![]() |
Taalwetten? Een foef in Belgie!
Verleden week nog eens in Brussel om mijn riziv nummer aan te vragen. 't Was weer de moeite. De chauffeur van de MIVB kon natuurlijk geen woord Nederlands. Nochtans moeten werknemers van een overheidsbedrijf (en dat is de MIVB) in tweetalig gebied tweetalig zijn.
En de vraag die ik hem stelde? De aartsmoeilijke, taalkundig complexe vraag "Rijdt deze bus naar het Noordstation"? |
Waw. De doodsklokken luiden al voor België. :roll:
Get a life. |
Citaat:
U bent een inciviek ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
ik heb in het ocmw van Sint-Joost gewerkt, en we waren daar welgeteld met 2 die nederlands konden, ik en de directrice, nota bene een Belgische van Congolese oorsprong. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het Brussels personeel die wel tweetalig zijn, zouden misschien beter met fluoriserende kentekens rondlopen, kwestie van dat de Vlamingen die Brussel bezoeken wat tijd zouden kunnen uitsparen.
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
|
Citaat:
Hij leest theebladeren. ![]() |
Citaat:
|
Er is een verschil tussen het schenden van rechten en een kleine frustratie.
Al zou Tantist voor zo'n akkefietjes een atoomoorlog ontketenen, mocht deze gevaarlijke gek aan de knopjes kunnen... |
Citaat:
|
Ongetwijfeld. Die buschauffeur is de nieuwe Napoléon Bonaparte en onderwerpt de Vlaamse gebieden door Tantist's Nederlandse vraag niet te kunnen beantwoorden. :roll:
Soms vraag ik me toch echt wel af op welke planeet jullie leven... |
Citaat:
|
:lol: U ziet in een banale communicatiestoornis die in elke grootstad voorkomt de voorbode van de Franstalige overheersing van Vlaanderen, en ik doe belachelijk? :lol:
|
Citaat:
|
Gelukkig zit de Belgische politiek wél vol met nietsnutten die niks beters te doen hebben dan zich met onnozele akkefietjes en dingen die niemand interesseren bezig te houden hé...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be