Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Olympische spelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36760)

Gertj3 6 juli 2005 17:03

Olympische spelen

De spelen gaan naar Londen in 2012 daar gaat de droom van Bart somers

In Londen zelf word al de vraag gesteld of men het geld niet beter in andere dingen zou investeren

Flandriar 6 juli 2005 17:08

Was Bart's droom niet om de Spelen in 2016 naar Vlaanderen te halen?

Gertj3 6 juli 2005 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Was Bart's droom niet om de Spelen in 2016 naar Vlaanderen te halen?

ok dan heb ik mij vergis maar het zal er toch niet komen we zijn failliet dus

De Nachtuil 6 juli 2005 18:32

Alweer een slag in het gezicht van Chirac.
I love it :D!

Shizie 6 juli 2005 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot

Idd!!

maar ik leef mee met de bewoners van Engeland (ze gaan die brol moeten financeren) en vooral met de inwoners van Londen :////

Gertj3 6 juli 2005 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Idd!!

maar ik leef mee met de bewoners van Engeland (ze gaan die brol moeten financeren) en vooral met de inwoners van Londen :////

Zal niet goedkoop zijn kan de Somers nie meehelpen in londen?

Shizie 6 juli 2005 19:14

Olympische spelen zijn een ramp een land by the way. In de meeste gevallen is het niet winstgevend om die te organiseren.

Ik zie GEEN redenen waarom een of ander land gastheer van de olympische spelen zou willen zijn..
Honderden duizenden toeristen opvangen, vaak met twijfelachtige intenties etc..
But hey, its just me!

De Nachtuil 6 juli 2005 19:23

No offence, maar al de olympische spelen van de laatste 25 jaar waren winstgevend.

Shizie 6 juli 2005 20:13

Citaat:

No offence, maar al de olympische spelen van de laatste 25 jaar waren winstgevend.

no offense maar
get ur facts straight :O

Antoon 6 juli 2005 20:15

Citaat:

Hear, hear! Ik heb hier ook plezier mee.

Ik zie die Chirac zijne kop al. :-D

Gertj3 6 juli 2005 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Ben u een blair aanhanger misschien?

Blair is niet veel beter hoor die schoothond van bush

Zwarte Spion 7 juli 2005 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
07-07-2005

Fabian Lefevere;

Minister Anciaux begraaft Vlaamse Spelen

Project van toenmalig Vlaams minister-president Somers 'te duur en niet realistisch'

Brussel

Eigen berichtgeving

Fabian Lefevere

De organisatie van de Olympische Spelen voor 2012 is aan Londen toegewezen. Dat besliste het Internationaal Olympisch Comité (IOC) in Singapore. Grote verliezer is Parijs, dat nu al voor de derde keer in de recente geschiedenis nul op het rekest krijgt. De beslissing van het IOC zorgde voor een rouwstemming in de Franse hoofdstad, maar trok ook in Brussel rimpels. De Vlaamse regering bergt immers definitief het idee op om in 2016 de Olympische Spelen naar Vlaanderen te halen. "Te duur en weinig realistisch", zegt minister van sport Bert Anciaux (Spirit).

De Vlaamse Spelen waren het geesteskind van Bart Somers, die daarmee in de herfst van 2003 zijn naam als Vlaams minister-president wou maken. Na het aanvankelijke hoongelach verdween het idee nooit echt van de politieke agenda. In het Vlaams regeerakkoord werd afgesproken om er nog eens over na te denken. Anciaux heeft het project nu echter van tafel geveegd.

De reden is eerst van praktische aard. Na Londen in 2012 zullen de Olympische Spelen van 2016 zeker niet aan alweer een Europese stad worden toegewezen. Bovendien is de organisatie van zo'n evenement geen spek voor de Vlaamse bek. Als de Spelen ooit naar Vlaanderen komen, dan ten vroegste in 2020 of 2024, zo zegt Anciaux. Maar ook dat zet de sportminister tussen erg dikke haken. "Eerst moeten we het Vlaamse topsportbeleid beter uitbouwen. De Spelen zijn de kers op de taart maar er moet eerst taart zijn."

In de omgeving van Bart Somers, inmiddels VLD-voorzitter, heette het gisteren dat Vlaamse Spelen nog altijd een "enorme opportuniteit" voor Vlaanderen zouden zijn. "En als we er ons met zijn allen achter stellen, zou dat wel lukken." Maar: "Daar is durf voor nodig, en dat is misschien te on-Vlaams. Je voelt zo aan dat de Vlaamse publieke opinie hier niet achter staat."

De Morgen, pagina 01

Gertj3 7 juli 2005 10:17

Waarom zouten wij hier moeten achterstaan? Graag een woordje uitleg Van Mijnheer Somers?

Mephisto 7 juli 2005 10:22

Wat anders: in de Volkskrant lees ik, dat Europa (de Oude Wereld) niet in aanmerking komt om de spelen te organiseren vóór 2024. En dat Parijs daarmee veel kansen vervlogen ziet gaan. Ik denk Dat die Somers niet echt op de hoogte is van procedures..

Ik had ze trouwens liever in Parijs gezien; minder kil dan Londen.

Gertj3 7 juli 2005 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Wat anders: in de Volkskrant lees ik, dat Europa (de Oude Wereld) niet in aanmerking komt om de spelen te organiseren vóór 2024. En dat Parijs daarmee veel kansen vervlogen ziet gaan. Ik denk Dat die Somers niet echt op de hoogte is van procedures..

Ik had ze trouwens liever in Parijs gezien; minder kil dan Londen.

Parijs zal nu wel blij zijn dat ze de spelen niet hebben! Na wat er nu gebeurd is in Londen

Guderian 7 juli 2005 16:54

Citaat:

Citaat:

Euhm... was er in de voorstelling van de stad Londen ook een hoofdstukje gewijd aan preventie van aanslagen, werken aan veiligheid voor atleten en bezoekers,...? Ik weet het, het is maar een detail, maar toch...

:twisted: 8)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 07-07-2005 at 17:55
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:

Euhm... was er in de voorstelling van de stad Londen ook een hoofdstukje gewijd aan preventie van aanslagen, werken aan veiligheid voor atleten en bezoekers,...? Ik weet het, het is maar een detail, maar toch...

:twisted: 8)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:

:twisted: 8)[/size]
[/edit]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be