Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Iraanse Delegatie op bezoek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36590)

Gorefest 1 juli 2005 22:02

Iraanse Delegatie op bezoek

Wat zegt Erik Donckier over het weigeren van diene paljas van de hand te schudden met Lizin? Dit gebeurt uit respect voor de vrouw (dat ze de hand niet schudden)
Wat zegt De Croo: Ja ieder heeft zo zijn gebruiken, de Eskimo's neuzen, De Chinezen buigen..
.. maar de waarheid durven zeggen, dat de Iraniërs de vrouwen geen hand schudden vanwege haar ondergeschiktheid, oh nee dat is te veel gevraagd

Wreker 1 juli 2005 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Wat zegt Erik Donckier over het weigeren van diene paljas van de hand te schudden met Lizin? Dit gebeurt uit respect voor de vrouw (dat ze de hand niet schudden)
Wat zegt De Croo: Ja ieder heeft zo zijn gebruiken, de Eskimo's neuzen, De Chinezen buigen..
.. maar de waarheid durven zeggen, dat de Iraniërs de vrouwen geen hand schudden vanwege haar ondergeschiktheid, oh nee dat is te veel gevraagd

Goed voor de stemmen van het Vlaams Belang. Die achterlijke baardventen die door de progressieve linksen zo verafgood worden leveren weer eens winst op.

Zal hen leren, collaboreren met die vuile islam-fasco's.

Goed zo!

styllo_ben 1 juli 2005 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Goed voor de stemmen van het Vlaams Belang.

Er hoeft iemand een scheet te laten en Wreker is er als de kippen bij om het om te buigen tot VB-stemmakerij.

styllo_ben 1 juli 2005 23:48

Citaat:

Die achterlijke baardventen die door de progressieve linksen zo verafgood worden leveren weer eens winst op.

Ten eerste: dit is niet waar. Progressieven zien niks in het streng Islamitische Iran. Als jij meent dat de progressieven wel iets zien in die 'baardventen' is dit volledig te wijten aan uw perceptie. En ja leg eens uit, hoe kunt ge de theocraten van Iran positeif linken met progressieven elders in de wereld.

Ten tweede: is onze Annemanneke ook geen baardvent?

Ten derde: er is geen derde punt en dit wijst erop dat uw posts maar magertjes zijn, niet echt voer voor discussies dus.

styllo_ben 1 juli 2005 23:50

Citaat:

Zal hen leren, collaboreren met die vuile islam-fasco's.

Van die 'vuile' islam-fasco's kan ik op zijn minst beweren dat ze zich 5 maal per dag wassen. Doe jij het beter?

Bob 2 juli 2005 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Ten eerste: dit is niet waar. Progressieven zien niks in het streng Islamitische Iran. Als jij meent dat de progressieven wel iets zien in die 'baardventen' is dit volledig te wijten aan uw perceptie. En ja leg eens uit, hoe kunt ge de theocraten van Iran positeif linken met progressieven elders in de wereld.

Vergeet niet dat pvda een kartel gemaakt heeft met ael.

Bob 2 juli 2005 08:03

Citaat:

Als ge het mij vraagt is dat Lizin haar probleem (zij schijnt trouwens problemen aan te trekken - en voor de rest, links heeft de antiamerikaanse regimes altijd gesteund, moeten ze dit er maar bij pakken). Zou het eigenlijk veel leuker vinden als hij Paolo weigerde van een hand te schudden.

puud 2 juli 2005 09:05

Citaat:

Wie is die Erik Donckier? Uit respect voor de vrouw? De islam is tot en met vrouwonvriendelijk. Ik haal dat niet alleen uit citaten van de Koran die al honderden keren opgesomd zijn maar vooral op huidige uitspraken van vooraanstaande imams en cheiks.

Voor de aardigheid heb ik eens een tekst over handenschudden vertaald. Ik ben geen tolk of vertaler daarom mijn verontschuldigingen voor soms kromme zinnen.
Citaat:

Het is verboden de hand van een vreemde vrouw te schudden. Dit verbod blijkt uit de teksten waaronder het ‘hadith’ vermeldt door Ma’aqal Ibn Yassar volgens dewelke de Boodschapper van Allah heeft gezegd: “Het is beter dat men een ijzeren naald in het hoofd steekt van de man dan de hand aan te raken van een vrouw die voor hem niet geoorloofd is (met wie hij niet mag huwen.)
Het lijdt geen twijfel dat het feit dat een man die een vreemde vrouw aanraakt een der oorzaken is van de verzoekingen die vleselijk genot oproepen en het individu naar het verbodene duwen. Dat niemand zegt: “mijn bedoeling is goed, mijn hart is rein” want de meest reine man, de Boodschapper van Allah, heeft nooit een vreemde vrouw aangeraakt. Toen de vrouwen zich bij hem aanboden om hem trouw te zweren, dan gaf hij hen geen hand zoals hij met de mannen deed, maar nam hij er genoegen mee tegen hen te praten.
……..
Moslims die omringd zijn door vrouwen en beweren dat ze verplicht zijn de hand te schudden van hun leraar of medestudente of een collega of gedurende samenkomsten of commerciële en andere ontmoetingen. Deze verontschuldigingen zijn onaanvaardbaar. De moslim moet zich beheersen en zijn satan overwinnen. Allah is niet beschaamd voor de waarheid.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by puud on 02-07-2005 at 10:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Wie is die Erik Donckier? Uit respect voor de vrouw? De islam is tot en met vrouwonvriendelijk. Ik haal dat niet alleen uit citaten van de Koran die al honderden keren opgesomd zijn maar vooral op huidige uitspraken van vooraanstaande imams en cheiks.

Voor de aardigheid heb ik eens een tekst over handenschudden vertaald. Ik ben geen tolk of vertaler daarom mijn verontschuldigingen voor soms kromme zinnen.
Citaat:

Het is verboden de hand van een vreemde vrouw te schudden. Dit verbod blijkt uit de teksten waaronder het ‘hadith’ vermeldt door Ma’aqal Ibn Yassar volgens dewelke de Boodschapper van Allah heeft gezegd: “Het is beter dat men een ijzeren naald in het hoofd steekt van de man dan de hand aan te raken van een vrouw die voor hem niet geoorloofd is (met wie hij niet mag huwen.)
Het lijdt geen twijfel dat het feit dat een man die een vreemde vrouw aanraakt een der oorzaken is van de verzoekingen die vleselijk genot oproepen en het individu naar het verbodene duwen. Dat niemand zegt: “mijn bedoeling is goed, mijn hart is rein” want de meest reine man, de Boodschapper van Allah, heeft nooit een vreemde vrouw aangeraakt. Toen de vrouwen zich bij hem aanboden om hem trouw te zweren, dan gaf hij hen geen hand zoals hij met de mannen deed, maar nam hij er genoegen mee tegen hen te praten.
……..
Moslims die omringd zijn door vrouwen en beweren dat ze verplicht zijn de hand te schudden van hun leraar of medestudente of een collega of gedurende samenkomsten of commerciële en andere ontmoetingen. Deze verontschuldigingen zijn onaanvaardbaar. De moslim moet zich beheersen en zijn satan overwinnen. Allah is niet beschaamd voor de waarheid.
[/size]

[size=1]After edit by puud on 02-07-2005 at 10:07
Reason:

Citaat:

Citaat:

……..
Moslims die omringd zijn door vrouwen en beweren dat ze verplicht zijn de hand te schudden van of hun leraar of medestudente of een collega of gedurende verenigingen of commerciële en andere ontmoetingen. Deze verontschuldigingen zijn onaanvaardbaar. De moslim moet zich beheersen en zijn satan overwinnen. Allah is niet beschaamd voor de waarheid.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:

Het lijdt geen twijfel dat het feit dat een man die een vreemde vrouw aanraakt een der oorzaken is van de verzoekingen die vleselijk genot oproepen en het individu duwen naar het verbodene. Dat niemand zegt: “mijn bedoeling is goed, mijn hart is rein” want de meest reine man, de Boodschapper van Allah, heeft nooit een vreemde vrouw aangeraakt. Toen de vrouwen zich bij hem aanboden om hem trouw te zweren, dan gaf hij hen geen hand zoals hij met de mannen deed, maar nam hij er genoegen mee tegen hen te praten.
……..
Moslims die omringd zijn door vrouwen en beweren dat ze verplicht zijn de hand te schudden van of hun leraar of medestudente of een collega of gedurende verenigingen of commerciële en andere ontmoetingen. Deze verontschuldigingen zijn onaanvaardbaar. De moslim moet zich beheersen en zijn satan overwinnen. Allah is niet beschaamd voor de waarheid.
[/size]
[/edit]

Franz Ritter Von Epp 2 juli 2005 12:46

Citaat:

Ik zou een linkse rat als Lizin eerlijk gezegd ook niet de hand schudden. :lol: :lol: De Iraanse delegatie kan wel eens aanschouwen aan wat voor achterlijke politiekers dit wangedrocht besturen.:-D

Pietje 2 juli 2005 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franz Ritter Von Epp
Ik zou een linkse rat als Lizin eerlijk gezegd ook niet de hand schudden. De Iraanse delegatie kan wel eens aanschouwen aan wat voor achterlijke politiekers dit wangedrocht besturen.

Hier werd over nagedacht...................Laat dat duidelijk zijn.

Gorefest 2 juli 2005 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puud
Wie is die Erik Donckier?

De 'big chief' van Het Belang Van Limburg.. (had dit in zijn inleiding geschreven)

styllo_ben 2 juli 2005 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob

So what. Wat heeft AEL te maken met de streng islamitische regime van Iran? Zal ik het maar zeggen: niks...NIKS.

Het kan best zijn dat AEL'ers vol lof zijn over Iran maar dit is dan niet zozeer uit sympathie voor die streng islamitische leer maar eerder omdat Iran een grote bek durft trekken tegen Israël en vooral ook de VS.

Dus de kartel pvda-ael is geen antwoord op mijn vraag en tevens ook geen verklaring voor Wrekers's belachelijke statements als zouden de progressieven veel sympathie hebben voor de islamitische regime in Iran.

Ik zou zelfs het tegendeel beweren.

marjan 2 juli 2005 19:00

Geen handdruk voor vrouwen

Anne-Marie Lizin, senaatsvoorzitster, annuleerde het bezoek van de Iraanse parlementsvoorzitter omdat hij weigerde om haar een handdruk te geven. Een wijze beslissing van mevrouw Lizin die staat op haar rechten als vrouw en die zich geen beperkingen laat opleggen door een ‘gast’ die de hier verworven vrouwenrechten en de gelijkheid van man en vrouw niet respecteert. Het gaat niet op dat een, gast islamitische praktijken, deze van de meest strikte interpretatie, komt opleggen aan de gastvrouw en gastheer.
Bizar genoeg wordt deze praktijk waarbij mannen geen hand geven aan een vrouw die niet ‘helel’ (geoorloofd, iemand waarmee men niet kan trouwen) is, gepropageerd in de middens van de moslimpuriteinen in onze steden. Deze moslimpuriteinen, de ‘ware’, de ‘echte’ , noemen ze zichzelf, zijn aanhangers van de meest rigide interpretatie van de islam, gaan terug naar de tijd van de profeet 1400 jaar geleden en interpreteren uitspraken uit een ver verleden letterlijk . Deze ‘zuiveren’ dienen zich ritueel te ‘zuiveren’ na het geringste fysiek contact met een vrouw die ‘haram’ (ongeoorloofd) is. Dit berust op een uitspraak van de profeet, 1400 jaar geleden, en staat opgetekend in de hadith, boek Moslim (overleveringen over de profeet):

“Het is beter voor iemand door een naald in zijn hoofd te worden geprikt, dan een vrouw aan te raken die voor hem niet helel is”, (Uit ‘De vrouw in de islam’, uitg. Project Dien 2002, boekjes die in Brussel en Antwerpen als zoete broodjes verkopen).

Onwetende en manipuleerbare moslimjongeren die slechts één referentiepunt hebben, slechts één ervaringswereld kennen, niet reizen, worden in volle identiteits- en puberteitscrisis , zonder dat ze het zelf beseffen, gehersenspoeld met dit soort theorieën van deze uiterst rigide doctrine die een duidelijke set aan regels en richtlijnen biedt en het gevoel tot een groep te horen (voor pubers komt de groep voor alles). Strikte richtlijnen waarover vooral niet mag nagedacht worden, want afkomstig van God…Tal van jongeren zijn daar erg ontvankelijk voor en worden aldus meegezogen in de redeloosheid, het obscurantisme en het antimodernisme van het fundamentalisme.

Seba 2 juli 2005 19:06

achteraf verklaarde die man dat het om "a misunderstanding" ging. Toen de VTM-reporter vroeg of hij mevr. Lizin dan nu wél een handdruk zou geven, was zijn antwoord een lachende "no"
begrijpen wie begrijpen kan...

Towelie030981 2 juli 2005 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob

De lijst Resist behaalde ongeveer 0.5%. PVDA is niet representatief voor wat men hier "links" noemt.

Hans1 2 juli 2005 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franz Ritter Von Epp
Ik zou een linkse rat als Lizin eerlijk gezegd ook niet de hand schudden. :lol: :lol: De Iraanse delegatie kan wel eens aanschouwen aan wat voor achterlijke politiekers dit wangedrocht besturen.:-D

Het is te hopen dat ze dan niet op het VB vallen, want dat is wel de totale afgang voor onze reputatie.

Nu ook al de Ayatollahs aan het steunen?

Bob 2 juli 2005 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
De lijst Resist behaalde ongeveer 0.5%. PVDA is niet representatief voor wat men hier "links" noemt.

Maar dan is hun vertegenwoordiging in de gesubsidieerde media en het cgkr blijkbaar toch ook niet op quota gebaseerd ;-)

Bob 2 juli 2005 23:46

Citaat:

So what. Wat heeft AEL te maken met de streng islamitische regime van Iran? Zal ik het maar zeggen: niks...NIKS.

Het kan best zijn dat AEL'ers vol lof zijn over Iran maar dit is dan niet zozeer uit sympathie voor die streng islamitische leer maar eerder omdat Iran een grote bek durft trekken tegen Israël en vooral ook de VS.

Dus de kartel pvda-ael is geen antwoord op mijn vraag en tevens ook geen verklaring voor Wrekers's belachelijke statements als zouden de progressieven veel sympathie hebben voor de islamitische regime in Iran.

Seffens gaan de progressieven de inval van Bush in Irak nog verdedigen ;-)
Ernstig. Als de progressieven nu geen sympathie meer hebben voor strenge islamitische regimes, dan hebben ze deze in het verleden alleszins wel gehad.
Maar zal er nota van nemen dat deze tijd voorbij is.[edit]
[size=1]After edit by Bob on 03-07-2005 at 01:02
Reason:

Citaat:

Ernstig. Als de progressieven nu geen sympathie meer hebben voor strenge islamitische regimes, dan hebben ze deze in het verleden alleszins wel gehad.
Maar zal er nota van nemen dat deze tijd voorbij is.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ernstig. Vroeg of laat moet er inderdaad wel een omkeer komen in de houding van de progressieven ten opzicht va[/size]
[/edit]

Bitweiser 4 juli 2005 10:10

Ongeacht Politiek denken, huidskleur of religie. Dit is onaanvaardbaar !!
Voor mij zijn de gebruiken van een gastland heilig!! Als ik als bezoeker van een moskee mijn schoenen moet uitdoen om ze te mogen betreden, dan zal ik dat doen uit respect voor de gewoonte van mijn gastheer. Als de gewoonte is om de gastheer of in dit geval de gastvrouw de hand te schudden dan moet dat gedaan worden.

Ik ben geen verdediger van Lizzy noch van haar partij. Maar in deze had ze overschot van gelijk. Respect werkt in twee richtingen.

1handclapping 4 juli 2005 10:21

Etiquette (in de diplomatie)

Er was een tijd dat de westerse kolonizatoren zich met stijgend enthoeziasme aanpasten aan locale gebruiken en ceremonieën meer in het bijzonder bij
onderhandelingen, pow-wows met chefs, sjeiks en koningen. Bij zulke gelegenheden werden er geschenken gewisseld en tekenden de chefs in kwestie gewichtige dokumenten waarbij zij land en onderdanen aan de westerlingen overhandigden.

Die tijden zijn voorbij : nu zijn de europeanen benauwd dat hun eigenheid door een demografisch oprukkende religie gevaar loopt, de tijd van het neerbuigend
meedoen aan vreemde gewoontes lijkt voorbij. Nu staat men stokstijf op de eigen rituelen en verkiest men zich te gedragen als de chefs, sjeiks en koningen van 100 jaar geleden. Wil dit nu zeggen dat de sjietische theocraten de kolonizatoren van nu zouden kunnen zijn indien ze het systeem van vroeger
zouden volgen ?

Persoonlijk (maar wie ben ik ?) zou ik de formaliteiten zolang deze onze goede (?) smaak niet verstoren maar volgen - verdraagzaamheid in deze lijkt mij een kenmerk van hogere beschaving dan pal staan achter wat voor anderen een vreemde gewoonte lijkt.

De beschaving is nog niet verloren, maar het heeft er de schijn van dat wij
europeanen ons plotseling in het defensief gedrongen voelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be