![]() |
Abortus
Voor of tegen? (poll)
|
tegen
Abortus is moord. Wij hebben de vordomde plicht elk mens de KANS te gunnen op te groeien. Allemaal roepen en schreeuwen naar die pro-lifers, maar zelf toch wel blij dat uw mamma dat "ongelukje" niet heeft "verwijderd"8O (walgelijk hoe sommigen durven te spreken over menselijk leven.) ![]() |
Voor.
Walgelijk hoe sommigen zich rechten toe-eigenen op andermans buik.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Voor.
Als mijn vriendin morgen zwanger wordt is het aan haar en aan mij om te beslissen wat er met dat kind gedaan wordt... |
Citaat:
Walgemijk hoe sommigen zich rechten toeeïegenen op andersmans buik! |
Tegen, behalve in geval verkrachting of gevaar voor de moeder, maar het mag zeker GEEN goedkoop voorbehoudsmiddel worden dat zeker niet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Voor.
Verder hebben mannen géén recht van spreken wat vrouwen wel of niet te doen en laten hebben. Dat recht hebben ze verloren na duizenden jaren van wangedrag jegens vrouwen. |
Citaat:
Me like Andromeda1968. |
Citaat:
|
Ik zou het echt niet weten.
Op een of andere manier huiver ik ervoor, mocht het bij mezelf aan de orde van de dag zijn. Als vrouw zou ik waarschijnlijk voor mezelf al niet pro zijn, en er met kind het beste van maken. Ook als het op dat moment ongewenst is of op een minder gelukkig moment komt. Mocht het bij mijn vrouw aan de orde zijn, dan zou ik hetzelfde voorstellen en de courage pakken om er dan maar een meer te kweken. Tenzij zij het anders wil. Dan zou ik dat respecteren. Het is haar lijf en ook haar leven in de eerste plaats. Dus ook andere vrouwen laat ik liever de keuze zelf maken, zonder ze te veroordelen wat hun keuze ook moge zijn. |
Ik ben voor.
Citaat:
|
Voor, mits natuurlijk de inachtname van een "redelijke termijn", die zoveel als mogelijk wetenschappelijk bepaald wordt (een foetus van 5 maand aborteren vind ik toch te ver gaan).
Volgens mij is -in hoofde van een vrouw- abortus trouwens nooit "een gemakkelijkheidsoplossing". Zoiets wordt imho enkel geopperd door egotrippende alfa-mannetjes. |
Citaat:
|
Citaat:
En natuurlijk is hij tegen abortus want hij weet immers hoe alles hoort te zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Voor. Maar ik ben wel tevreden dat ik zo'n beslissing nooit heb moeten nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrouwen onderdrukking in verschillende culturen duurt al duizenden jaren en in de westerse cultuur heeft dat inderdaad deels geleid tot gelijkheid, behalve bij degene die met hun mond denken dat ze dominant over vrouwen zijn.... Ook het gedrag van de Kaholieke kerk jegens vrouwen is beneden alle peil en ze hebben zich, natuurlijk, altijd met hand en tand verzet tegen emancipatie en vrouwenrechten. |
Het probleem verdient een meer genuanceerde stellingname
1. De natuur aan het werk
Veruit de meeste "natuurlijk bevruchte eicellen" sterven af - blijkbaar is de natuur zelf niet al te "pro life". Van de primitieve mens die in barre omstandigheden in roedels leefde is geweten, dat onder moeilijke omlstandigheden de pasgeborenen dikwijls gedood werden - ter bescherming van het voortbestaan van de stam. Anderzijds is het opkomen voor de zwakkeren, adoptie, opname van vreemdelingen bij primitieve mensen steeds een prioriteit geweest. zonder deze eigenschappen zou de meest onaangepaste diersoort die de Homo Sapiens Sapiens is het nooit overleefd hebben. Ik wil hier geen standpunt mee innemen alleen onderstrepen dat de "moraal" niet een eeuwig natuurlijk gegeven is. 2. Over beschaving en hypochrisie Abortus slechts toegestaan in geval van verkrachting ? Hoe moet men zich dat voorstellen ? Als een vrouw een schuldige "verkrachter" aanwijst mag er abortus gepleegd worden ? Een soort schuld en boete gedrag... Pertinent feit zijn hier de nonnetjes die verkracht waren ten tijde van de onlusten in Congo anno 1960.. Als men nu werkelijk "pro life" is hadden die toch in elk geval een prachtige kerkelijke opvoeding kunnen krijgen, nee : hier moest absoluut een abortus met pauselijke of aartsbischoppelijke zegen uitgevoerd worden. 3.Abortus als voorbehoedsmiddel ? Het zou kunnen dat dit wel eens gebeurd en er jonge dames zijn met zulke mentaliteit - doorgaans zien we toch dat in alle landen waar abortussen vrij en goedkoop beschikbaar zijn - dat er samen met het invoeren van die "baas in eigen buik" wetgeving er enorm aan sexuele voorlichting gedaan wordt en in de meeste gevallen het aantal abortussen daalt. Hierom is de vraagstelling in deze "enquete" eigenlijk verkeerd : niemand is voor abortus - abortus is een te mijden noodoplossing & ik heb er bovendien totaal geen moeite mee om te stellen dat er uiteindelijk slechts 1 beslister is nl; de ongewent zwangere vrouw zelf. |
Citaat:
Voor, tot op zes maanden(geen toestanden zoals in China, tot de laatste dag) En niet alleen mannen, maar ook vrouwen die zich het recht toehalen om in de plaats van andere vrouwen te spreken en gedrag af te keuren, zonder zich ook maar even in de plaats te stellen van de vrouw die ongewenst zwanger is. Of hoe er regeltjes worden opgesteld door regeringen, waarin niet eens vrouwen zetelen,.........0 empathisch vermogen Verkracht worden en dan een kind krijgen en meteen afstaan voor adoptie, is helemaal niet vanzelfsprekend |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be