Internaut |
26 juni 2005 02:26 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaximusC
Ik heb me laten vertellen dat je lid maken van een partij niet zo verstandig is, omdat je dan onmiddelijk een stempel krijgt en dat kan consequensies hebben in bv een job zoeken.
GrtZ,
Maximus
|
Klopt. Is de reden waarom ik het persoonlijk ook niet doe. Er zijn verschillende mensen die last ondervonden op hun werk toen bleek dat ze een Vlaams Blok lidkaart hadden. Hoe ze dat te weten komen weet ik niet want het Vlaams Belang zegt dat de ledenlijst strikt geheim blijft.
Maar dat gaat niet noodzakelijk over werk, er zijn ook andere domeinen bv overheidsdomeinen.
Hoe dan ook je mag niet vergeten dat je in de ogen van het Belgische establishment een vijandige pion bent eens ze officieel weten dat je Vlaams Belanger bent.
Een simpel voorbeeld: stel dat je het ooit schopt tot minister in dit land, dan gaat men gans je verleden uitpluizen, als ze je dan één keer op een 'extreem rechtse' betoging gezien hebben, is je carrière omzeep.
De staatsveiligheid houdt dat allemaal in het oog. De media springt er dan direct op en je bent als het ware gestigmatiseerd.
Daarom is het een goede zaak dat het Vlaams Belang het proces won inzake de discriminatiewet. Die is nu uitgebreidt zodanig dat je geen discriminatie op politieke basis mag doen. In dat opzicht hebben wij als burgers nu een wapen dat we kunnen gebruiken. Je moet voor jezelf uitmaken in de maatschappij hoe kenbaar je wil maken. Zeggen dat je VB'er bent tussen een groep Marokanen lijkt me bv geen goed idee. Waarom ? Omdat allochtonen het Vlaams Belang linken met racisme. Maar als ze je slagen kan je een klacht neerleggen wegens discriminatie op politieke basis.
Denk maar wat gebeurde met de groep die vervangen werd door het multiculturele Urban Tred toen bleek dat de voorganger die normaal geselecteerd was, VB sympathiën had. Of die VB'ers die uit de RUG (universiteit van Gent) ontslagen werden. Zulk nieuws haalt natuurlijk nooit de media (zeker niet op de VRT) maar ik vind dit pure discriminatie.
Dat is nu eenmaal eigen aan radicaal links politiek correcte landen, je word geboycot op alle mogelijke manieren indien je er een andere mening op nahoudt.
|