Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hoe staan flaminganten tov de Belgische Revolutie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36366)

Tantist 27 juni 2005 11:01

Hoe staan flaminganten tov de Belgische Revolutie

Hollandershaat komt ook voor bij de flaminganten, hoe raar dat ook mag klinken. Daarom een kleine peiling.

Pier den Drol 27 juni 2005 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Hollandershaat komt ook voor bij de flaminganten, hoe raar dat ook mag klinken. Daarom een kleine peiling.

Hola hola, het is niet omdat er flaminganten de groot-Nederlandse gedachte niet genegen zijn dat het ook hollanderhaters zijn.

Persoonlijk ben ik veel meer voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen, mét verregaande samenwerking met Nederland. Eventueel een confederatie, zou wat mij betreft nog net kunnen.

Patriot! 27 juni 2005 14:31

Tantist met zijn onnozele veralgemeningen ook altijd... het is niet omdat ik tegen een Groot-Dietsland (:roll:) ben, dat ik Nederlanders haat.

Of haat jij alle Walen, hm Tantist?

Mosasaurus 27 juni 2005 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tantist met zijn onnozele veralgemeningen ook altijd... het is niet omdat ik tegen een Groot-Dietsland (:roll:) ben, dat ik Nederlanders haat.

ik wel

Hans1 27 juni 2005 14:45

Niet dat ons dat verwondert, manneke.

Tantist 27 juni 2005 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Hola hola, het is niet omdat er flaminganten de groot-Nederlandse gedachte niet genegen zijn dat het ook hollanderhaters zijn.

Wel als ze termen gebruiken als "kezen", "kaaskoppen" en meer van dat fraais...

Tantist 27 juni 2005 14:53

Citaat:

Groot-Dietsland is een pleonasme. Het is ofwel Dietsland, ofwel Groot-Nederland.

En misschien was het wat te sterk uitgedrukt, maar als je géén hereniging wenst met Nederland, keur je de Belgische Revolutie wél goed, alleen plaats je daar nog een andere secessie op. En vaak gaat dat gepaard met typisch belgicistische reacties, zoals "kaaskoppen", en "arrogante ollanders" of -mijn favoriet- "beschuit met muisjes".

Als je als Vlaams-nationalist geen hereniging wilt met Nederland, zeg je in feite dat de Belgische Revolutie gerechtvaardigd was, ondanks de culturele genocide achteraf...

Citaat:

Oh ja, hartsgrondig. Ik ben immers de vuilzakmoordenaar van Mons, dat zijn allemaal Walen in die zakken. Man, wat haat ik ze :roll:

Distel 27 juni 2005 15:15

Citaat:

Kijk eens aan, Patriot heeft zijn nuanceringsvermogen teruggevonden. Volgens mij staat er al haar op.

Tantist 27 juni 2005 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Kijk eens aan, Patriot heeft zijn nuanceringsvermogen teruggevonden. Volgens mij staat er al haar op.

Waar zit de nuance in "veralgemeningen ook altijd"? Dat is even belachelijk als zeggen: "en gij sgrijft alteit fouten" ;-)

Distel 27 juni 2005 16:01

Citaat:

Waar zit de nuance in "veralgemeningen ook altijd"? Dat is even belachelijk als zeggen: "en gij sgrijft alteit fouten" ;-)

:lol:
Had ik nog niet gezien. Mooi! :)

van Maerlant 29 juni 2005 12:50

Citaat:

Hollandershaat is een invloed van de verderfelijke belgicisten op onze broeders. De Twaalf W's waren hier een wapen voor.
Ik zeg: weg van belgië, terug naar de Nederlanden!

Tantist 29 juni 2005 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Hollandershaat is een invloed van de verderfelijke belgicisten op onze broeders. De Twaalf W's waren hier een wapen voor.

(de te verwachten vraag)

Wat zijn de Twaalf W's?

van Maerlant 29 juni 2005 16:29

Citaat:

(de te verwachten vraag)

Wat zijn de Twaalf W's?

Wij willen Willem weg, wil Willem wijzer worden, wij willen Willem weer.

Yann 29 juni 2005 16:30

Citaat:

(de te verwachten vraag)

Wat zijn de Twaalf W's?

Wij willen Willem weg, wil Willem wijzer worden, willen wij Willy (Claes) weer.

Tantist 29 juni 2005 16:31

Citaat:

Wij willen Willem weg, wil Willem wijzer worden, wij willen Willem weer.

Context aub?

Yann 29 juni 2005 16:31

Citaat:

We hebben de kezen verdreven, en als ze hier nog éénmaal de plak denken te kunnen zwaaien, dan zal het stuiven!

Hup Holland Hup, we zullen de leeuw eens in zen hempie zetten!

Yann 29 juni 2005 16:32

Citaat:

Context aub?

Jézus nen heel-nederlander die dat niet kent!!! :shock:

van Maerlant 29 juni 2005 16:35

Citaat:

Context aub?

Tijdens de belgische revolutie werd deze leuze op muren gekalkt.

van Maerlant 29 juni 2005 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
[size=4]We hebben de kezen verdreven,[/size] en als ze hier nog éénmaal de plak denken te kunnen zwaaien, dan zal het stuiven!

Hup Holland Hup, we zullen de leeuw eens in zen hempie zetten!

Tiens, wie is hier de rascist?

Yann 29 juni 2005 16:38

Citaat:

Tiens, wie is hier de rascist?

Hebben we de kezen dan niet verdreven misschien?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be