Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoelang blijven Luikse incivieken nog ongestraft? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=36806)

Egidius 7 juli 2005 14:13

Hoelang blijven Luikse incivieken nog ongestraft?

In de stad Luik (België) wordt sinds mensenheugnis op grote schaal de Franse Nationale Feestdag gevierd. Het is een groot volksfeest, heel wat groter dan de 21ste juli. Bovenstaande affiche prijkt op de officiële website van de stad. http://www.liege.be/encarts/14juillet/14juillet.htm

Kan dit incivisme nog in 2005? Wordt het geen hoog tijd dat de Staatsveiligheid zich hierover buigt, dat de Belgische regering de viering verbiedt en de BUB een vlammende protestcampagne tegen de Luikse incivieken op touw zet?

Meer info op
http://www.reality.be/events/14juillet/index.htm.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 07-07-2005 at 15:14
Reason:
--------------------------------

In de stad Luik (België) wordt sinds mensenheugnis op grote schaal de Franse Nationale Feestdag gevierd. Het is een groot volksfeest, heel wat groter dan de 21ste juli. Bovenstaande affiche prijkt op de officiële website van de stad. http://www.liege.be/encarts/14juillet/14juillet.htm

Kan dit incivisme nog in 2005? Wordt het geen hoog tijd dat de Staatsveiligheid zich hierover buigt, dat de Belgische regering de viering verbiedt en de BUB een vlammende protestcampagne tegen de Luikse incivieken op touw zet?

Meer info op

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

In de stad Luik (België) wordt sinds mensenheugnis op grote schaal de Franse Nationale Feestdag gevierd. Het is een groot volksfeest, heel wat groter dan de 21ste juli. Bovenstaande affiche prijkt op de officiële website van de stad.
http://www.liege.be/encarts/14juillet/14juillet.htm

Meer info op

Egidius[/size]
[/edit]

Bhairav 7 juli 2005 14:17

Wat hebben mensen toch met straffen?

Patriot! 7 juli 2005 14:17

Beste vriend,

Dit feest, en vooral het vuurwerk, wordt betaald en georganiseerd door de Franse ambassade. Dit is dan ook geen vorm van incivisme, maar van solidariteit met ons buurland, Frankrijk.

Patriot! 7 juli 2005 14:19

Frans Consulaat, bedoel ik.

Als dit een viering zou zijn om de aanhechting bij Frankrijk te eisen (quod certe non! :lol:) zou er uiteraard wel een protestactie van de BUB komen.

Egidius 7 juli 2005 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste vriend,

Dit feest, en vooral het vuurwerk, wordt betaald en georganiseerd door de Franse ambassade. Dit is dan ook geen vorm van incivisme, maar van solidariteit met ons buurland, Frankrijk.

:rofl::rofl::rofl:

Dus als de Nederlandse ambassade een groots volksfeest zou financieren in Antwerpen, samen met het Antwerpse gemeentebestuur, ter viering van de Nederlandse nationale feesdag, dan zou dat voor u OK zijn (als er geen aanhechting bij Nederland bepleit wordt)?

't Stad vol Nederlandse vlaggen en overal schalt het Wilhelmus, ziet u het al voor u?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 07-07-2005 at 15:36
Reason:

Citaat:

Beste vriend,

Dus als de Nederlandse ambassade een groots volksfeest zou financieren in Antwerpen, samen met het Antwerpse gemeentebestuur, ter viering van de Nederlandse nationale feesdag, dan zou dat voor u OK zijn (als er geen aanhechting bij Nederland bepleit wordt)?

't Stad vol Nederlandse vlaggen en overal schalt het Wilhelmus, ziet u het al voor u?

Egidius[/size]

Citaat:

Beste vriend,

Dus als de Nederlandse ambassade een groots volksfeest zou financieren in Antwerpen, samen met het Antwerpse gemeentebestuur, dan zou dat voor u OK zijn als er geen aanhechting bij Nederland bepleit wordt?

Egidius[/size]
[/edit]

Dixie 7 juli 2005 14:31

laten we op 30 april gaan feestvieren in Antwerpen met een vuurwerk op kosten van het consulaat van Nederland

Mitgard 7 juli 2005 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Wat hebben mensen toch met straffen?

bij sommigen gaat hun eikel jeuken van het woord 'straf'.

Mitgard 7 juli 2005 15:16

on topic: weer een bewijs dat belgië louter op papier bestaat.

Hans1 7 juli 2005 17:02

Of dat België een zeer open, tolerant en feestvierend land is.[edit]
[size=1]After edit by Hans1 on 07-07-2005 at 18:03
Reason:

Of dat België een zeer open, tolerant en feestvierend land is.[/size]

Of dat België een zeer open en tolerant land is.[/size]
[/edit]

Pallieter 7 juli 2005 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of dat België een zeer open, tolerant en feestvierend land is.

Het zuiden dan toch want in het noorden zitten toch de enggeestige, racistische, facistische Vlamingen...

Ik kan er nimeer aan uit.

cashflow 7 juli 2005 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Of dat België een zeer open, tolerant en feestvierend land is.

feestvierend, 't zal wel zijn in het zuiden des lands...tijd dat ze daar hebben. En geld.

Musketo 7 juli 2005 17:30

Ik als rasechte Vlaming vind dat niet erg. Ik ben arm en word graag uitgebuit door die Waalse profiteurs. Ik gun hun dat verzetje wel; ze zullen wel moe zijn van ons, arme Vlamingen, heel de tijd leeg te zuigen.

voicelesscharlie 7 juli 2005 18:41

Citaat:

Beste vriend,

Ahaa,dan mogen de Vlamingen een solidariteit vieren met de Nederlanders.
Niet soms?[edit]
[size=1]After edit by voicelesscharlie on 07-07-2005 at 19:45
Reason:

Citaat:

Beste vriend,

Ahaa,dan mogen de Vlamingen een solidariteit vieren met de Nederlanders.
Niet soms?[/size]

Citaat:

Beste vriend,

Ahaa,dan mogen de Vlamingen en solidariteit vieren met de Nederlanders.
Niet soms?[/size]
[/edit]

voicelesscharlie 7 juli 2005 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius

Dat kunnen we dan ook nog eens organiseren voor onze vrienden van Zuid-Afrika en Suriname.
:rofl: :rofl: :rofl:

PelgrimForever 7 juli 2005 19:25

Wat is het probleem, VB'ers ?

Jullie willen toch van die Walen af ?
Laat ze rustig hun "AnschluzzzzSSzzz" vragen bij Frankrijk,
da's al een provincie minder die je moet onderhouden.

Ook nooit content he :?

Yann 7 juli 2005 19:38

Dus als ik het goed begrijp willen de flaminganten dit feest verbieden? Waarom zouden we? Ik zou het bv. een goed idee vinden om elke nationale feestdag van een lid van de Europese Unie in de hoofdstad, Brussel te vieren.[edit]
[size=1]After edit by Yann on 07-07-2005 at 20:38
Reason:

Dus als ik het goed begrijp willen de flaminganten dit feest verbieden? Waarom zouden we? Ik zou het bv. een goed idee vinden om elke nationale feestdag van een lid van de Europese Unie in de hoofdstad, Brussel te vieren.[/size]

Dus als ik het goed begrijp willen de flaminganten dit feest verbieden? Waarom zouden we? Ik zou het bv. een goed idee vinden om elke nationale feestdag van de Europese Unie in de hoofdstad, Brussel te vieren.[/size]
[/edit]

Percalion 7 juli 2005 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Dus als ik het goed begrijp willen de flaminganten dit feest verbieden? Waarom zouden we? Ik zou het bv. een goed idee vinden om elke nationale feestdag van een lid van de Europese Unie in de hoofdstad, Brussel te vieren.

Landverrader!

PelgrimForever 7 juli 2005 21:54

Iedere 2 weken een feest zeker ?

Ik zie al een volksverhuizing van Aalst naar Brussel op gang komen ;-)

Musketo 7 juli 2005 21:55

Waar staat in de grondwet dat het verboden is feestjes te vieren?

Percalion 7 juli 2005 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Waar staat in de grondwet dat het verboden is feestjes te vieren?

Drie artikels onder het Recht op veilig zwemmen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be