![]() |
Aanpassing:
[size=6]Siegfried Verbeke werd heden (9 september 2003) veroordeeld tot 1 jaar cel en tien jaar ontzet uit zijn burgerrechten.[/size] --------------------------------------------------------------------------------- Vandaag dinsdag 3 juni startte het proces tegen de Antwerpse negationist Siegfried Verbeke in Antwerpen. Hij staat terecht voor de verspreiding van literatuur die de volkerenmoord op de joden tijdens W.O.II minimaliseert of ontkent. Dit is een juridische primeur voor ons land. In 1997 diende het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding een klacht in tegen het voormalige lid van het Vlaams Blok wegens inbreuken op de wet tegen het racisme en de wet tegen het negationisme. Sinds 1985 treffen tal van gekende revisionisten zich rond de organisatie Vrij Historisch Onderzoek (VHO). Die hele beweging gedragen wordt door Vlaams Blokkers: - Siegfried Verbeke : leider van het VHO en naar eigen zeggen lid van het Vlaams Blok - Herbert Verbeke: broer van Siegfried, met wie hij in 1972 de Antwerpse drukkerij INKA oprichtte. In deze drukkerij werden jarenlang neonazistische en antisemitische publikaties gedrukt (o.a. het drukwerk voor de VMO w.o. het maandblad Alarm en ook HARO). Tot midden de jaren tachtig tref je publiciteit voor de drukkerij INKA aan in het partijblad van het Vlaams Blok. Op de persen van INKA werd o.m. de revisionistische brochure "Stierven er werkelijk zes miljoen" gedrukt. De VHO-nieuwsbrief, het tijdschrift van Siegfried Verbeke schrijft in januari 1989: "Na een diepgaande en kritische studie zijn wij tot de vaststelling gekomen dat hetgeen men ons voorschotelt, weinig grond van bestaan heeft. De zogenaamde gaskamers en de geplande uitroeing van het joodse volk zijn één en dezelfde leugen. Slachtoffers van deze mythe zijn het Palestijnse en het Duitse volk..." Herbert Verbeke schrijft op 26 december 1992 aan de hoofdredactie van het weekblad Humo: "Wat mij betreft, vooral de joden zullen als eersten en meest machtigste groep Vlaanderen dienen te verlaten met in hun zog de rest van Afrikanen tot en met Ollanders ! Ik erken geen mensenrechten en andere verdragen die dienen om gespuis en criminelen te beschermen voor het profijt van de verzorgers van de Nomenklatura." Siegfried Verbeke heeft nog steeds ook op het web zijn stek:
Op 4 november 1992 verbood de arrondissementsrechtbank Siegfried Verbeke nog langer zijn VHO-pamfletten te verspreiden in Nederland.
|
Weeral een hoogdag voor de democratie. :roll:
Voltaire draait zich om in zijn graf. |
Een naar mijn mening zoveelste aanfluiting van de democratie. Men verbiedt mensen om bepaalde boeken te lezen ook al ben ik totaal niet akkoord wat erin staat. Naar goede gewoonte wordt hierbij vooral de rechterzijde geviseerd. Wanneer een proces tegen Ludo Martens, auteur van het even revisionistische boek "een andere kijk op Stalin" waarin de misdaden van de bolsjevieken tegen de boerenbevolking wordt ontkend.
|
Een vraagje: iemand die beweert dat er maximaal 500.000 joden zijn gestorven tijdens de holocaust, hoe negationistisch is die persoon ? :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
CGKR: http://www.antiracisme.be |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik wel vrij onnozel vindt, is dat de beklaagde beweert dat de overheid "bepaalde kennis" aan het volk ontneemt. Laten we het er maar op houden dat de overheid niet mag verhinderen dat mensen hun mening verkondigen, zelfs al zijn dat leugens, zolang het niemand schaadt. Maar noem een stront een stront, en geen "bepaalde kennis".
|
Dju nonkel Siegfried voor de rechter. :lol:
|
Citaat:
In 1996 keurde het Vlaams Blok mee de wet op het revisionisme goed. Een en ander ging niet van harte en bezorgde menig VB-kaderlid zware gewetensproblemen. Maar het Blok hadt geen keuze: oftwel de wet niet goedkeuren en dan liep de partij het risico haar overheidsdodatie te verliezen en een tweede gevolg dat de politieke tegenstanders van het Blok nieuwe munitie in handen zou worden gespeeld om de partij in de nazistische, anti-semitische en racistische hoek te drummen. Karel Dillen over die beslissing: "Zulke uitzonderlijke partijbeslissing zal me tot het einde van mijn dagen blijven achtervolgen en kwellen." En Roeland Raes hierover in een interview met Marc Spruyt: "Ik ga U toch niet verbazen met te zeggen dat ik die wet liever niet had gehad. Dan hadden we ons eigen gewetensprobleem niet gehad. We hebben louter om redenen van partijpolitieke opportuniteit ervoor geopteerd die houding aan te nemen." Ondervoorzitter van het Vlaams Blok, ROELAND RAES werkte zich op 26.02.2001 ferm in hetnieuws door een interview weg op de Nederlandse TV in het actualiteitsmagazine 'Netwerk' weg te geven. Roeland Raes op de NCRV:
Eén dag later kon Roeland Raes zijn ondervoorzitterschap en zijn senaatszetel al afstaan. Filip Dewinter kon zich niet langer meer versteken achter zijn slecht gespeelde 'joden-vriendelijkheid', en moest de man wel op de zijspoor zetten. Roeland Raes behield wel zijn post in de partijraad, en werd later nog een paar keer terug opgevist. Maar Roeland Raes is inderdaad niet de eerste de beste. Voorheen was RR vooral aktief in Were Di, een soortement vormingsinstituut, met haar periodiek blad 'Dietsland Europa'. Tot midden de jaren zeventig was Karel Dillen voorzitter van Were Di en werd nadien opgevolgd door Bert van Boghout. BvB heeft ooit nog als vrijwilliger dienst geklopt bij de Waffen SS en werd daar na de oorlog ook tot levenslang veroordeeld. BvB komt vrij in 1950 en opent een boekenwinkeltje waar hij boeken verkoopt zoals 'Ich Adolf Hitler' en vele andere, alsook het maandblad 'Der Freiwillige' van de HIAG de organisatie van oud-SS'rs. Het is bij BvB dat Roeland Raes zijn geestesverwant vind en RR wordt redacteur bij Dietsland Europa. In dit tijdschrift dweept hij met tal van neofacistische organisaties, zo ook o.m. met Evola, die meewerkte aan het dagblad 'Il regime fascista'. In 1976 richtte Roeland Raes -samen met Francis Van den Eynde- de groep Voorpost op (http://www.voorpost.org/kindex.htm), waarvan Luc Vermeulen (ex-VMO) de leider werd. Luc Vermeulen is al decennialang leider van de VB ordedienst. Roeland Raes was ook een tijd de ondervoorzitter van de NVU (Nederlandse VolksUnie), het partijtje van Joop Glimmerveen. Als ondervoorzitter va het Vlaams Blok trekt RR ook de banden met het SMF (Sint Maartensfonds) aan. Het SMF is een vereniging van ex-collaborateurs die aan het Oostfront gingen vechten. Op 7 juni 1991 -bij de 90ste verjaardag van Jef François- huldigen Roeland Raes en Francis Van den Eynde Jef François als "de commandant van de beste militantengroep die Vlaanderen ooit kende". Jef François leidde voor de oorlog de DMO (Dietse Militanten Orde) en werd begin 1941 commandant van de Zwarte Brigade, waarna hij even later met de SS naar het Oostfront trok. Wat later werd JF commandant van de Algemene SS-Vlaanderen. De vrienden van Roeland Raes en van het Vlaams Blok, iemand zou er eens een boek moeten over schrijven 8O |
En driemaal hoera voor roeland raes!
|
omdat hij complete onzin vertelt?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jij gelooft in het uwe en een ander in het zijne ge kunt het ermee eens zijn of niet maar wie bepaald wat goed en verkeerd is ?!
De wet?! Laat me niet lachen! |
Citaat:
|
Citaat:
Dat vrij historisch onderzoek mag, moet, en is volgens mij al lang gedaan. Trekt iemand dit onderzoek nog in twijfel? Ga dan, als je een wetenschappelijk onderlegd historicus bent, vooral je gang. Ben je een stuk schorremorrie zoals Siegfried V.? Gelieve uw afzijdig te houden. Want wat is nu het geval bij dergelijke creaturen? Zij willen niet enkel cijfers in twijfel trekken, nee zij willen een 'beleidsoptie' minimaliseren. "Er zijn inderdaad wat joden gesneuveld in een paar toevallige kampen. En inderdaad ‘den dikste’ brand langer. Maar dit was toeval, en zeker geen vooropgezet plan". Dit is de teneur van die verfoeilijke negationisten. En daar ga ik alvast niet in mee. Bannen die boeken, én aanklagen wie ook maar deze geplande genocide in twijfel wil trekken. Ik wil alvast vermijden dat dergelijke lectuur in handen valt van (onze) kinderen die géén voeling meer hebben met de weerzinwekkende feiten die gebeurd zijn onder een nationalistisch regime. Dat het Vlaams Blok daar minder problemen mee heeft mag blijken uit het feit dat huidig (aangesteld) voorzitter F. Vanhecke de notoire negationist Roeland Raes zijn ‘uitspraken’ ivm de holocaust ontkenning (op de Nederlandse tv) afdeed als ‘tactisch’ onjuist. Van een veroordeling, géén sprake! Trouwens ook de grote ‘kindervriend’ van het Vlaams Blok Xavier Buisseret werkte ooit mee aan publicatie waarin de jodenuitroeiing ontkend wordt. En voor ‘Quicky’: Ik denk dat de Piano daarom een aantal zaken in ‘vet’ zet. Ze zijn namelijk relevant. |
Alez de piano gaat zijn eigen wa helpen! :lol:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be