ossaert |
12 juli 2005 13:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ossaert, wie heeft de Vlamingen weggejaagd?
Ik denk maar aan Frans-Vlaanderen en heel die strook van 10 �* 20 km ten zuiden van de taalgrens tot in de buurt van Bergen.
|
Citaat:
Nodeloze provocatie, vind ik, die geen zoden aan de dijk zal brengen en enkel de Franstaligen zal versterken in hun idee dat de Vlamingen stuk voor stuk extremisten zijn. Vanuit hun standpunt wil Vlaanderen al de Franstaligen uit de Rand verjagen, "nu willen ze ook nog grondgebied aanhechten". Deze zaak, als er al enige ruchtbaarheid aan gegeven zal worden, kan niet anders dan in het Vlaamse gezicht ontploffen.
|
... en voor de rest blijf ik van mening dat het een nodeloze provocatie is.
Overigens, de toestand in Frans-Vlaanderen heeft niets met het huidige België te maken (dat is één), en die strook van 10 �* 20 km is ook sterk overdreven. Er zijn de taalgrensgemeenten uiteraard, maar om tot vlak bij Bergen te raken, zoveel boterhammetjes hebben de Vlamingen nooit gegeten.[edit]
[size=1] Edit:[/size] [size=1]After edit by ossaert on 12-07-2005 at 14:50
Reason:
--------------------------------
Citaat:
Ik denk maar aan Frans-Vlaanderen en heel die strook van 10 �* 20 km ten zuiden van de taalgrens tot in de buurt van Bergen.
|
Citaat:
Nodeloze provocatie, vind ik, die geen zoden aan de dijk zal brengen en enkel de Franstaligen zal versterken in hun idee dat de Vlamingen stuk voor stuk extremisten zijn. Vanuit hun standpunt wil Vlaanderen al de Franstaligen uit de Rand verjagen, "nu willen ze ook nog grondgebied aanhechten". Deze zaak, als er al enige ruchtbaarheid aan gegeven zal worden, kan niet anders dan in het Vlaamse gezicht ontploffen.
|
... en voor de rest blijf ik van mening dat het een nodeloze provocatie is.
Overigens, de toestand in Frans-Vlaanderen heeft niets met het huidige België te maken (dat is één), en die strook van 10 �* 20 km is ook sterk overdreven. Er zijn de taalgrensgemeenten uiteraard, maar om tot vlak bij Bergen te raken, zoveel boterhammetjes hebben de Vlamingen nooit gegeten.[/size] |
[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------
Citaat:
|
Citaat:
|
... en voor de rest blijf ik van mening dat het een nodeloze provocatie is.[/size] |
[/edit]
|