Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   black metal als handelsmerk voor satanisme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36334)

Edelweiß 26 juni 2005 16:32

black metal als handelsmerk voor satanisme?

of moest deze topic bij religies?

Het satanisme verkondigen via muziek, het is al een jarenlange trend volgens het nieuwsblad. En ik hoor de paganisten nu al zeggen, satanisme is niet = de duivel aanbidden maar is het hun eigen fout of niet? Ik ben geen fan of geen kenner maar haal alle onrecht en onwaarheden uit de wereld, blackmetallers houden blijkbaar van moord, bloed en 'groteske' taferelen allemaal in show voor wat ijsig gekrijs en snel drumwerk...hoeveel waarheid mag ik hechten aan volgend artikel van dinsdag 21 juni: kenners?

--------------------------------------------------------------------------
Black Metal flirt met de duivel

Satanisme en duiverlsverering zijn het geliefkoosde spelletje van de duivels horden van de blackmetal. De naam 'black metal' duikt voor het eerst op in de vroege jaren tachtig wanneer de Britse band Venom het album Black Metal uitbrengt. Enkele jaren later ontstaat er in Scandinavië een zelfstandig genre dat dat elementen uit thrash en death metal combineert. Bekende namen zijn Emperor, Darkthrone, Burzum, Immortal en vooral Mayhem dat met De Mysteriis Dom Sathanas een legendarische plaat aflevert. De muziek valt op door het ijselijke gekrijs van de zanger en de razende snelle drumpartijen. Wanneer Euronymous, gitarist van Mayhem en leider van de beruchte satanische Black Circle, wordt doodgestoken door Count Grishnackh (wat een namen :roll: )van Burzum, stelt het genre in een nog kwader daglicht. Maar de black metal vaart er wel bij. In de shows spelen groteske tafeleren met bloed, vuurspuwersen de schrikaanjagende corpse paint een voorname rol. Een van de beruchtste bands overzee is Deïcide wiens frontman Glen Benton zelfs een omgekeerd kruis in zijn hoofd laat branden. Ook vandaag toeren nog flink wat blackmetalbands, al dan niet met satan in het kielzog, de wereld rond.
(bron: nieuwsblad)
--------------------------------------------------------------------------[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Edelweiß on 26-06-2005 at 17:33
Reason:
--------------------------------

Het satanisme verkondigen via muziek, het is al een jarenlange trend volgens het nieuwsblad. En ik hoor de paganisten nu al zeggen, satanisme is niet = de duivel aanbidden maar is het hun eigen fout of niet? Ik ben geen fan of geen kenner maar haal alle onrecht en onwaarheden uit de wereld, blackmetallers houden blijkbaar van moord, bloed en 'groteske' taferelen allemaal in show voor wat ijsig gekrijs en snel drumwerk...hoeveel waarheid mag ik hechten aan volgend artikel van dinsdag 21 juni: kenners?

Satanisme en duiverlsverering zijn het geliefkoosde spelletje van de duivels horden van de blackmetal. De naam 'black metal' duikt voor het eerst op in de vroege jaren tachtig wanneer de Britse band Venom het album Black Metal uitbrengt. Enkele jaren later ontstaat er in Scandinavië een zelfstandig genre dat dat elementen uit thrash en death metal combineert. Bekende namen zijn Emperor, Darkthrone, Burzum, Immortal en vooral Mayhem dat met De Mysteriis Dom Sathanas een legendarische plaat aflevert. De muziek valt op door het ijselijke gekrijs van de zanger en de razende snelle drumpartijen. Wanneer Euronymous, gitarist van Mayhem en leider van de beruchte satanische Black Circle, wordt doodgestoken door Count Grishnackh (wat een namen :roll: )van Burzum, stelt het genre in een nog kwader daglicht. Maar de black metal vaart er wel bij. In de shows spelen groteske tafeleren met bloed, vuurspuwersen de schrikaanjagende corpse paint een voorname rol. Een van de beruchtste bands overzee is Deïcide wiens frontman Glen Benton zelfs een omgekeerd kruis in zijn hoofd laat branden. Ook vandaag toeren nog flink wat blackmetalbands, al dan niet met satan in het kielzog, de wereld rond.
--------------------------------------------------------------------------[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

--------------------------------------------------------------------------[/size]
[/edit]

De Nachtuil 26 juni 2005 16:48

Satanisme is meer iets van de traditionele Heavy Metal.
De meeste black metal flirt eerder met nazisme en heidendom.
Diene Count Grishnackh uit uw artikel is trouwens gestopt met Metal omdat hij niet langer met instrumenten van niet-Arische oorsprong wilde werken(bv. drums-tamtam) :rofl: en maakt alleen nog synthesizer muziek.

De meeste metal varianten kan ik persoonlijk wel appreciëren maar Black Metal vindt ik gewoon erover, die mensen nemen zichzelf net iets te serieus.

Dat krantenartikel is trouwens van een erg groot tabloid gehalte.[edit]
[size=1]After edit by Vlaamse Patriot on 26-06-2005 at 17:55
Reason:

Diene Count Grishnackh uit uw artikel is trouwens gestopt met Metal omdat hij niet langer met instrumenten van niet-Arische oorsprong wilde werken(bv. drums-tamtam) :rofl: en maakt alleen nog synthesizer muziek.

De meeste metal varianten kan ik persoonlijk wel appreciëren maar Black Metal vindt ik gewoon erover, die mensen nemen zichzelf net iets te serieus.

Dat krantenartikel is trouwens van een erg groot tabloid gehalte.[/size]

De meeste metal varianten kan ik persoonlijk wel appreciëren maar Black Metal vindt ik gewoon erover, die mensen nemen zichzelf net iets te serieus.[/size]
[/edit]

De Nachtuil 26 juni 2005 16:51

Overigens zijn Satanisme en paganisme toaal verschillende dingen.
Satanisme(in welke vorm dan ook)=verwijst naar het Christendom
Paganisme=Religieuze elementen van voor de verspreiding van het Christendom(waarmee Satan verbonden is)

skaldis 26 juni 2005 18:28

Heb zelf in m'n jonge jaren nog menig wijwatervat vol gepist

http://www.burzum.org/[edit]
[size=1]After edit by skaldis on 26-06-2005 at 19:30
Reason:

Heb zelf in m'n jonge jaren nog menig wijwatervat vol gepist

http://www.burzum.org/[/size]

http://www.burzum.org/[/size]
[/edit]

Musketo 26 juni 2005 18:32

Oei, dat zal wel promiscuïteit met zich meebrengen of zo ...

Het zit de mensheid ook nooit mee hé.

Edelweiß 26 juni 2005 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Overigens zijn Satanisme en paganisme toaal verschillende dingen.
Satanisme(in welke vorm dan ook)=verwijst naar het Christendom
Paganisme=Religieuze elementen van voor de verspreiding van het Christendom(waarmee Satan verbonden is)

Volgens vele internetbronnen staat satanisme juist compleet los van het christendom. Satan of de Duivel was een symbool om alles wat niet-christen (waaronder ook heidenen) als 'slecht' te beschouwen, dat maakt van een duivelaanbidder iemand die het 'slechte' eert of de duivelfiguur als een god beschouwt, maar van de satanist maakt dat een gewone heiden.

skaldis 26 juni 2005 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo

Hier en daar een mens met een reukje aan de vingers zonder dat het werd opgemerkt waarschijnlijk. Geil jij op (ge)zeik misschien ?[edit]
[size=1]After edit by skaldis on 26-06-2005 at 21:08
Reason:

Citaat:

Hier en daar een mens met een reukje aan de vingers zonder dat het werd opgemerkt waarschijnlijk. Geil jij op (ge)zeik misschien ?[/size]

Citaat:

Hier en daar een mens met een reukje aan z'n vingers zonder dat het werd opgemerkt waarschijnlijk. Geil jij op (ge)zeik misschien ?[/size]
[/edit]

Musketo 26 juni 2005 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Hier en daar een mens met een reukje aan de vingers zonder dat het werd opgemerkt waarschijnlijk. Geil jij op (ge)zeik misschien ?

Ik geil op pis, inderdaad.

skaldis 26 juni 2005 20:59

Citaat:

Ook van ongezonde mensen of wanneer iemand asperges gegeten heeft ?

Musketo 26 juni 2005 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Ook van ongezonde mensen of wanneer iemand asperges gegeten heeft ?

Zal ik asperge eens etymologisch verklaren?

skaldis 26 juni 2005 21:26

Citaat:

Zal ik asperge eens etymologisch verklaren?

Doe maar ik vind het niet met google.

/\|cazar 26 juni 2005 22:24

Citaat:

we zullen het maar op een gebrek aan gezonde creativiteit steken ... alsook dat zwart metaal gedoe... en satan en zijn volgelingen/

bij mijn weten zit die lucifer gewoon bij mensen tussen de oren ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be