Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik denk dat het er de minister van immobiliteit landuyt om te doen is om zo snel mogelijk Zaventem te sluiten. Volgens mij is er in de streek rond de luchthaven veel te weinig werkloosheid, ongeveer het ergste wat een socialist kan overkomen. Landuyt streeft ernaar om in Vlaanderen alle verkeer en mobiliteit lam te leggen om zo de Vlaamse economie te breken zodanig dat Vlaanderen een rood bastion kan worden naar voorbeeld van hun Waalse kameraden, die er door een nefast beleid in geslaagd zijn de Waalse industrie te doen vastlopen en zo een rode monopolie positie te verwerven.
|
Ik sta niet achter deze karikatuur, maar kan ook de redenering niet bijtreden dat de klagende omwonenden de grote boosdoeners zijn. Het zijn veeleer de politici en zeker de Paars(groene) federale regering Verhofstadt, die hiervoor een verpletterende verantwoordelijkheid dragen. In 1999 was het betrekkelijk kalm rond de luchthaven en er was zeker geen sluitingsdreiging, zelfs geen DHL-dreiging. Het was de regering Verhofstadt I met de Brusselse minister Durant van Ecolo die de kat de bel aanbondt. Als ge alle nachtvluchten concentreert over de Vlaamse noordrand en blijft dralen om die vergissing te herstellen, dan wordt een wetsvacuum gecreëerd waarin alles mogelijk wordt. De storm is sedertdien niet meer geluwd, wel integendeel werd het een kolk waarin eerst DHL en nu mogelijks gans de luchthaveneconomie wordt in versmacht.
Het is trouwens een typisch probleem van deze Paarse federale regering. Ook het probleem rond BHV en het arrest van het Arbitragehof is een gevolg van het zelfzuchtig personenebeleid van de Paarse excellenties, die met een nieuwe kieswet Verhofstadt hun postjes wilden bestendigen. Ook het wispelturig beleid met rechtsonzekerheid (grondwet, arbitragehof, enz. worden door Paars genegeerd en andere drugs- en andere verkeerswetten hangen met haken en ogen aan elkaar) zorgt voor onnodige moeilijkheden en kunnen de federale excellenties blijvend bezighouden terwijl het echt belangrijke beleidswerk zoals economie en tewerkstelling wordt genegeerd.
http://blog.seniorennet.be/poli[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by Pol on 04-07-2005 at 01:37
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik denk dat het er de minister van immobiliteit landuyt om te doen is om zo snel mogelijk Zaventem te sluiten. Volgens mij is er in de streek rond de luchthaven veel te weinig werkloosheid, ongeveer het ergste wat een socialist kan overkomen. Landuyt streeft ernaar om in Vlaanderen alle verkeer en mobiliteit lam te leggen om zo de Vlaamse economie te breken zodanig dat Vlaanderen een rood bastion kan worden naar voorbeeld van hun Waalse kameraden, die er door een nefast beleid in geslaagd zijn de Waalse industrie te doen vastlopen en zo een rode monopolie positie te verwerven.
|
Ik sta niet achter deze karikatuur, maar kan ook de redenering niet bijtreden dat de klagende omwonenden de grote boosdoeners zijn. Het zijn veeleer de politici en zeker de Paars(groene) federale regering Verhofstadt, die hiervoor een verpletterende verantwoordelijkheid dragen. In 1999 was het betrekkelijk kalm rond de luchthaven en er was zeker geen sluitingsdreiging, zelfs geen DHL-dreiging. Het was de regering Verhofstadt I met de Brusselse minister Durant van Ecolo die de kat de bel aanbondt. Als ge alle nachtvluchten concentreert over de Vlaamse noordrand en blijft dralen om die vergissing te herstellen, dan wordt een wetsvacuum gecreëerd waarin alles mogelijk wordt. De storm is sedertdien niet meer geluwd, wel integendeel werd het een kolk waarin eerst DHL en nu mogelijks gans de luchthaveneconomie wordt in versmacht.
Het is trouwens een typisch probleem van deze Paarse federale regering. Ook het probleem rond BHV en het arrest van het Arbitragehof is een gevolg van het zelfzuchtig personenebeleid van de Paarse excellenties, die met een nieuwe kieswet Verhofstadt hun postjes wilden bestendigen. Ook het wispelturig beleid met rechtsonzekerheid (grondwet, arbitragehof, enz. worden door Paars genegeerd en andere drugs- en andere verkeerswetten hangen met haken en ogen aan elkaar) zorgt voor onnodige moeilijkheden en kunnen de federale excellenties blijvend bezighouden terwijl het echt belangrijke beleidswerk zoals economie en tewerkstelling wordt genegeerd.
http://blog.seniorennet.be/poli[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik denk dat het er de minister van immobiliteit landuyt om te doen is om zo snel mogelijk Zaventem te sluiten. Volgens mij is er in de streek rond de luchthaven veel te weinig werkloosheid, ongeveer het ergste wat een socialist kan overkomen. Landuyt streeft ernaar om in Vlaanderen alle verkeer en mobiliteit lam te leggen om zo de Vlaamse economie te breken zodanig dat Vlaanderen een rood bastion kan worden naar voorbeeld van hun Waalse kameraden, die er door een nefast beleid in geslaagd zijn de Waalse industrie te doen vastlopen en zo een rode monopolie positie te verwerven.
|
Ik sta niet achter deze karikatuur, maar kan ook de redenering niet bijtreden dat de klagende omwonenden de grote boosdoeners zijn. Het zijn veeleer de politici en zeker de Paars(groene) federale regering Verhofstadt, die hiervoor een verpletterende verantwoordelijkheid dragen. In 1999 was het betrekkelijk kalm rond de luchthaven en er was zeker geen sluitingsdreiging, zelfs geen DHL-dreiging. Het was de regering Verhofstadt I met de Brusselse minister Durant van Ecolo die de kat de bel aanbondt. Als ge alle nachtvluchten concentreert over de Vlaamse noordrand en blijft dralen om die vergissing te herstellen, dan wordt een wetsvacuum gecreëerd waarin alles mogelijk wordt. De storm is sedertdien niet meer geluwd, wel integendeel werd het een kolk waarin eerst DHL en nu mogelijks gans de luchthaveneconomie wordt in versmacht.
Het is trouwens een typisch probleem van deze Paarse federale regering. Ook het probleem rond BHV en het arrest van het Arbitragehof is een gevolg van het zelfzuchtig personenebeleid van de Paarse excellenties, die met een nieuwe kieswet Verhofstadt hun postjes wilden bestendigen. Ook het wispelturig beleid met rechtsonzekerheid (grondwet, arbitragehof, enz. worden door Paars genegeerd en andere drugs- en andere verkeerswetten hangen met haken en ogen aan elkaar) zorgt voor onnodige moeilijkheden en kunnen de federale excellenties blijvend bezighouden terwijl het echt belangrijke beleidswerk zoals economie en tewerkstelling wordt genegeerd.[/size] |
[/edit]
|