![]() |
Hoelang blijven Luikse incivieken nog ongestraft?
![]() In de stad Luik (België) wordt sinds mensenheugnis op grote schaal de Franse Nationale Feestdag gevierd. Het is een groot volksfeest, heel wat groter dan de 21ste juli. Bovenstaande affiche prijkt op de officiële website van de stad. http://www.liege.be/encarts/14juillet/14juillet.htm Kan dit incivisme nog in 2005? Wordt het geen hoog tijd dat de Staatsveiligheid zich hierover buigt, dat de Belgische regering de viering verbiedt en de BUB een vlammende protestcampagne tegen de Luikse incivieken op touw zet? Meer info op http://www.reality.be/events/14juillet/index.htm. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Wat hebben mensen toch met straffen?
|
Beste vriend,
Dit feest, en vooral het vuurwerk, wordt betaald en georganiseerd door de Franse ambassade. Dit is dan ook geen vorm van incivisme, maar van solidariteit met ons buurland, Frankrijk. |
Frans Consulaat, bedoel ik.
Als dit een viering zou zijn om de aanhechting bij Frankrijk te eisen (quod certe non! :lol:) zou er uiteraard wel een protestactie van de BUB komen. |
Citaat:
Dus als de Nederlandse ambassade een groots volksfeest zou financieren in Antwerpen, samen met het Antwerpse gemeentebestuur, ter viering van de Nederlandse nationale feesdag, dan zou dat voor u OK zijn (als er geen aanhechting bij Nederland bepleit wordt)? 't Stad vol Nederlandse vlaggen en overal schalt het Wilhelmus, ziet u het al voor u? Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
laten we op 30 april gaan feestvieren in Antwerpen met een vuurwerk op kosten van het consulaat van Nederland
|
Citaat:
|
on topic: weer een bewijs dat belgië louter op papier bestaat.
|
Of dat België een zeer open, tolerant en feestvierend land is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Ik kan er nimeer aan uit. |
Citaat:
|
Ik als rasechte Vlaming vind dat niet erg. Ik ben arm en word graag uitgebuit door die Waalse profiteurs. Ik gun hun dat verzetje wel; ze zullen wel moe zijn van ons, arme Vlamingen, heel de tijd leeg te zuigen.
|
Citaat:
Niet soms?[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
:rofl: :rofl: :rofl: |
Wat is het probleem, VB'ers ?
Jullie willen toch van die Walen af ? Laat ze rustig hun "AnschluzzzzSSzzz" vragen bij Frankrijk, da's al een provincie minder die je moet onderhouden. Ook nooit content he :? |
Dus als ik het goed begrijp willen de flaminganten dit feest verbieden? Waarom zouden we? Ik zou het bv. een goed idee vinden om elke nationale feestdag van een lid van de Europese Unie in de hoofdstad, Brussel te vieren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
|
Iedere 2 weken een feest zeker ?
Ik zie al een volksverhuizing van Aalst naar Brussel op gang komen ;-) |
Waar staat in de grondwet dat het verboden is feestjes te vieren?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be