panzer |
24 juni 2005 17:52 |
Ola, toen Italië in 1861 werd verenigd door Cavour en Garibaldi, wilden Italia Irredenta en Sud Tirol er al sowieso niet bij.
Akkoord, de Lega Nord heeft dit gebied nog een beetje uitgebreid en het 'Padania' genoemd, wat op zich niet helemaal natuurlijk is. Maar het is zeker niet allemaal zever in pakskes.
Trouwens het argument dat je nu gebruikt kan je perfect hanteren tegen Vlaanderen ook. Zuiver gezien behoren wij veeleer tot de Nederlandse tak.
Nu mijn persoonlijke visie is, dat een 'volk' geen duizend jaar een eenheid moet zijn om zich een 'volk' te noemen. Zolang het idee bij de bevolking zelf leeft, en er zijn genoeg gemeenschappelijke kenmerken, vindt ik dat een groep mensen zich terecht een volk kan noemen, en haar eisen stellen.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by panzer on 24-06-2005 at 18:53
Reason:
--------------------------------
Ola, toen Italië in 1861 werd verenigd door Cavour en Garibaldi, wilden Italia Irredenta en Sud Tirol er al sowieso niet bij.
Akkoord, de Lega Nord heeft dit gebied nog een beetje uitgebreid en het 'Padania' genoemd, wat op zich niet helemaal natuurlijk is. Maar het is zeker niet allemaal zever in pakskes.
Trouwens het argument dat je nu gebruikt kan je perfect hanteren tegen Vlaanderen ook. Zuiver gezien behoren wij veeleer tot de Nederlandse tak.
Nu mijn persoonlijke visie is, dat een 'volk' geen duizend jaar een eenheid moet zijn om zich een 'volk' te noemen. Zolang het idee bij de bevolking zelf leeft, en er zijn genoeg gemeenschappelijke kenmerken, vindt ik dat een groep mensen zich terecht een volk kan noemen, en haar eisen stellen.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Ola, bij de Italië in 1861 werd verenigd door Cavour en Garibaldi, wouden Italia Irredenta en Sud Tirol er al sowieso niet bij.
Akkoord de Lega Nord heeft dit gebied nog een beetje uitgebreid en het 'Padania' genoemd, wat op zich niet helemaal natuurlijk is. Maar het is zeker niet allemaal zever in pakskes.
Nu mijn persoonlijke visie is, dat een 'volk' geen duizend jaar een eenheid moet zijn om zich een 'volk' te noemen. Zolang het idee bij de bevolking zelf leeft, en er zijn genoeg gemeenschappelijke kenmerken, vindt ik dat een groep mensen zich terecht een volk kan noemen, en haar eisen stellen.[/size] |
[/edit]
|