![]() |
Brandstof in België opmerkelijk duurder dan in buitenland
Citaat:
|
Ik kan daar eigenlijk niet mee lachen ....
|
Citaat:
|
"Wie met de wagen op vakantie gaat, doet er best aan over de grens te tanken."
Of: 'in plaats van de vlaamse economie te steunen, wees eens lekker egoïstisch' :wink: |
Citaat:
Ik ben een benzine rijder en het wordt stilaan onbetaalbaar :/ |
In uw kot blijven lijkt me een prima oplossing.
|
Citaat:
|
Citaat:
Van een asociale politiek gesproken. En hoe gaat ge dan een lief vinden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In feite zijn hoge belastingen op brandstof goed, zolang de andere belastingen niet te hoog zijn uiteraard. Op die manier bezuinigen we wat op brandstof en gaan we rapper besparende alternatieven bedacht hebben dan de rest, als de olie opraakt.
|
Ik heb een auto gekocht om te rijden niet om te besparen ;-)
|
Da's een leuke truk die heel stil in ingevoerd.
Prijsverhogingen op de ruwe aardolie worden er vol bojgelapt, elke daling maar voor de helft. Binnen korte tijd hebben we de duurste brandstof in Europa. [size=1]Ik ga mezelf een dieseltje kopen, en een aandeel bij een zonnebloempitoliebedrijf aanschaffen.[/size] Het is geen milieumaatregel, die brandstoftaks, maar een maatregel om de onverzadigbare geldgeilheid van onze politiekers en ambtenaren te helpen bevredigen. |
Citaat:
|
En dat doet de staat nu net niet.
Het enige in verband met alternatieve brandstoffen wat de staat doet is zien hoeveel taks ze op voorhand moet heffen op de basis voor deze brandstoffen. Die dikkoppen in Brussel willen maar 1 ding, hun zakken vol. Zelfs met het grote gat in diezelfde zakken. |
Citaat:
Als de prijs van het leidingwater morgen maal tien gaat, zal je bv. niet langer de auto wassen met de tuinslang, en zal je de tuin water geven met regenwater. Idem voor benzine: in de jaren zestig gebeurde het dat men boomstronken e.d. verbrandde met benzine. In 1978 was dat al een stuk ondenkbaarder. |
Citaat:
Zonder meer gaan die hoge prijzen echter nul, nada, niets bijdragen tot de ontwikkeling van alternatieven. Het zullen immers die gewone mensen niet zijn die een nieuwe brandstof gaan uitvinden... In dat opzicht dienen ze enkel voor het spijzen van de staatskas, hetgeen een bedenkelijk excuus is om zo'n belasting te gaan heffen... |
Citaat:
Stel dat ik in 1950 een alternatief voor de benzinemotor had uitgevonden, die draaide op een alternatieve maar relatief duurdere brandstof, dan zou mijn zaakje gegarandeerd failliet gegaan zijn. Alternatieven kunnen pas doorbreken als er vanuit de consumenten vraag naar is. De gewone mensen gaan die nieuwe brandstof niet uitvinden, inderdaad, dat zullen de producenten doen. Maar als de consumenten niet geïnteresseerd zijn in die alternatieven (omdat besparen op benzineverbruik bv. financieel niet interessant is) dan zullen de producenten die dit op de markt brengen, niet veel verkopen en uiteindelijk verdwijnen. De alternatieven hebben pas kans op slagen, als de consumenten een alternatief willen. En wanneer zullen ze pas een alternatief willen? Als benzine zelf niet meer interessant is, bijvoorbeeld omdat het pokkeveel belast wordt. Persoonlijk ben ik tegen al te veel belastingen, en wees maar gerust dat die accijnzen op benzine hoofdzakelijk dienen om de staatskas te spijzen, maar liever accijnzen op benzine dan inkomstenbelastingen. |
ik ben bijna 25 en heb geen wagen en ook mijn ouders niet en toch geraken we altijd waar we moeten zijn
dus waarom hebben we ne otto nodig |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be