Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Taalwetten? Een foef in Belgie! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37002)

Tantist 12 juli 2005 14:01

Taalwetten? Een foef in Belgie!

Verleden week nog eens in Brussel om mijn riziv nummer aan te vragen. 't Was weer de moeite. De chauffeur van de MIVB kon natuurlijk geen woord Nederlands. Nochtans moeten werknemers van een overheidsbedrijf (en dat is de MIVB) in tweetalig gebied tweetalig zijn.

En de vraag die ik hem stelde? De aartsmoeilijke, taalkundig complexe vraag "Rijdt deze bus naar het Noordstation"?

Patriot! 12 juli 2005 14:15

Waw. De doodsklokken luiden al voor België. :roll:

Get a life.

Tantist 12 juli 2005 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Get a life.

Uw burgerzin is maar minimaal. Belgische wetten die worden geschonden? Gaap!

U bent een inciviek ;-)

Hans1 12 juli 2005 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Verleden week nog eens in Brussel om mijn riziv nummer aan te vragen. 't Was weer de moeite. De chauffeur van de MIVB kon natuurlijk geen woord Nederlands. Nochtans moeten werknemers van een overheidsbedrijf (en dat is de MIVB) in tweetalig gebied tweetalig zijn.

En de vraag die ik hem stelde? De aartsmoeilijke, taalkundig complexe vraag "Rijdt deze bus naar het Noordstation"?

En hij vergeet natuurlijk die vele Brusselaars die wél tweetalig zijn. Dat is dan maar normaal, volgens Tantist. Zelf kent hij waarschijnlijk niet eens deftig Frans.

Pieke 12 juli 2005 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En hij vergeet natuurlijk die vele Brusselaars die wél tweetalig zijn.

als ze even tweetalig zijn als de franstalige randbewoners, dat belooft...

ik heb in het ocmw van Sint-Joost gewerkt, en we waren daar welgeteld met 2 die nederlands konden, ik en de directrice, nota bene een Belgische van Congolese oorsprong.

Musketo 12 juli 2005 14:45

Citaat:

En hij vergeet natuurlijk die vele Brusselaars die wél tweetalig zijn. Dat is dan maar normaal, volgens Tantist. Zelf kent hij waarschijnlijk niet eens deftig Frans.

En hoe weet jij dat zo precies, zo zeker? 8O

jOOSt 12 juli 2005 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
En hoe weet jij dat zo precies, zo zeker? 8O

Hans heeft een toverbal.

Distel 12 juli 2005 14:53

Citaat:

Het gaat niet over die Brusselaars. Het gaat over een overheidsbedrijf in een tweetalig gebied. Toch een goeie poging van je om de kwestie te omzeilen. En dat voor iemand die individuele tweetaligheid promoot...

jOOSt 12 juli 2005 14:56

Citaat:

:? Is Tantist chauffeur van de MIVB???

jOOSt 12 juli 2005 14:59

Het Brussels personeel die wel tweetalig zijn, zouden misschien beter met fluoriserende kentekens rondlopen, kwestie van dat de Vlamingen die Brussel bezoeken wat tijd zouden kunnen uitsparen.

van Maerlant 12 juli 2005 15:10

Citaat:

[size=3]En hij vergeet natuurlijk die vele Brusselaars die wél tweetalig zijn. [/size]Dat is dan maar normaal, volgens Tantist. Zelf kent hij waarschijnlijk niet eens deftig Frans.

U doolt op de enkele Vlamingen die in Brussel wonen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 12-07-2005 at 16:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:

[size=3]En hij vergeet natuurlijk die vele Brusselaars die wél tweetalig zijn. [/size]Dat is dan maar normaal, volgens Tantist. Zelf kent hij waarschijnlijk niet eens deftig Frans.

U doolt op de enkele Vlamingen die in Brussel wonen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

U doolt op de enkele Vlamingen die in Brussel wonen?[/size]
[/edit]

van Maerlant 12 juli 2005 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Hans heeft een toverbal.

Niet waar.
Hij leest theebladeren.

van Maerlant 12 juli 2005 15:13

Citaat:

Get a life.

Maar als de rechten van franstaligen worden geschonden, schreeuwt u moord en brand.

Patriot! 12 juli 2005 15:18

Er is een verschil tussen het schenden van rechten en een kleine frustratie.
Al zou Tantist voor zo'n akkefietjes een atoomoorlog ontketenen, mocht deze gevaarlijke gek aan de knopjes kunnen...

van Maerlant 12 juli 2005 15:24

Citaat:

Al zou Tantist voor zo'n akkefietjes een atoomoorlog ontketenen, mocht deze gevaarlijke gek aan de knopjes kunnen...

Dit is geen akkefietje, maar een zoveelste bewijs van de franstalige arrogantie.[edit]
[size=1]After edit by van Maerlant on 12-07-2005 at 16:31
Reason:

Citaat:

Dit is geen akkefietje, maar een zoveelste bewijs van de franstalige arrogantie.[/size]

[size=1]After edit by van Maerlant on 12-07-2005 at 16:31
Reason:

Citaat:

Dit is geen akkefietje, maar een zoveelste bewijs van hde franstalige arrogantie.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dit is geen akkefietje, maar een zoveelste bewijs van het franstalige imperialisme.[/size]
[/edit]

Patriot! 12 juli 2005 15:26

Ongetwijfeld. Die buschauffeur is de nieuwe Napoléon Bonaparte en onderwerpt de Vlaamse gebieden door Tantist's Nederlandse vraag niet te kunnen beantwoorden. :roll:

Soms vraag ik me toch echt wel af op welke planeet jullie leven...

van Maerlant 12 juli 2005 15:30

Citaat:

Ongetwijfeld. Die buschauffeur is de nieuwe Napoléon Bonaparte en onderwerpt de Vlaamse gebieden door Tantist's Nederlandse vraag niet te kunnen beantwoorden. :roll:

Soms vraag ik me toch echt wel af op welke planeet jullie leven...

Doe toch niet steeds zo belachelijk.

Patriot! 12 juli 2005 15:32

:lol: U ziet in een banale communicatiestoornis die in elke grootstad voorkomt de voorbode van de Franstalige overheersing van Vlaanderen, en ik doe belachelijk? :lol:

Stubaf. 12 juli 2005 15:35

Citaat:

:lol: U ziet in een banale communicatiestoornis die in elke grootstad voorkomt de voorbode van de Franstalige overheersing van Vlaanderen, en ik doe belachelijk? :lol:

En altijd maar die achterlijke antwoorden die de kwestie geheel ontwijken :roll: Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om in de politiek te zitten.

Patriot! 12 juli 2005 15:36

Gelukkig zit de Belgische politiek wél vol met nietsnutten die niks beters te doen hebben dan zich met onnozele akkefietjes en dingen die niemand interesseren bezig te houden hé...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be