Oorspronkelijk geplaatst door cosmos
hallo iedereen ,
In de afgelopen maanden zijn er veel momenten geweest waar men kon zien hoe gevangenis problematiek kan worden aangepakt.De overbevolking ,het regime in Belgie dat het zelfde zou moeten zijn en elke gevangenis heeft zo zijn eigen regels van het huis. Sommige directie spreekt over "mijn gevangenis ,mijn wetten ".Dat eigenlijk totaal tegen de vertegenwoordiging is van de staat.Of heb ik het mis?
mijn vriendin is Anja Hermans,vroeger geen braaf meisje nu wel al jaren beter dan men ook steeds durft te beweren . Door wel bepaald veel positieve momenten en veel liefde voor elkaar en dat wat wij lief hebben .
Wat de minister niet kon weten is dat men de rechten al schend bij het verlaten van de gevangenis,wel meer bepaald met de voorwaarden "geen contact"met ex-gedetineerde " ,kan een ex-gedetineerde niet weten wanneer hij of zij een contact maakt met een mens. Het zijn voowaarden ,die ook wel schenden dat men een relatie met iemand mag hebben .Dat ik ex-gedteineerde ben heeft hier totaal geen enkel waarde nog recht om dit na acht a negen jaar te gaan misbruiken om Anja in de gevangenis te krijgen ,dat is wel redelijk zwak en zeker niet grondig onderzocht,met wie zij een relatie heeft.Heeft zij dan zoveel privecy als ex-gedetineerde?
Men heeft mijn dossiers opgevraagt overal en alles wat ook maar mogelijk was te vinden van Benjamin.Wel ,dan vindt men er geen haar negatief in . De fouten die gemaakt zijn door justitie ,of het nu een agent van de straat zou geweest zijn ,en nu een procuereur die ,volgens mijn weten het ministerie moet vertegenwoordige en wel weet dat hij het in Gent zal weten ,het ministerie begrijpt blijkbaar ook niet goed ,als men beld ,brieven schrijft en niet antwoordt,men belooft van te bellen en zelf meer dan één keer.Waarom dan nog steeds geen afspraakdacht ik gisteren .Dus heb ik een brief overhandigt aan wetstraat 16 ,en zou volgens hem ,zou er iemand mij hieromtrent zeker bellen .Nu afwachten geblazen en wees gerust .Ik heb lang genoeg moeten toezien hoe mijn geliefde haar gezondheid achteruit is gegaan .Daar is toch een wet die zegt dat gedetineerde die opgesloten zitten en met medische aspecten kamt,verliefd tot achter haar oren is. Nog eens een maand langer zitten ,neen,niet zonder dat men zal blijven horen dat haar onschuld is en blijft bewezen. Als men de wet volgt,zou men de eerste dag zich compleet direct hebben verdedigt met gegronde bewijzen ,niet met een datum van augustus afkomen om het uit te stellen.heft men dan echt zoveel tijd nodig om te zien hoe de verdeiging de fout van een magistraat weer zou indekken . Net zoals de eerste weken van haar arrestatie. Het is voor mij geen probleem om een uit leg te geven wat men wil weten ,dat wat men mag weten zal me ook weten ,niet door haar vast te houden ,werkelijk door met mij te praten. Daar komt eerlijkheid rechtvaardig naar voren en heb mij al genoeg bewezen naar justitie en andere diensten toe om hun sinds begin maart 2005,duidelijk te maken en open kaart te geven,luister naar ons. Zo niet zal er gedwongen worden via een wet die dit ook toelaat om te berechten ,waarom juist Laurette O.Zelf. In de jaren die voorbij zijn heeft men steeds een slak van werking gebezigd in justitie.Meer omtrent het volgende ,ik ben een stempel burger,best oke ik krijg geld van de burgers .Dit met de volgende reden ,ik heb een strafblad waar liever geen werkgever van wil weten . Jaren de inzet gedaan voor vele veiligere wetten,onrechtstreeks bood ik mijn e-mails en meer aan de regering ,Zaventem ,vegetarische voeding in bepaalde gevangenissen , omtrent de realiteit na het verbreken van het gedogen wetgeving cannabis door paars,men had geen enkel idee nog flauw benul hoe de jongeren die door het compleet verbod weer van kracht ging. Ik werdt gearresteerd met salie en peterselie ,wat men netjes indekt men hun verhaal erond. Geen strafbaar feit. Hierop schreef ik per mail naar de helft van de regering dat men dit snel een gerichte aandacht moets geven door het gevaar dat jongern liepen in Antwerpen door het agressief ,niet progressief gedrag van de politie tegenover blowers ,die de politie confronteerde met wat sommige agenten wel zelf doen. Toen Anja opgesloten zat heb ik mij open gesteld om bepaalde ontwikkelde projecten te schrijven eigen hand en die met de stad te delen ,voor te keggen en hun idee hierover te geven ,of het ja dan neen ,zou worden uitgewerkt. De stad deed hun uitwerking en liet mij rustig buiten wachten ,heel motiverend ben ik dan met het project dat ik schreef ,voor de stad zelf begonnen door hun geslotenheid en geld te kort.Nu heb ik het bewezen dat het werkt en meer de overlasten op een positieve werkwijze ook een indrukwekend effect heeft.Hier heb ik lang mijn eigen inkomen voor ingezet,dat bleek op een jaar tijd van mijn minimum inkomen 5600euro's een goede 1250euro te zijn . Ik betaalde mijn huur en betalingen ,de rest was voor het project. De stad beweerde geen geld te hebben ,vergeef mij maar waar komen en gaan dan de miljoenen momenteel aan verloren die in het stadsplan veilig worden verstopt. Iets waar ik mij soms wel vragen bij stel is het volgende , wanneer een minister een begroting vrijmaakt voor overlastmanager,wat doet de stad er dan mee ? kan het zijn dat men de minister zijn project ook zo gaat verkleinen als dat wat ik heb afgegeven,dan zal men wel de uitbrander krijgen . .Het is nu ,dat het zal mogen ophouden zo niet zullen de meesters wel weten ,zover het kan gaan wij door tot het recht ons is gegeven ..Haar verleden is haar verleden ,net als dat van mij en dat van jou,straf gezetten ,vrijheid gegeven . Deze terug ontnemen zonder strafbare feiten ,nog de wet overtreden ,zelf schrijven naar de Gentse Commissie V.I. om haar voorwaarden te verzachten om samen te kunnen verder leven in de vrijheid . Hierop krijgt Anja een uitnodig met de procureur zijn agst voor erking "het komt van Antwerpen uit",terwijl hij het zelf naar hun eerste opgestuurd had.Tja ,en nu komen uitleggen voor de rechtbank vindt ik wel heel rechtvaardig naar Anja en haar familie toe en mij .Dan weet hij wat het is om negatieve fantasieen terug te krijgen .vrede altijd,rechtvaardigheid aan mijn zij en liefde over heel de wei. Zo tot later en lees morgen gerust de krant(en een allemaal.
En haar vrij laten zou al een plaats meer zijn voor iemand die wel feiten heeft gepleegd en bewezen zijn.Groeten en vrij zal Anja zijn .
|