![]() |
legumen duurder door slecht weer.
Derde minder groenten na hitte en watersnood
![]() (Belga) De groenteoogst zal dit jaar 30 procent lager uitvallen door de hittegolf in juni en de waterellende van begin deze week. De lagere oogst leidt tot hogere prijzen voor zowel verse als diepvriesgroenten, zo meldt De Tijd zaterdag. De voorbije dagen zijn op de groenteveiling van Roeselare 5 tot 10 procent hogere prijzen betaald. De uitschieter was de prijs voor bloemkool. Daarvoor werd dubbel zoveel betaald als een jaar geleden. (dwm) ------------------------------------------------ BRON: DE MORGEN ON LINE 8O straf hé. |
Kom maar eens met een geloofwaardigere bron dan dat vuil communistisch dagblad op de proppen, capiche?
|
Met andere woorden: Ik heb zin in asperges.
|
Ieder jaar hetzelfde liedje. 't Is te droog, 't is te nat, te veel wind,.... de boeren klagen altijd.
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Ja die Londsdalersvriendinnekes, ik heb dat altijd al gore mottige wijven gevonden.
|
Citaat:
|
Indien uw interpunctie correct zou zijn..., ik had het misschìen overwogen. Nu echter...
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als dat met jouw vriendin ook zo is (vraag en aanbod ...) dan .... ps: ga met deze opmerking zeker niet naar ne chat voor kindertjes, tenzij ge ne vriend van diene van Morkhoven zijt en 't risiko wilt lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ah, die zijn nog niet geprivatiseerd dus ...... |
Citaat:
gratis best�*�*t niet, kereltje! dat moest een zo'n rechtse flinkerd als gij nu toch onderhand al weten. gij zijt echt wel veel te soft tegen de armen, gij. |
Citaat:
Aan uw foto wel natuurlijk; op die groente zal de wateroverlast niet de minste invloed meer hebben, mogelijks op bloemkool en spruitjes.. Zelfs al worden de spruitjes dubbel zo duur als vorig jaar, dan nog blijven ze spotgoedkoop. U ziet, alles is relatief. |
Citaat:
|
Wie eet er nu bloemkool in de zomer? Da's typische wintergroente.
|
Citaat:
|
Tja legumes zijn in de winkel wel duurder door eerst te droog en daarna te nat weer. Maar de boeren die hier hard voor werketen krijgen geen cent meer dan anders voor hu groeten. Is dit normaal??? De winkelier maakt hierdoor terug woekerwinsten terwijl het velies van de gewoen boer niet gecompenceerd wordt. Ook de boeren zouden in dit geval meer moeten krijgen voor hun groeten.
|
Citaat:
Bijzonder straf allemaal. Ik wil 'n lijntje. |
Citaat:
Ik zou voorstellen dat men op de belastingsbrief kan aanstippen naar wie, in gevallen zoals we die nu kennen, de winst/verlies moet gaan... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be