Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is de koning betrokken bij de oplichterij L&H? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36455)

giserke 29 juni 2005 00:12

Is de koning betrokken bij de oplichterij L&H?

Bij de krach van L&H hebben veel mensen hun geld verloren door oplichting bij buitenlandse filialen van L&H.
Ook hoog geplaatsten hebben veel geld verloren. Op zich is daar niks mis mee. Als je aandelen koopt weet je dat dit een risico is.

Nu blijkt dat de koning ook aandelen had. Op zich niks mis mee.
Ware het niet dat er zo geheimzinnig mee omgesprongen wordt met de vraag 'wanneer heeft hij die aandelen verkocht'? op het goede moment (wat bijna niet mogelijk is als je geen interne informatie hebt) of na de krach in New York enkele jaren geleden.
Als hij interne informatie had, wist hij dat het een oplichtingsafere was.

Ook een vraag is, met welk geld heeft hij die aandelen gekocht?

Bob 29 juni 2005 00:39

Als Hij echt interne informatie had gehad, dan had Hij geweten dat L&H het nooit verder hebben gebracht dan het trachtten verkopen van gebakken lucht, en had Hij gewoon geen aandelen gekocht. Zou daar geen problemen zoeken.
Hetgeen wel meer vraagtekens stelde, was dat bvb. de gouverneur van West-Vlaanderen de media wel misbruikte om L&H te promoten, terwijl hij naar het schijnt aandelen bezat. Zo is op zeker ogenblik ook L&H overdreven gepromoot geweest op de vrt in spellekesachtige programma's zoals de laatste show.

daiwa 29 juni 2005 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Bij de krach van L&H hebben veel mensen hun geld verloren door oplichting bij buitenlandse filialen van L&H.
Ook hoog geplaatsten hebben veel geld verloren. Op zich is daar niks mis mee. Als je aandelen koopt weet je dat dit een risico is.

Ware het niet dat er zo geheimzinnig mee omgesprongen wordt met de vraag 'wanneer heeft hij die aandelen verkocht'? op het goede moment (wat bijna niet mogelijk is als je geen interne informatie hebt) of na de krach in New York enkele jaren geleden.

Enkele tijd voor de fraude uitkwam is Jo Lernout ontvangen op het paleis.
Ik beweer niet dat hij toen geheime informatie heeft gekregen maar het geeft wel te denken.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 29-06-2005 at 02:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Enkele tijd voor de fraude uitkwam is Jo Lernout ontvangen op het paleis.
Ik beweer niet dat hij toen geheime informatie heeft gekregen maar het geeft wel te denken.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Enkele tijd voor de fraude uitkwam is Jo Lernaut ontvangen op het paleis.
Ik beweer niet dat hij toen geheime informatie heeft gekregen maar het geeft wel te denken.[/size]
[/edit]

daiwa 29 juni 2005 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Als Hij echt interne informatie had gehad, dan had Hij geweten dat L&H het nooit verder hebben gebracht dan het trachtten verkopen van gebakken lucht, en had Hij gewoon geen aandelen gekocht. Zou daar geen problemen zoeken.
Hetgeen wel meer vraagtekens stelde, was dat bvb. de gouverneur van West-Vlaanderen de media wel misbruikte om L&H te promoten, terwijl hij naar het schijnt aandelen bezat. Zo is op zeker ogenblik ook L&H overdreven gepromoot geweest op de vrt in spellekesachtige programma's zoals de laatste show.

Ik denk wel dat het toch iets meer was dan gebakken lucht aangezien zowel Microsoft als Intel grote pakketten aandelen van L&H hadden ingekocht om de spraaktechnologie van L&H te kunnen/mogen gebruiken.
Dat veel mensen daar veel geld aan verloren hebben is wel een feit maar dat er ook veel mensen stinkend rijk zijn geworden met die aandelen word nauwelijks vernoemd. In 1997 kon men het aandeel nog kopen rond de 2$ en in het jaar 2000 stond de koers op zijn hoogste punt van 128$, dus wie op het juiste moment kocht en verkocht is daar zeer goed met geweest.

Bob 29 juni 2005 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik denk wel dat het toch iets meer was dan gebakken lucht aangezien zowel Microsoft als Intel grote pakketten aandelen van L&H hadden ingekocht om de spraaktechnologie van L&H te kunnen/mogen gebruiken.
Dat veel mensen daar veel geld aan verloren hebben is wel een feit maar dat er ook veel mensen stinkend rijk zijn geworden met die aandelen word nauwelijks vernoemd. In 1997 kon men het aandeel nog kopen rond de 2$ en in het jaar 2000 stond de koers op zijn hoogste punt van 128$, dus wie op het juiste moment kocht en verkocht is daar zeer goed met geweest.

Weet ook niet hoe groot de paketten en wat de drijfveren van Intel en Microsoft waren. Maar kan mij niet herinneren dat zij ooit daadwerkelijk gebruik gemaakt hebben van deze spraaktechnologie (maw als zij er geld voor over hadden om een goed produkt te mogen gebruiken, waarom zouden zij dit dan niet gebruiken ?).
Nu meer dan vijf jaar, later hoor ik nog steeds niet veel over toepassingen van spraaktechnologie. Denk dat het gewoonweg een verkeerde keuze was.

ancapa 29 juni 2005 06:34

den dikke van Vilvoorde en zo veel anderen liepen er constant binnen en buiten alsof ze er werkten... of kwamen ze toen al hun centjes ophalen ?

ancapa 29 juni 2005 06:36

maar honderden gezinnen zijn miljoenen spaargelden kwijt... door de oogverblinding van de show rond L&H en daar zijn deze politici een heel klein beetje medeplichtig als je het zo wilt interpreteren : het gaf veel mensen blindelings vertrouwen.

daiwa 29 juni 2005 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
maar honderden gezinnen zijn miljoenen spaargelden kwijt... door de oogverblinding van de show rond L&H en daar zijn deze politici een heel klein beetje medeplichtig als je het zo wilt interpreteren : het gaf veel mensen blindelings vertrouwen.

Dat de politici veel vertrouwen wekten is een feit maar dat ook giganten als Microsoft en Intel grote pakketten aandelen inkochten dreef de koers naar toppieken.

Yann 29 juni 2005 09:43

Citaat:

:sleeping:

Bob 29 juni 2005 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dat de politici veel vertrouwen wekten is een feit maar dat ook giganten als Microsoft en Intel grote pakketten aandelen inkochten dreef de koers naar toppieken.

Het probleem met de politici en de pc media was wel dat, toen het vervalsen van de omzetcijfers (en waarschijnlijk nog wel ne boel andere zaken, onze brave vrienden hebben niet voor niets geruime tijd vast gezeten) zowat algemeen bekend was, zij bleven verder doen met het promoten van L&H (dixit gouverneur van West-Vlaanderen "Jo en Pol zijn de meest betrouwbare personen uit West-Vlaanderen"). En dat op een moment dat Microsoft en Intel hun aandelen waarschijnlijk al lang terug verkocht hadden.

Zwarte Spion 29 juni 2005 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
:sleeping:

Moet jij geen belgische vlaggeskes gaan verkopen op de Grote Markt in Brussel?

maarte 29 juni 2005 13:01

Citaat:

den dikke van Vilvoorde en zo veel anderen liepen er constant binnen en buiten alsof ze er werkten... of kwamen ze toen al hun centjes ophalen ?

Zoals Lernout al zei: voor het faillissement liepen alle politiekers mijn deur plat na de goeie periode bleven er maar een klein gedeelte over niet toevallig van dezelfde partij als den dikke van vilvoord dus denk twee keer na voordat je iets zegt. En de gebakken lucht is toch ook fel overdreven hoor, vele bedrijven handelde op die manier. Maar zij hadden mede de pech op amerikaanse belangen te stuiten en blijkbaar waren de ratten niet snel genoeg om het zinkend schip te verlaten (de koning incluis)[edit]
[size=1]After edit by maarte on 29-06-2005 at 14:02
Reason:

Citaat:

Zoals Lernout al zei: voor het faillissement liepen alle politiekers mijn deur plat na de goeie periode bleven er maar een klein gedeelte over niet toevallig van dezelfde partij als den dikke van vilvoord dus denk twee keer na voordat je iets zegt. En de gebakken lucht is toch ook fel overdreven hoor, vele bedrijven handelde op die manier. Maar zij hadden mede de pech op amerikaanse belangen te stuiten en blijkbaar waren de ratten niet snel genoeg om het zinkend schip te verlaten (de koning incluis)[/size]

Citaat:

Zoals Lernout al zij voor het faillissement liepen alle politiekers mijn deur plat na de goeie periode bleven er maar een klein gedeelte over niet toevallig van dezelfde partij als den dikke van vilvoord dus denk twee keer na voordat je iets zegt. En de gebakken lucht is toch ook fel overdreven hoor, vele bedrijven handelde op die manier. Maar zij hadden mede de pech op amerikaanse belangen te stuiten en blijkbaar waren de ratten niet snel genoeg om het zinkend schip te verlaten (de koning incluis)[/size]
[/edit]

Turkje 29 juni 2005 13:32

Citaat:

Als ik me niet vergis, heeft Albert zowiezo een pakket aandelen gekregen. Ik weet niet of hij er nadien nog meer bijgekocht heeft.

skaldis 29 juni 2005 14:09

Er is alleszins sprake van belangenvermenging. De koning die handelreizen voor ons land onderneemt, vertegenwoordigt waarschijnlijk eerst zijn eigen belang en dat van zijn adelijke hoeren. Door dat te doen denkt hij dan bij zichzelf doe ik ook iets goed voor het land want zij pikken de graantjes mee die van de kar vallen.
Vooral JL Dehaene en waarschijnlijk ook de koning zijn L&H woordelijk zo lang mogelijk blijven steunen maar dat ze dat in daad niet gedaan hebben en hun aandelen op tijd hebben van de hand gedaan dat geloof ik graag.
Spijtig voor de gewone mensen die zo dom zijn geweest van blindelings hun spaargeld in 1 aandeel te investeren natuurlijk want die zijn op die manier met waardeloze aandelen blijven zitten.
Nochtans vind ik dat JL Dehaene gelijk had, L&H had een toekomst en een grote ook. De spraaktechnologie is toch precies wat stilgevallen of vergis ik me, ze is alleszins nog niet tot in elke huiskamer door gedrongen wat misschien wel het geval zou zijn geweest wanneer L&H die crisis zou hebben overleefd.

daiwa 29 juni 2005 14:30

Als ik het volgende lees zal bert bibber (toen nog prins) er wel goed aan verdiend hebben.

'Koning Albert introduceerde LHSP bij Arabische koningshuizen'
29 juni 2005 - 09:56

'Wanneer Lernout & Hauspie Speech Products op zoek is naar investeerders om taalontwikkelingen te doen in Arabische talen, zorgt (toenmalig) prins Albert zelfs voor introducties in de koningshuizen van Jordanië, Marokko en Saoedi- Arabië.”

Dat zegt ex-LHSP-topman Nico Willaert in P-Magazine.

Koning Albert II was aandeelhouder van het omstreden spraaktechnologiebedrijf Lernout & Hauspie Speech Products (LHSP), maar aantallen of bedragen worden niet vrijgegeven, en evenmin is duidelijk of de koning zijn aandelen tijdig wist te verkopen.

voicelesscharlie 29 juni 2005 14:57

Ik heb er zelf een aderlatingske van 2,5 mln oude Belgische frankes aan over gehouden.

Ik had het moeten weten toen mij bankier zei VERKOOP vlug die "Laurel & Hardy's".

Hebzucht heeft mij toen geveld.
Maar ik ben nog steeds een beursfanaat en tegenwoordig maak ik mooie winsten.
Alleen ,de dag dat mijn kapper ook weer aandelen begint te kopen is het tijd voor mij om dan zelf mijn aandelen te verkopen.
Als de media en politici er ook weer tussen zitten.
Neem dan maar onmiddelijk het hazepad.
Peptalk is een slechte raadgever op de beurs.[edit]
[size=1]After edit by voicelesscharlie on 29-06-2005 at 16:05
Reason:

Ik heb er zelf een aderlatingske van 2,5 mln oude Belgische frankes aan over gehouden.

Ik had het moeten weten toen mij bankier zei VERKOOP vlug die "Laurel & Hardy's".

Alleen ,de dag dat mijn kapper ook weer aandelen begint te kopen is het tijd voor mij om dan zelf mijn aandelen te verkopen.
Peptalk is een slechte raadgever op de beurs.[/size]

Alleen ,de dag dat mijn kapper ook weer aandelen begint te kopen is het tijd voor mij om dan zelf mijn aandelen te verkopen.[/size]
[/edit]

daiwa 29 juni 2005 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie

Peptalk is een slechte raadgever op de beurs.

Ik ben er goed mee geweest maar dan wel via een discount note van Bacob. Heb daar wel even geluk mee gehad want amper twee maanden na het aflopen van die discount note brak het schandaal los. Verder hebt u ook wel gelijk met te zeggen als iedereen begint te kopen is het vet van de soep.De kunst maar ook het moeilijkste is aandelen te ondekken met grote groeimogelijkheden voor de grote massa ze begint te kennen.

In oktober verleden jaar heb ik er zo eentje gevonden. :-P[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 29-06-2005 at 17:03
Reason:

Citaat:

Ik ben er goed mee geweest maar dan wel via een discount note van Bacob. Heb daar wel even geluk mee gehad want amper twee maanden na het aflopen van die discount note brak het schandaal los. Verder hebt u ook wel gelijk met te zeggen als iedereen begint te kopen is het vet van de soep.De kunst maar ook het moeilijkste is aandelen te ondekken met grote groeimogelijkheden voor de grote massa ze begint te kennen.

In oktober verleden jaar heb ik er zo eentje gevonden. :-P[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 29-06-2005 at 16:59
Reason:

Citaat:

Ik ben er goed mee geweest maar dan wel via een discount note van Bacob. Heb daar wel even geluk mee gehad want amper twee maanden na het aflopen van die discount note brak het schandaal los. Verder hebt u ook wel gelijk met te zeggen als iedereen begint te kopen is het vet van de soep.De kunst maar ook het moeilijkste is aandelen te ondekken met grote groeimogelijkheden voor de grote massa ze begint te kennen.[/size]

Citaat:

Ik zelf ben er goed mee geweest maar dan wel via een discount note van Bacob. Heb daar wel even geluk mee gehad want amper twee maanden na het aflopen van die discount note brak het schandaal los. Verder hebt u ook wel gelijk met te zeggen als iedereen begint te kopen is het vet van de soep.De kunst maar ook het moeilijkste is aandelen te ondekken met grote groeimogelijkheden voor de grote massa ze begint te kennen.[/size]
[/edit]

Bob 29 juni 2005 18:38

Citaat:

Aan het sukses van de beursintroductie van Elia te zien, is Uw kapper volp aan het kopen ;-)

Bob 29 juni 2005 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Nochtans vind ik dat JL Dehaene gelijk had, L&H had een toekomst en een grote ook. De spraaktechnologie is toch precies wat stilgevallen of vergis ik me, ze is alleszins nog niet tot in elke huiskamer door gedrongen wat misschien wel het geval zou zijn geweest wanneer L&H die crisis zou hebben overleefd.

Denk niet dat het al of niet lukken van de spraaktechnologie met L&H verbonden is. Zelfs eind jaren '90 (suksesperiode L&H) waren er firma's (Philips...) die hier verder stonden dan L&H. Het zapkastje heeft het zeer duidelijk gehaald.[edit]
[size=1]After edit by Bob on 29-06-2005 at 19:44
Reason:

Citaat:

Denk niet dat het al of niet lukken van de spraaktechnologie met L&H verbonden is. Zelfs eind jaren '90 (suksesperiode L&H) waren er firma's (Philips...) die hier verder stonden dan L&H. Het zapkastje heeft het zeer duidelijk gehaald.[/size]

Citaat:

Denk niet dat het al of niet lukken van de spraaktechnologie met L&H verbonden is. Zelfs eind jaren '90 (suksesperiode L&H) waren er firma's (Philips...) die hier verder stonden dan L&H. Het zapka[/size]
[/edit]

Bob 29 juni 2005 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Maar zij hadden mede de pech op amerikaanse belangen te stuiten en blijkbaar waren de ratten niet snel genoeg om het zinkend schip te verlaten (de koning incluis)

Geloofd gij dat verhaal ? De amerikaanse belangen zijn veel meer verstrengeld met het gps systeem (wat trouwens een echte legertoepassing is), en toch heeft dit sukses, en gaat europa zijn eigen satelietennet lanceren. Terwijl over spraaktechnologie geen kat meer spreekt (tenzij misschien wat toepassingen in de gehandicaptensfeer - maar dan zal de gehandicapte geen spraakgebrek mogen hebben).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be