Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De invloed van de media is niet belangrijk. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36701)

voicelesscharlie 5 juli 2005 05:27

De invloed van de media is niet belangrijk.

Den bekziek is maar een klein en dom dorpje.

Internaut 5 juli 2005 05:37

Wel inzake politiek is de media nog altijd het beste medium om propaganda te maken maar als we even kijken naar de rol van de media ten aanzien van het Vlaams Belang en we merken dat bij de vorige verkiezingen ons Vlaams Blok meer dan 24% stemmen haalde, zou je kunnen denken dat het eigenlijk niet zoveel invloed heeft.
De VLD deed aan demagogie en verkondigde valse beloften: de modelstaat, 200.000 banen, meer autonomie voor Vlaanderen, lagere belastingen enz.
Niets kwam uit en de kiezer voelt zich bedrogen.
Het is onze ethische plicht Vlaams Belang te stemmen!

PAJOT 5 juli 2005 07:19

De invloed van de media is enorm.

Door mediamanipulatie hebben de linksen zich een intellektueel, moreel, politiek, ... aureool kunnen geven.

Hans1 5 juli 2005 07:55

Uiteraard is de invloed van de media enorm. Anders zou het Vlaams-nationalisme al lang niet meer bestaan en zou België weer unitair zijn.

Distel 5 juli 2005 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Uiteraard is de invloed van de media enorm. Anders zou het Vlaams-nationalisme al lang niet meer bestaan en zou België weer unitair zijn.

:lol:

Uiteraard Hans, uiteraard.

Gertj3 5 juli 2005 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Door mediamanipulatie hebben de linksen zich een intellektueel, moreel, politiek, ... aureool kunnen geven.

Tja voor vlaams belang is alles links[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Gertj3 on 05-07-2005 at 09:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Tja voor vlaams belang is alles links[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

nochtans doet vlaams belang ook aan mediapanipulatie[/size]
[/edit]

Bitweiser 5 juli 2005 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Tja voor vlaams belang is alles links

Dat is toch ook zo. De zogenaamde linkse partijen zoals SPa en Groen! hebben zo'n invloed uitgeoefend op de (durf ik het zeggen..) rechtsere... VLD dat deze een ruk naar links heeft gemaakt. Dit verklaart dan ook ten dele de problemen binnen deze partij. Dan hebben we nog de CD&V die samen met de NVA op één kussen slapen. De CD&V komen voor de dag met thema's die aangevoerd worden door de rechtsere (is dat een woord trouwens?) NVA maar laten deze snel vallen om niet "rechts" over te komen.

Vlaanderen wil gewoon heiliger zijn dan de Paus, ze willen de rechtbank van de wereld zijn, maar kunnen geen discussie aan met andersdenkenden.

Mvg.

Gertj3 5 juli 2005 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Dat is toch ook zo. De zogenaamde linkse partijen zoals SPa en Groen! hebben zo'n invloed uitgeoefend op de (durf ik het zeggen..) rechtsere... VLD dat deze een ruk naar links heeft gemaakt. Dit verklaart dan ook ten dele de problemen binnen deze partij.

Waarom zou de vld verplicht worden van de sp.A om links te zijn?

Bad Attila 5 juli 2005 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Wel inzake politiek is de media nog altijd het beste medium om propaganda te maken

Volledig mee eens. Media is de beste manier om een politiek programma aan de bevolking over te brengen, en om de politieke realisaties bekend te maken.
Maar het is ook een medium dat gevaarlijk is wanneer ze misbruikt wordt (zie dictatoriale landen).

Citaat:

maar als we even kijken naar de rol van de media ten aanzien van het Vlaams Belang en we merken dat bij de vorige verkiezingen ons Vlaams Blok meer dan 24% stemmen haalde, zou je kunnen denken dat het eigenlijk niet zoveel invloed heeft.
De VLD deed aan demagogie en verkondigde valse beloften: de modelstaat, 200.000 banen, meer autonomie voor Vlaanderen, lagere belastingen enz.
Niets kwam uit en de kiezer voelt zich bedrogen.
En ge waart nochtans zo goe begonnen... :-(

Distel 5 juli 2005 09:52

Citaat:

Wel inzake politiek is de media nog altijd het beste medium om propaganda te maken

Heu... "media" is al meervoud voor "medium" hoor.

chomsky 5 juli 2005 10:15

Citaat:

onzin natuurlijk...; wat A doet heeft niets met B te maken; en dan zwijg ik nog over het 'ethisch' gehalte van B...

Bob 5 juli 2005 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Daarom dat de koning alle gazettenmijnheren en madammen tot baron of barones benoemd ;-)

Bob 5 juli 2005 10:39

Citaat:

Tja voor vlaams belang is alles links

Ge kunt toch niet ontkennen dat de gesubsidieerde media bevolkt is met hetgeen ik eerder extreemlinks (pvda, groen) zou noemen. In elk geval dat zij een linkse koers varen, en dat meerdere werknemers hiervan deze linkse gedachte uitstralen (vooral vrt teletekst is soms het lezen waard, terwijl bvb Tanghe het zeer moeilijk heeft, en er zelfs dikwijls niet in gelukt, van haar linkse sympatieen te verbergen).
Pak daarbij nog, in Belgie, de regelrechte beknotting van de vrije meningsuiting (die men soms ook wel in rechtse regimes aantreft, maar allé, hier komt ze zeer duidelijk uit een linkse hoek).

Bitweiser 5 juli 2005 10:40

Citaat:

Waarom zou de vld verplicht worden van de sp.A om links te zijn?

Ik heb helemaal niet gezegd dat ze verplicht werden...Ik heb gezegd dat Spa een invloed heeft gehad. Hoe? Want dat zal wel je volgende vraag zijn. Wel, en dit heeft niets met pro links of rechts te maken, gewoon door de druk die de PS en DiRupo op de regering en hun postjes kunnen uitoefenen.

Mvg.

Mitgard 5 juli 2005 10:41

bij domme mensen hebben de media altijd veel invloed.

vermits er bijzonder veel domme mensen zijn kan men stellen dat de media over 't algemeen veel invloed hebben.

Bob 5 juli 2005 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

vermits er bijzonder veel domme mensen zijn kan men stellen dat de media over 't algemeen veel invloed hebben.

Of uit het beperkt succes dat de linkse gesubsidieerde media heeft, zou men eerder moeten concluderen dat er bijzonder veel slimme mensen zijn.;-)

Savatage 5 juli 2005 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Vervang "domme mensen" door "ongeinteresseerde mensen", en dan klopt uw uitspraak. Het is nog altijd een minderheid van de mensen die zich interesseren in politiek.

Bad Attila 5 juli 2005 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Ik heb helemaal niet gezegd dat ze verplicht werden...Ik heb gezegd dat Spa een invloed heeft gehad. Hoe? Want dat zal wel je volgende vraag zijn. Wel, en dit heeft niets met pro links of rechts te maken, gewoon door de druk die de PS en DiRupo op de regering en hun postjes kunnen uitoefenen.

Mvg.

Waarom zegt het VB dan altijd dat de andere partijen haar standpunten "kopieren"????

Het lijkt mij wel logisch dat de verschillende partijen mekaar beïnvloeden, maar dat geldt voor ong. iedereen, dacht ik.

Bad Attila 5 juli 2005 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ge kunt toch niet ontkennen dat de gesubsidieerde media bevolkt is met hetgeen ik eerder extreemlinks (pvda, groen) zou noemen. In elk geval dat zij een linkse koers varen, en dat meerdere werknemers hiervan deze linkse gedachte uitstralen (vooral vrt teletekst is soms het lezen waard, terwijl bvb Tanghe het zeer moeilijk heeft, en er zelfs dikwijls niet in gelukt, van haar linkse sympatieen te verbergen).
Pak daarbij nog, in Belgie, de regelrechte beknotting van de vrije meningsuiting (die men soms ook wel in rechtse regimes aantreft, maar allé, hier komt ze zeer duidelijk uit een linkse hoek).

Als ik den Siegfried von der Brãck hoor en zie, merk ik van dat uiterst-links gedoe niet veel. :?

Ge zou eens naar de RTBF moeten kijken, dan zul je pas zien wat dat is, een "linkse Teevee". 8)

Mitgard 5 juli 2005 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
Vervang "domme mensen" door "ongeinteresseerde mensen", en dan klopt uw uitspraak. Het is nog altijd een minderheid van de mensen die zich interesseren in politiek.

klopt.
maar -we worden ernstig- mensen die zich diepgaand interesseren voor politiek zijn ook doorgaans hoger opgeleid/ algemeen iets intelligenter.
anderzijds, indien men sterk overtuigd is van 1 of andere politieke strekking zal men het nieuws meestal zodanig interpreteren dat men bevestigd wordt in zijn mening/strekking. m.a.w. men past het zelf in z'n kraam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be