar heb ik de laatste jaren niets meer van gezien of gehoord. Tegenover de mens in persoon zelf heb ik niets, gelijk welke overtuiging, gelijk welke huidskleur ook. Maar tegen hypocriete instanties daarentegen wel.

Het is misschien niet kosjer om zeggen, maar de islam hoort in haar huidige zingeving niet thuis in een pragmatisch seculier westen dat doordrongen is van vrijheid.

Islam is in haar kern zoals alle andere geopenbaarde nonsensgodsdiensten een poel van verderf die mensen dicteert en tegen elkaar opzet.

Grote problemen gaan er nog komen in nederland, voor zover ze er nog niet zijn

King of beggars and fleas 20 juni 2005 22:11

ik stel eigenlijk voor om dit topic gewoon collectief te verpesten
wie een seriueze vraag kan stellen die kan een serieus antwoord krijgen
wie een onnozele vraag stelt kan een onnozel antwoord verwachten en
wie zelfs geen vraag kan stellen en een ontopic opent moet zelfs helemaal geen ontopic antwoord verwachten[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 20-06-2005 at 23:12
Reason:

ik stel eigenlijk voor om dit topic gewoon collectief te verpesten
wie zelfs geen vraag kan stellen en een ontopic opent moet zelfs helemaal geen ontopic antwoord verwachten[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 20-06-2005 at 23:12
Reason:

ik stel eigenlijk voor om dit topic gewoon te verpesten
wie zelfs geen vraag kan stellen en een ontopic opent moet zelfs helemaal geen ontopic antwoord verwachten[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

ok ik stel voor om dit topic gewoon te verpesten
[/edit]

Dekoster 20 juni 2005 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Het is misschien niet kosjer om zeggen, maar de islam hoort in haar huidige zingeving niet thuis in een pragmatisch seculier westen dat doordrongen is van vrijheid.

Islam is in haar kern zoals alle andere geopenbaarde nonsensgodsdiensten een poel van verderf die mensen dicteert en tegen elkaar opzet.

Grote problemen gaan er nog komen in nederland, voor zover ze er nog niet zijn

Niet alleen in Nederland hoor. Wacht maar af, als hier het vb aan de macht komt ga je eens wat zien. Maar ik zou zeggen laat ze maar eens regeren. Binnen het jaar valt die regering en zijn er opnieuw verkiezingen.

/\|cazar 20 juni 2005 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Niet alleen in Nederland hoor. Wacht maar af, als hier het vb aan de macht komt ga je eens wat zien. Maar ik zou zeggen laat ze maar eens regeren. Binnen het jaar valt die regering en zijn er opnieuw verkiezingen.

en wat heeft het vb te maken met de islam als ik vragen mag .

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be