![]() |
Meer moslimas dan moslims op de arbeidsvloer
De laatste jaren is er een gunstige evolutie aan de gang dat ik steeds meer collega's van vreemde origine zie opduiken.
Wat vooral opvalt bij deze groep is dat het bijna exclusief vrouwen zijn. Het moet gezegd, er worden enkel hogergestudeerden aangeworven. Hoe komt dit eigenlijk ? Is het door de macho-cultuur dat de mannen hun eigen toekomst hypothekeren omdat ze het nogal altijd stoer vinden om hun school stop te zetten of is bvb. de moslima intellectueel superieur aan de mannelijke moslim ? Wie kan een sluitend antwoord geven ? |
Normale zaak,de mannen hebben geen tijd voor werken,die slurpen muntthee,je moet op de zenders eens goed kijken,zijn altijd hun vrouwen die werken,in Congo is het ook zo,madam werkt
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is nu eenmaal sprake van een "cultuur" waarbij de vrouwelijke helft van de bevolking zowat al het werk moet doen(van aan de waterput tot in het kraambed),en een bijna ingebakken neiging bij de mannelijke helft tot het verhandelen,het marchanderen van dingen,niet het aanmaken ervan...... Generaties zal het kosten om dit er uit te halen...... Dat is bij ons,in de jager-verzamelaar tijd waarschijnlijk ook nog zo geweest...... :roll: |
Hooggestudeerde moslima's.. Zijn dat niet die volledig verpakte kwezels, die associaal afgezonderd in het verste hoekje van de refter van de universiteit braafjes in hun cursus staren?
En weigeren het verplichte studentennat, namelijk Bier, tot zich te nuttigen..? Zo'n evolutie kan men natuurlijk enkel toejuichen.. :| Men zou zich beter de vraag stellen hoe het komt dat er amper, tot geen, seculiere meisjes van die origine de weg naar de hooggeschooldheid vind ipv zich te verheugen over het feit dat extreem-devote wichten de intellectuele toplaag van hun migrantengemeenschap aan het vormen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. De poëtische scène die ik beschreef heb ik niet gehaald van VB-gazettekes of andere prullaria, maar door het zelf mee te maken. Meermaals. 3. U vindt het dus een positieve evolutie dat wanneer een allochtoon van islamitischen huize gaat studeren, enkel radicaler in zijn geloof wordt? |
Citaat:
2. Bent u getrouwd met een moslima ? 3. Zeer snelle analyse van mijn ideeën. Mijn enige idee dat in deze topic in mijn hoofd kwam was dat u geen respect toont voor vrouwen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Jip, en je vergeet erbij te zeggen, die niet spreken met blanken. |
Citaat:
Blijkbaar is het wereldwijd dezelfde onzin. |
Citaat:
Wat ik mij dan afvraag is hoe het komt dat men de zogezegde progressieve, liberale allochtonen van islamitische afkomst amper tegenkomt op universiteiten? De onzin van deze vraag zie ik eerlijk gezegd niet.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb er hoegenaamd geen bezwaar tegen dat dit "toucheren" letterlijk gebeurt en ontaardt in hardhandige en vernietigende gevechten, daar zijn oerdommerikken goed in - als er maar geen onschuldige slachtoffers vallen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
En om terug naar het onderwerp te gaan: "Dat zouden wij misschien ook beter doen, onze vrouwen laten werken". |
Citaat:
|
Citaat:
GrtZ, Maximus |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be