![]() |
Cordon Sanitaire - legaal karakter?
Wat ik me al jaren afvraag: is het cordon sanitaire legaal? Kan het niet aangevochten worden op Europese niveau?
Ik vraag me hetzelfde af over coalitievorming tussen verschillende partijen. Ik heb dit nog nooit gezien in een ander Europees land... of ben ik verkeerd? Wat is het legaal karakter rond coalities? |
Waarom zou het illegaal zijn? Er wordt gewerkt met democratische meerderheden.
|
Zoals het met parlementaire meerderheden gaat dus.
Knopjes indrukken in naam van het volk dat ze beweren te vertegenwoordigen maar wél volgens het commando van de partijtop. |
Het is met andere woorden perfect democratisch om ondemocratisch te zijn.
|
Niks illegaals aan.
Ieder partij is vrij( ja je hoort het goed, VRIJ) om te kiezen met wie ze al dan niet willen samenwerken. Brute pech als je met deze topic het cordon trachtte te verwijten. |
Misschien zou het niet slecht zijn dat wij even vrij waren om wel of niet te gaan stemmen als we toch van tevoren weten dat 'onze' partij zal uitgesloten worden?
Of is dat weer minder 'democratisch'? |
Zelfs uw ideaalbeeld van democratie is hol, het zijn synoniemen, dus deal with it!
De feiten zijn er en zijn niet tegenstrijdig met de wet (ook al zijn ze tegenstrijdig met uw iedaalwereld). case closed voor mijn part. |
Citaat:
Ten allen tijde de wet blijven respecteren, hé? |
ge kunt ze ook langs verschillende manieren trachten te omzeilen, zoals met het VBradioke... :rofl:
|
Als eender welke de wet 'omzeild' was waren die van het VB nooit in the German air geraakt, vrees ik.
|
Citaat:
Egidius |
Citaat:
We zijn democraten of we zijn het niet, hé?;-) |
Citaat:
Egidius |
Het leven is meer dan enkel op dit forum plekken... :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Egidius |
Citaat:
Zijn zij vrij om een meerderheid te vormen met wie ze maar willen? Egidius |
VLD interesseert me geen bal. Ge moogt ze hebben... :roll:
|
Citaat:
Vind daar weinig democratisch aan. |
Citaat:
Egidius |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be