Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VRTNIEUWS.NET : Sint-Niklaas dient klacht in tegen Vlaams Belang (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36384)

Sam 27 juni 2005 18:55

VRTNIEUWS.NET : Sint-Niklaas dient klacht in tegen Vlaams Belang

Citaat:

Sint-Niklaas dient klacht in tegen Vlaams Belang

ma 27/06/05 - Het stadsbestuur van Sint-Niklaas dient bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) een klacht in tegen Vlaams Belang.

In een [size=7]plaatselijk krantje[/size] van Vlaams Belang stond een bericht over jonge grafschenners. Het Belang liet uitschijnen dat het om allochtonen ging, maar de politie ontkent dat met klem.

De burgemeester van Sint-Niklaas, Freddy Willockx (SP.A), wilde tegen vanmiddag excuses. Omdat Vlaams Belang niks heeft laten horen, komt er dus een klacht van het stadsbestuur.

Het CGKR zal die verder onderzoeken en overmaken aan het gerecht. Volgens CGKR-directeur Jozef Dewitte gaat het om leugens en een haatcampagne van Vlaams Belang.

"Wij gaan kijken of die klacht gegrond is en een inbreuk vormt tegen de antiracismewet van '81. Dan bekijken voor dit concreet geval of de raad van bestuur zich burgerlijke partij zal stellen en klacht zal neerleggen bij het gerecht", zegt Dewitte.

Bron: Rode StaatSomroep

Mooi, laat 2006 maar komen :)
Es zien waar men dan weer gaat over leuteren...

Kijk wat ik opmerkelijk vind is het volgende... een artikeltje in een lokaal blad krijgt veel meer ophef dan DOELBEWUSTE verdraaiingen en opgezette met de bedoeling verkeerdelijk informatie te verschaffen aan de bevolking van rapporten door de regering opgemaakt.

Daar het zou gaan om verkeerdelijk informatie in het lokale blaadje denk ik dat een correctie artikel in datzelfde lokale blad dient geplaatst te worden.

Excuses door het Vlaams Belang (top), waarom?
Als laatste Freddy heeft het over een haatcampagne opgezet door het Vlaams Belang, heeft Freddy nog atijd niet door dat hij en consoorten net hetzelfde maar veel intenser doen dit gedurende verscheidene jaren tegenover het Vlaams Belang?

Grellig 27 juni 2005 19:49

Heeft er iemand dat tekstje dat in het krantje stond?Ik vind het raar dat ik het desbetreffende artikel nog nergens heb kunnen lezen.Misschien is het me ontgaan of misschien wordt het met opzet uit de pers gehouden.

voicelesscharlie 27 juni 2005 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Heeft er iemand dat tekstje dat in het krantje stond?Ik vind het raar dat ik het desbetreffende artikel nog nergens heb kunnen lezen.Misschien is het me ontgaan of misschien wordt het met opzet uit de pers gehouden.

Het wordt met OPZET uit de pers gehouden.
De kiezer mag niet weten hoe BANAAL hun aanklacht wel is.;-)

Firestone 27 juni 2005 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie

Waarom publiceert het VB het dan niet?:?
Of hebben ze het gedaan, en zo ja, waar klagen jullie dan over.

Pietje 27 juni 2005 19:55

Citaat:

Over die "banaliteit" zal de rechtbank vermoedelijk wel oordelen.

Grellig 27 juni 2005 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Nee,waarom publiceert de VRT het dan niet?Zij zijn het die de klacht 100% steunen en weer breed uitsmeren in de pers!Ik weet echt niet waarover het gaat!

Pietje 27 juni 2005 19:57

Citaat:

Nee,waarom publiceert de VRT het dan niet?Zij zijn het die de klacht 100% steunen en weer breed uitsmeren in de pers!Ik weet echt niet waarover het gaat!

Steunen ????????? Waar ????????? De VRT doet aan berichtgeving.

Grellig 27 juni 2005 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Steunen ????????? Waar ????????? De VRT doet aan berichtgeving.

Als ze alleen maar negatieve berichtgeving in de ether sturen noem ik dat steunen ja.Ik kots ervan dat een politieke partij niet aan het woord mag komen op een nationale zender waar ikzelf voor bijdraag.Wij hebben ook recht op berichtgeving,niet dan?

Heel de VRT is één grote slaappil geworden,elkaar constant naar de mond praten,geen openlijke discussie's meer,een hoop betuttel en getutter,je wordt er niet goed van!:x

Firestone 27 juni 2005 20:03

Citaat:

Ik ook niet.
Maar ik begrijp dat geklaag niet.

Als het VB (nationaal of lokaal) vindt dat het onheus behandeld wordt, waarom zetten ze het onschuldig artikel niet op hun website? Dan kunnen we toch zien of men hier het VB "zoekt", of dat het artikel echt niet door de beugel kon.

voicelesscharlie 27 juni 2005 20:04

Citaat:

Frank Vanhecke heeft al gereageerd in HERMES.
Er komt en rechtzetting in het VOLGENDE blaadje.

Het is dus duidelijk dat den wullok een vuil politiek spelletje aan het spelen.
Dat is ook te begrijpen gezien zijn burgemeestersherp al twee jaar aan een zijden draadje hangt.
Hij begint als een dolle hond in het rond te blaffen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by voicelesscharlie on 27-06-2005 at 21:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Dat is ook te begrijpen gezien zijn burgemeestersherp al twee jaar aan een zijden draadje hangt.
Hij begint als een dolle hond in het rond te blaffen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dat is ook te begrijpen gezien zijn burgemeestersherp al twee jaar aan een zijden draadje hangt.[/size]
[/edit]

thePiano 27 juni 2005 20:04

Voor mij is het duidelijk dat het VeeBee hier weer flink uit de 'voorspelbare' bocht ging. De racistische partij, al eerder veroordeeld voor eenzelfde feiten, heeft niks geleerd, integendeel. Opiniepeilingen geven haar ruim een kwart van de Vlaamse stemmen, en daarin put het haar legalisering om dit soort zaken -ronduit leugens dus- te publiceren op onze kosten en met mijn en uw geld. Rechtstreeks doet iedereen een duit in het zakje om racisme en discriminatie salonfähig te maken.

Uiteraard snapt het VeeBee op het Madouplein/Brussel (VeeBee St Niklazenaar Wijmeersch blijft volharden in domheid en opzettelijk verkeerd geplaatste ergernis), dat het VeeBee zich te fel heeft laten opgeilen in haar racisme, en overhaast zoals altijd èn rechercheur, politieagent, rechter en beul te willen uithangen. Wijmeersch wil zich best verontschuldigen in het blad, dat pas terug binnen 3 maanden verschijnt! Het toppunt van cynisme en zuivere minachting voor de mens.

Het VeeBee denkt dat 25% van de kiezers haar wel zullen legaliseren. Wat ik wel vaststel is dat het VeeBee op de straat geen of nauwelijks aanhang telt. Het is enkel een stiekeme verborgen haat en jaloezie die bij Jan Modaal speelt. Kijk maar naar haar manifestaties zoals bv IJzerwake, hoeveel -zeg gerust hoe weinig!- volk, daar nog komt. Het VeeBee doet het enkel met een zeg maar gerust 'virtuele' en 'theoretische' aanhang, maar probeer maar eens een miljoen mensen op straat te krijgen die openlijk op moslim- of vreemdelingenjacht gaan, olv van de racisten van het VeeBee, dat gaat hen niet gemakkelijk lukken.

Vrije meningsuiting betekent voor het VeeBee enkel: vrijheid van laster, vrijheid van stigmatiseren, vrijheid om leugens te verkopen, vrijheid om mensen in de vernieling te bashen.
*KNIP*

Geachte,

Gelieve geen oproepen tot geweld te posten.

Peter Johan[edit]
[size=1]After edit by Peter Johan on 27-06-2005 at 22:10
Reason: Oproep tot geweld

Voor mij is het duidelijk dat het VeeBee hier weer flink uit de 'voorspelbare' bocht ging. De racistische partij, al eerder veroordeeld voor eenzelfde feiten, heeft niks geleerd, integendeel. Opiniepeilingen geven haar ruim een kwart van de Vlaamse stemmen, en daarin put het haar legalisering om dit soort zaken -ronduit leugens dus- te publiceren op onze kosten en met mijn en uw geld. Rechtstreeks doet iedereen een duit in het zakje om racisme en discriminatie salonfähig te maken.

Uiteraard snapt het VeeBee op het Madouplein/Brussel (VeeBee St Niklazenaar Wijmeersch blijft volharden in domheid en opzettelijk verkeerd geplaatste ergernis), dat het VeeBee zich te fel heeft laten opgeilen in haar racisme, en overhaast zoals altijd èn rechercheur, politieagent, rechter en beul te willen uithangen. Wijmeersch wil zich best verontschuldigen in het blad, dat pas terug binnen 3 maanden verschijnt! Het toppunt van cynisme en zuivere minachting voor de mens.

Het VeeBee denkt dat 25% van de kiezers haar wel zullen legaliseren. Wat ik wel vaststel is dat het VeeBee op de straat geen of nauwelijks aanhang telt. Het is enkel een stiekeme verborgen haat en jaloezie die bij Jan Modaal speelt. Kijk maar naar haar manifestaties zoals bv IJzerwake, hoeveel -zeg gerust hoe weinig!- volk, daar nog komt. Het VeeBee doet het enkel met een zeg maar gerust 'virtuele' en 'theoretische' aanhang, maar probeer maar eens een miljoen mensen op straat te krijgen die openlijk op moslim- of vreemdelingenjacht gaan, olv van de racisten van het VeeBee, dat gaat hen niet gemakkelijk lukken.

Vrije meningsuiting betekent voor het VeeBee enkel: vrijheid van laster, vrijheid van stigmatiseren, vrijheid om leugens te verkopen, vrijheid om mensen in de vernieling te bashen.
*KNIP*

Geachte,

Gelieve geen oproepen tot geweld te posten.

Peter Johan[/size]

[size=1]After edit by thePiano on 27-06-2005 at 21:05
Reason:

Mijn gedacht: pak de kopstukken en mandatarissen bij hun nekvel en schop ze het land uit of verzuip ze in't Antwerpse Scheld, Brabo deed het al eerder met de reus Antigoon. Ons land, en vooral Vlaanderen, zal er zeer wel bij varen. Zegt dat thePiano het heeft gezegd. Getverdemmese basta![/size]

Uiteraard snapt het VeeBee op het Maouplein (VeeBee St Niklazenaar Wijmeersch blijft volharden in domheid en opzettelijk verkeerd geplaatste ergernis), dat het VeeBee zich te fel heeft laten opgeilen in haar racisme, en overhaast zoals altijd èn rechercheur, politieagent, rechter en beul te willen uithangen. Wijmeersch wil zich best verontschuldigen in het blad, dat pas terug binnen 3 maanden verschijnt! Het toppunt van cynisme en zuivere minachting voor de mens.

Mijn gedacht: pak de kopstukken en mandatarissen bij hun nekvel en schop ze het land uit of verzuip ze in't Antwerpse Scheld, Brabo deed het al eerder met de reus Antigoon. Ons land, en vooral Vlaanderen, zal er zeer wel bij varen. Zegt dat thePiano het heeft gezegd. Getverdemmese basta![/size]
[/edit]

Grellig 27 juni 2005 20:05

Citaat:

Ik ook niet.
Maar ik begrijp dat geklaag niet.

Als het VB (nationaal of lokaal) vindt dat het onheus behandeld wordt, waarom zetten ze het onschuldig artikel niet op hun website? Dan kunnen we toch zien of men hier het VB "zoekt", of dat het artikel echt niet door de beugel kon.

Ik ga ook een klacht neerleggen bij dat centrum.Ik vind het oneerlijk dat het VB niet welkom is op de VRT.

Pietje 27 juni 2005 20:06

Citaat:

Als ze alleen maar negatieve berichtgeving in de ether sturen noem ik dat steunen ja.

Is niet mijn schuld dat er maar weinig positiefs over VB valt te vertellen.

Citaat:

Ik kots ervan dat een politieke partij niet aan het woord mag komen op een nationale zender waar ikzelf voor bijdraag.Wij hebben ook recht op berichtgeving,niet dan?

Van Hecke was zojuist nog in "Ter Zake".

Citaat:

Heel de VRT is één grote slaappil geworden,elkaar constant naar de mond praten,geen openlijke discussie's meer,een hoop betuttel en getutter,je wordt er niet goed van!:x

Geef eens wat voorbeelden.

voicelesscharlie 27 juni 2005 20:07

Citaat:

Over die "banaliteit" zal de rechtbank vermoedelijk wel oordelen.

Dat wacht ik met veel plezier af.:lol:

Pietje 27 juni 2005 20:07

Citaat:

Ik ga ook een klacht neerleggen bij dat centrum.Ik vind het oneerlijk dat het VB niet welkom is op de VRT.

Zie "Ter Zake" vanavond.

thePiano 27 juni 2005 20:09

Citaat:

Van Hecke heeft zonet op het VRT-journaal een kwartier spreektijd genoten, en neem het van me aan: hij kon er alles kwijt. Het leek me een kwartiereke propagandatijd voor het VeeBee. Het zou bij mij niet gepakt hebben. Bracke is rijp voor de sloop, als je't mij vraagt.

Grellig 27 juni 2005 20:09

Citaat:

Zie "Ter Zake" vanavond.

Allez,dat werd verdomme eens tijd!Heb het nog niet gezien,sorry.Maar Tobback zijne kop heb ik dit jaar al genoeg gezien op de VRT,die is er bijna wekelijks op.

Ik ga Ter Zake morgenvroeg bekijken,moet nu gaan werken.

Merci voor de info Pietje.

Musketo 27 juni 2005 20:09

Goed zo. Aanklagen die goorlappen en als het gepeupel daardoor zin krijgt VB te stemmen is dat hun probleem.

Pietje 27 juni 2005 20:10

Citaat:

Er komt en rechtzetting in het VOLGENDE blaadje..

Volgende maand dus :roll: :roll: ..............."hij is veel te goed" :roll: :roll:[edit]
[size=1]After edit by Pietje on 27-06-2005 at 21:10
Reason:

Citaat:

Volgende maand dus :roll: :roll: ..............."hij is veel te goed" :roll: :roll:[/size]

Citaat:

Volgende maand dus :roll: :roll: ..............."hij is veel te goed" :roll: :roll:

[/quote][/size]
[/edit]

thePiano 27 juni 2005 20:10

Citaat:

Is niet mijn schuld dat er maar weinig positiefs over VB valt te vertellen.

Van Hecke was zojuist nog in "Ter Zake".
.

Ik denk dat Grellig bedoelde: waarom laten ze die Bracke nog aan het woord komen en niet enkel en alleen voor de volle 100 pond Frank Van Hecke? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be