BitterSweet |
2 juli 2005 13:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik ben van zinnens mij een 2e hands wrak aan te schaffen om mij van plaats A naar B te vervoeren.
Bij particulieren kun je leuke koopjes doen in de gazet ivm de duurdere handelaars, maar zijn die wel te betrouwen? Ik weet niets van auto's af, hoogstens dat ze 4 wielen hebben en ik ben er bijna zeker van dat ze mij kunnen bedotten.
Weet er iemand hoe je dit het beste kan aanpakken? Kun je een soort expert inhuren die wel iets afweet van auto's om mee te gaan keuren? En wat kost dat?
|
Let op het gereden aantal kilometers,op roest,vraag het onderhoudsboekje,ga na wat de catalogus prijs is(jaartal)kijk na of de uitlaat niet te veel roet en zwarte gassen uitstoot,ga mee naar de keuring,rij ermee en test op baanvastheid(gedaver bij een bepaalde snelheid of bibberen van het stuur wijst op een onzekere wegligging) meestal kan dit opgelost worden door de wielen te loden of nazicht schokdempers.
Onder de motorkap kijken naar darmen en onderdelen die verduurt of versleten zijn.
Ambriage en remmen intrappen (best door kenner).
Tegenwoordig kan men in alle grotere garages qualite ok cars kopen(jonger occasies met 1 jaar gratis onderhoud,die in prijs natuurlijk nog wel wat kosten,maar waar men zeker van is dat ze nog oke zijn.
Auto alleen kopen bij betrouwbare garagisten met certificaat of van mensen waarvan men weet dat de wagen onderhouden is.
Fiscale pk nagaan (om te weten wat biv kost en wat taks en verzekering kosten)
groeten.
|