Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bomalarm Brussel Zuid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=37005)

Morduk 12 juli 2005 14:59

Bomalarm Brussel Zuid

BRUSSEL 12/07 (BELGA) 15:49 = In het Brusselse Zuidstation doorzoekt de
politie momenteel/dinsdagnamiddag de sporen 7 en 8 na een melding van
een bomalarm. Dat meldt de politie aan een Belga-verslaggever ter
plaatse. Van evacuatie is vooralsnog geen sprake./.PFR/STG

Dit gaan we nog regelmatig meemaken deze zomer....

X_MAN 12 juli 2005 15:21

Ja ik hoop van niet want anders gaat het verkeerd aflopen

omaplop 12 juli 2005 17:28

Vakantie, de jeugd heeft tijd om zich hiermee te amuseren.

Hopelijk kunnen ze af en toe een localiseren en een zware boete geven, dat werkt afremmend.

Dekoster 12 juli 2005 19:27

Bomalarm in Het zuid station!!! Iemand had een leeg zakje chips laten ploffen.

Gertj3 12 juli 2005 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop

Hopelijk kunnen ze af en toe een localiseren en een zware boete geven, dat werkt afremmend.

Tja hebben ze niets beter te doen?

Morduk 13 juli 2005 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop

Naar ik heb begrepen uit een nieuwsuitzending van afgelopen week is de brandweer in Brussel niet in staat om op twee plaatsen tegelijk hulp te bieden door het gebrek aan een degelijk rampenplan.

Een Londenscenario in Brussel zou dus voor een compleet in de soep draaien van de hulpdiensten zorgen. Niet een erg geruststellende mededeling, zeker als we weten dat potentiële terroristen meestal ook naar het nieuws kijken. Maar ze gingen eraan werken en laten we hopen dat ze snel mogelijk laten weten dat het nu wel in orde is.

NU, als er dus grapjassen zijn die zich vervelen, zou ik niet in hun schoenen willen staan indien de hulpdiensten omwille van een grap naar een bepaalde locatie gelokt zijn, terwijl op een andere locatie wel iets gebeurt.

Zeno! 13 juli 2005 11:30

Op zich zou het niet slecht zijn om de 3 brusselse stations eens op te blazen (zonder slachtoffers natuurlijk), zo zou de NMBS die verouderde stations wel MOETEN vernieuwen! Anders duurt dat toch nog 20 jaar... :thumbsup:

Zeno! 13 juli 2005 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Naar ik heb begrepen uit een nieuwsuitzending van afgelopen week is de brandweer in [size=4]Brussel niet in staat om op twee plaatsen tegelijk hulp te bieden[/size] door het gebrek aan een degelijk rampenplan.

Onvoorstelbaar eigenlijk hé?!! En dat noemt zich dan een grootstad! Hoofdstad van Europa zelfs! Bende amateurs.... (en dan heb ik het vooral over de lokale politici natuurlijk die ervoor moeten zorgen dat hun inwoners veilig zijn, en dat de brandweer voldoende uitgerust is...)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zeno! on 13-07-2005 at 12:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Naar ik heb begrepen uit een nieuwsuitzending van afgelopen week is de brandweer in [size=4]Brussel niet in staat om op twee plaatsen tegelijk hulp te bieden[/size] door het gebrek aan een degelijk rampenplan.

Onvoorstelbaar eigenlijk hé?!! En dat noemt zich dan een grootstad! Hoofdstad van Europa zelfs! Bende amateurs.... (en dan heb ik het vooral over de lokale politici natuurlijk die ervoor moeten zorgen dat hun inwoners veilig zijn, en dat de brandweer voldoende uitgerust is...)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Onvoorstelbaar eigenlijk hé?!! En dat noemt zich dan een grootstad! Hoofdstad van Europa zelfs! Bende amateurs....[/size]
[/edit]

Bobke 13 juli 2005 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Bomalarm in Het zuid station!!! Iemand had een leeg zakje chips laten ploffen.

Gelukkig hadden ze niet teveel cola gedronken.

Gertj3 13 juli 2005 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Onvoorstelbaar eigenlijk hé?!! En dat noemt zich dan een grootstad! Hoofdstad van Europa zelfs! Bende amateurs.... (en dan heb ik het vooral over de lokale politici natuurlijk die ervoor moeten zorgen dat hun inwoners veilig zijn, en dat de brandweer voldoende uitgerust is...)

t'was niet alleen dat ze geen degelijk rampenplan hebben maar ook te weinig brandweer mannen

Herr Flick 13 juli 2005 12:41

Stel u maar eens voor dat het echt is.

Echte bommen worden natuurlijk niet gemeld, ... maar kom...

3 bommen die simultaan afgaan in Noord , Centraal en Zuid, ... Niet eens zo denkbeeldig en een makie voor een goed getrainde terrorist.

Gertj3 13 juli 2005 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

3 bommen die simultaan afgaan in Noord , Centraal en Zuid, ... Niet eens zo denkbeeldig en een makie voor een goed getrainde terrorist.

Zou het niet nuttig zijn om in brussel wat meer Beroepsbrandweermannen toe te laten?

ik weet dat je dan gaat zeggen wat moeten ze ne hele dag doen maar ik vind dat men toch iets mag doen voor onze veiligheid in ons land

jan hyoens 13 juli 2005 12:51

dat ze het dan doen buiten de werkuren! wedden dat er niet veel autochtonen slachtoffer zouden zijn!

Herr Flick 13 juli 2005 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Zou het niet nuttig zijn om in brussel wat meer Beroepsbrandweermannen toe te laten?

ik weet dat je dan gaat zeggen wat moeten ze ne hele dag doen maar ik vind dat men toch iets mag doen voor onze veiligheid in ons land

ik vind da goed, werkelozen genoeg die de staat alleen maar geld kosten, geef die maar een opleiding als brandweerman.

je kan er dan de beste en die die gemotiveerd zijn uithalen en ze aan het werk zetten.

diegene die niet geschikt zijn voor onmiddelijke dienst kan je wel oproepbaar houden in geval van noodgevallen.

Nog een initieatief, laat zoveel mogelijk mensen cursusen EHBO volgen en brandbestrijding, in het laatste jaar van het middelbaar, zouden er bv, een paar uurtjes kunnen voorzien worden.

Genoeg zodat mensen weten wat te doen in geval van rampen, brand, enz...

Ipv gelijk kiekens zonder kop hun eigen dood tegemoet te lopen.

(Zoals ze bij Britisch Airways zeggen, : Denk eraan, de dichstbijzijnde nooduitgang kan ook achter u liggen ... )

*M@g!C* 13 juli 2005 13:09

Een gratis attractie voor de Zuider kermis!

ancapa 13 juli 2005 19:15

vals bomalarm... hoe flauw zeg...

ancapa 13 juli 2005 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

poepsimpel eigenlijk... zelfs in london met al hun videobewaking kon het. In de massa vallen ze trouwens niet op een voordeel om in de melting pot van de multikul om het even wat of wanneer dan ook te kunne toeslaan. Terrorist staat niet op hun voorhoofd geschreven, net als in Leeds, niemand begrijpt het zker wij niet. Toppunt van alles is die jonge vader met een baby van 9 maanden oud 8O

Gek zijn is niet genoeg... fanatiek zijn misschien wel of gewoon moslim ? Zoals vandaag in Bagdad, waar een bomauto inreed op kinderen... voor Allah ???!!! :x

Als katholiek kan ik mij dat niet inbeelden !

Tavek 13 juli 2005 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
poepsimpel eigenlijk... zelfs in london met al hun videobewaking kon het. In de massa vallen ze trouwens niet op een voordeel om in de melting pot van de multikul om het even wat of wanneer dan ook te kunne toeslaan. Terrorist staat niet op hun voorhoofd geschreven, net als in Leeds, niemand begrijpt het zker wij niet. Toppunt van alles is die jonge vader met een baby van 9 maanden oud 8O

Gek zijn is niet genoeg... fanatiek zijn misschien wel of gewoon moslim ? Zoals vandaag in Bagdad, waar een bomauto inreed op kinderen... voor Allah ???!!! :x

Als katholiek kan ik mij dat niet inbeelden !

900 jaar eerder waren de katholieken even erg, waarschijnlijk erger. Dus het is niet de godsdienst hoor......het is GODSDIENST int algemeen dat tot deze kloterij leidt.

la_Principessa 13 juli 2005 22:21

in pré-metro Astrid (antwerpen) idd.
Zelfs leger bijgehaald + ontruimd enz.
lege koffer, waarschijnlijk een grap.

Ambiorix 13 juli 2005 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
900 jaar eerder ...

je zegt het.
Waar zit dan het probleem? Wie is er hier dan achter-lijk?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be