Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoeveelste IJzerwake? Waar is de 2de gebleven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36045)

thePiano 20 juni 2005 21:56

Hoeveelste IJzerwake? Waar is de 2de gebleven?

De nieuwe affiches van IJzerwake, de alternatieve aangebrande versie van het VeeBee van de oorspronkelijke IJzerbedevaart, vermeldt: '4de IJzerwake'.

Op de website van IJzerwake staat vermeld: "...de initiatiefnemers besloten daarom eind 2002 de Werkgroep Radicalisering IJzerbedevaart te ontbinden en een nieuw organiserend comité, IJzerwake vzw, op te richten. Dat heeft op zondag 24 augustus 2003, een week vóór de bedevaart te Diksmuide - om elke mogelijke beschuldiging van conflictzoekerij en negativisme te vermijden - aan het monument van de gebroeders Van Raemdonck te Steenstrate (Ieper) een eerste IJzerwake ingericht onder het motto "Trouw aan het IJzertestament".

De derde IJzerwake (volgens dezelfde website) was op 22 augustus 2004 en de 4de op 21 augustus a.s.

Ik vraag mij dus af waar de 2de is gebleven. Die zou ergens hebben plaatsgevonden tussen augustus 2003 en augustus 2004. Heeft er iemand het antwoord?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 20-06-2005 at 23:00
Reason:
--------------------------------

De nieuwe affiches van IJzerwake, de alternatieve aangebrande versie van het VeeBee van de oorspronkelijke IJzerbedevaart, vermeldt: '4de IJzerwake'.

Op de website van IJzerwake staat vermeld: "...de initiatiefnemers besloten daarom eind 2002 de Werkgroep Radicalisering IJzerbedevaart te ontbinden en een nieuw organiserend comité, IJzerwake vzw, op te richten. Dat heeft op zondag 24 augustus 2003, een week vóór de bedevaart te Diksmuide - om elke mogelijke beschuldiging van conflictzoekerij en negativisme te vermijden - aan het monument van de gebroeders Van Raemdonck te Steenstrate (Ieper) een eerste IJzerwake ingericht onder het motto "Trouw aan het IJzertestament".

De derde IJzerwake (volgens dezelfde website) was op 22 augustus 2004 en de 4de op 21 augustus a.s.

Ik vraag mij dus af waar de 2de is gebleven. Die zou ergens hebben plaatsgevonden tussen augustus 2003 en augustus 2004. Heeft er iemand het antwoord?[/size]

[size=1]After edit by thePiano on 20-06-2005 at 22:59
Reason:

De nieuwe affiches van IJzerwake, de alternatieve aangebrande versie van de oorspronkelijke IJzerbedevaart, vermeld '4de IJzerwake'.

Ik vraag mij dus af waar de 2de is gebleven. Die zou ergens hebben plaatsgevonden tussen augustus 2003 en augustus 2004. Heeft er iemand het antwoord?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

De nieuwe affiches van IJzerwake, de alternatieve aangebrande versie van de oorspronkelijke IJzerbedevaart, vermeld '4de IJzerwake'.

[/edit]

thePiano 20 juni 2005 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Ik vraag mij dus af waar de 2de is gebleven. Die zou ergens hebben plaatsgevonden tussen augustus 2003 en augustus 2004. Heeft er iemand het antwoord?

Of is dit misschien eerder iets voor de topic TOP 10 politieke blunders ? :-D[edit]
[size=1]After edit by thePiano on 20-06-2005 at 23:15
Reason:

Citaat:

Ik vraag mij dus af waar de 2de is gebleven. Die zou ergens hebben plaatsgevonden tussen augustus 2003 en augustus 2004. Heeft er iemand het antwoord?

Of is dit misschien eerder iets voor de topic TOP 10 politieke blunders ? :-D[/size]

Citaat:

Of is dit misschien eerder iets voor de topic 'Top-tien politieke blunder'? :-D[/size]
[/edit]

Ambiorix 20 juni 2005 22:29

ze hebben denk ik een fout gemaakt, waar stond eerste Wake moet staan tweede. De eerst ging niet door op de weide zelf dacht ik. 't is maar een vermoeden want ik was er niet bij de eerste.

Riksken 20 juni 2005 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ze hebben denk ik een fout gemaakt, waar stond eerste Wake moet staan tweede. De eerst ging niet door op de weide zelf dacht ik. 't is maar een vermoeden want ik was er niet bij de eerste.

Piano weet het antwoord op zijn eigen vraag wel. Gewoon een zoveelste poging.........
Negeren dus.

thePiano 21 juni 2005 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

Nope, volgens mij zijn er nog maar 2 geweest en komt de 3de er aanzetten in augustus a.s. Ofwel heeft iemand een wel erg stomme fout gemaakt door simpel verkeerd te tellen, maar dat is iets wat ik eigenlijk niet kan aannemen, oftewel is er inderdaad een 2de geweest, die dan in't geheim is gehouden en/of niet voor het grote publiek was bestemd. Ik ben benieuwd wat er is gebeurd.

panzer 21 juni 2005 08:12

Neen, ergens half jaren '90 had het VNJ al een IJzerwake georganiseerd. Deze word als de eerste gerekend. Op de affiche in 2003 stond simpelweg 'IJzerwake', niet de hoeveelste het was. Er na zijn ze beginnen tellen. Vorig jaar de derde. Dit jaar de vierde.

Zo moeilijk is dat niet.

En in kan me inderdaad niet inbeelden dat iemand al als jij, die op zo'n ZIEKELIJKE manier de Vlaamse Beweging viseert, dit niet wist.

Stop dus gewoon de zever.

Betweter 21 juni 2005 08:48

Het is wel degelijk de 4e die eraan komt.

thePiano 21 juni 2005 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Neen, ergens half jaren '90 had het VNJ al een IJzerwake georganiseerd. Deze word als de eerste gerekend. Op de affiche in 2003 stond simpelweg 'IJzerwake', niet de hoeveelste het was. Er na zijn ze beginnen tellen. Vorig jaar de derde. Dit jaar de vierde.

IJzerwake vermeld op hun website dat de eerste IJzerwake in 2003 plaatsvond. Ergens is er een fout gemaakt.

Mosasaurus 21 juni 2005 11:29

Wie is piano eigenlijk? Moet wel een verzuurd persoon zijn

thePiano 21 juni 2005 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Wie is piano eigenlijk? Moet wel een verzuurd persoon zijn

Je had ook gewoon kunnen antwoorden: het is de 3de .. of de 4de.. omdat.. en om die en die reden... enz. :roll:

Firestone 21 juni 2005 11:48

Citaat:

IJzerwake vermeld op hun website dat de eerste IJzerwake in 2003 plaatsvond. Ergens is er een fout gemaakt.

Inderdaad.

De eerste IJzerwake vond plaats in 1995.

Bron (onverdacht :-) ).[edit]
[size=1]After edit by Firestone on 21-06-2005 at 12:49
Reason:

Citaat:

Inderdaad.

Bron (onverdacht :-) ).[/size]

Citaat:

Inderdaad.

De eerste Ijzerwake vond plaats in 1995.

Bron (onverdacht :-) ).[/size]
[/edit]

Yucagira 21 juni 2005 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Inderdaad.

Bron (onverdacht :-) ).

idd :-) en onze 'quizzers' (:-) ) wisten al na 2 min het juiste antwoord
http://forum.politics.be/showthread....page=807&pp=20 (vanaf #16130) :-P

het lukt me niet uit die pdf te copy/pasten :-( http://66.102.9.104/search?q=cache:v...ake+1995&hl=nl[edit]
[size=1]After edit by Yucagira on 21-06-2005 at 13:00
Reason:

Citaat:

Inderdaad.

http://forum.politics.be/showthread....page=807&pp=20 (vanaf #16130) :-P

het lukt me niet uit die pdf te copy/pasten :-( http://66.102.9.104/search?q=cache:v...ake+1995&hl=nl[/size]

Citaat:

Inderdaad.

http://forum.politics.be/showthread....page=807&pp=20 (vanaf #16130) :-P[/size]
[/edit]

Mosasaurus 21 juni 2005 12:21

Citaat:

Je had ook gewoon kunnen antwoorden: het is de 3de .. of de 4de.. omdat.. en om die en die reden... enz. :roll:

Net alsof je zo'n antwoord wat kan schelen?

Dat is je doel niet. Waarom pluis je niet eens wat linkse propaganda uit, daar staan nooit vergissingen noch tegenstrijdigheden in zeker?

Herr Flick 21 juni 2005 13:31

Citaat:

Of is dit misschien eerder iets voor de topic TOP 10 politieke blunders ? :-D

Mischien was er wel een 2 de, alleen voor ingeweide neo nazi's hé, Piano ?

De Garde 21 juni 2005 13:43

Citaat:

Inderdaad.

Toen er nog gedacht werd dat het nog goed kon komen met het comité.

thePiano 21 juni 2005 13:44

Ok, ik ben eruit!

"Toen het conflict tussen het IJzerbedevaartcomité en de Vlaamse Beweging in 1995 naar eenhoogtepunt klom, bleven heel wat bedevaarders uit protest op de rechteroever van de IJzer staan. Om deze contestanten toch een programma in de stijl van de traditionele IJzerbedevaart aan te bieden organiseerde het Vlaams Nationaal Jeugdverbond na de IJzerbedevaart van dat jaar een korte manifestatie te Steenstrate onder de benaming ‘IJzerwake’. Deze manifestatie was bedoeld als een éénmalig initiatief. Pas toen duidelijk werd dat het IJzerbedevaartcomité koppig zou blijven verder gaan met de afbraak van de IJzerbede-vaart kwam er vorig jaar opnieuw een manifestatie onder de benaming ‘IJzerwake’, deze keer gedragen niet door het VNJ, maar door de vzw IJzerwake. Na ruggespraak met het VNJ heeft de vzw IJzerwake besloten om de manifestatie van 1995 ook op te nemen in de telling. Vandaar dat de IJzerwake 2004 de derde in de rij wordt."

Herr Flick 21 juni 2005 13:46

Dus toch geen geheime bijeenkomst van Neo Nazi's, en Neo KKK ers, met witte pinnemutsen op en andere atributen, ...

panzer 21 juni 2005 14:23

Citaat:

Ok, ik ben eruit!

"Toen het conflict tussen het IJzerbedevaartcomité en de Vlaamse Beweging in 1995 naar eenhoogtepunt klom, bleven heel wat bedevaarders uit protest op de rechteroever van de IJzer staan. Om deze contestanten toch een programma in de stijl van de traditionele IJzerbedevaart aan te bieden organiseerde het Vlaams Nationaal Jeugdverbond na de IJzerbedevaart van dat jaar een korte manifestatie te Steenstrate onder de benaming ‘IJzerwake’. Deze manifestatie was bedoeld als een éénmalig initiatief. Pas toen duidelijk werd dat het IJzerbedevaartcomité koppig zou blijven verder gaan met de afbraak van de IJzerbede-vaart kwam er vorig jaar opnieuw een manifestatie onder de benaming ‘IJzerwake’, deze keer gedragen niet door het VNJ, maar door de vzw IJzerwake. Na ruggespraak met het VNJ heeft de vzw IJzerwake besloten om de manifestatie van 1995 ook op te nemen in de telling. Vandaar dat de IJzerwake 2004 de derde in de rij wordt."

Correct, klopt als een bus. Had ik hierboven al in een pak minder woorden gezegd denk ik. Ik snap echt niet waarom een cijferverschil zo interessant is dat het zo'n tralala kan veroorzaken.

Teleurgesteld Piano??

Misschien kan je nu gaan rondstrooien dat de tweede Wake een, voor het brede publiek onbekende, 'Parteitag' in Nurenberg was, waarop we allemaal met onze rechterpoot omhoog stonden het Horst Wessel te bleiren onder een gigantische swastika uit Vlaamsch graniet.

voicelesscharlie 21 juni 2005 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Dus toch geen geheime bijeenkomst van Neo Nazi's, en Neo KKK ers, met witte pinnemutsen op en andere atributen, ...

8O

thePiano 21 juni 2005 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Correct, klopt als een bus. Had ik hierboven al in een pak minder woorden gezegd denk ik. Ik snap echt niet waarom een cijferverschil zo interessant is dat het zo'n tralala kan veroorzaken.

Teleurgesteld Piano??

Misschien kan je nu gaan rondstrooien dat de tweede Wake een, voor het brede publiek onbekende, 'Parteitag' in Nurenberg was, waarop we allemaal met onze rechterpoot omhoog stonden het Horst Wessel te bleiren onder een gigantische swastika uit Vlaamsch graniet.

Het was een eenvoudige vraag, meer hoef je d'r niet achter te zoeken. Ik wist niet van een zgn IJzerwake anno 1995 (en ik ben zeker niet de enige en zelfs de meeste VB'rs zullen dat ook niet weten) en bovendien werd ik op het verkeerde been gezet door IJzerwake VZW die zelf de IJzerwake van 2003 kapittelen als zijnde de eerste (lees openingstopic). Check het maar na op de site van Ijzerwake als je me niet gelooft. Maar goed, ik heb een antwoord gekregen waarvoor dank, de rest van de scatologie gooi ik in de prullenmand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be